شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-18
کد خبر: 72006 |
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

چه خبر از قیمت بیت کوین؟+ پیش بینی

قیمت بیت کوین اکنون در حدود سطح ۲۶ هزار و ۵۱ دلار قرار دارد و در روز سه شنبه ۰.۲۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.

اقتصادسنج| قیمت بیت کوین اکنون در حدود سطح ۲۶ هزار و ۵۱ دلار قرار دارد و در روز سه شنبه ۰.۲۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.

بازار کریپتو همگام با سناریوهای پیش بینی قیمت بیت کوین در میان وقایع و عوامل متعددی در نوسان است. بسیاری از معامله‌گران به آینده این بازار امیدوارند، حال آنکه سایرین این بازار را رو به افول و تضعیف شده می‌بینند. تأثیر متقابل پیچیده عوامل، پس‌زمینه‌ای را ایجاد کرده تا حرکت قیمت بیت ‌کوین در آن شکل گیرد. سوال اصلی اینجاست، آیا افت کنونی فرصت مناسبی برای خرید است؟

چراغ سبز قاضی ایالات متحده به تحریم یک پلتفرم رمز ارز

بیت کوین به دلیل حکم یک قاضی فدرال در حمایت از تحریم‌های ایالات متحده بر Tornado Cash که پلتفرمی غیرمتمرکز در بازار ارزهای دیجیتال است، تحت فشار فروش قرار دارد.

تحریم‌ها توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در سال گذشته به دلیل ادعای پولشویی و کمک به فعالیت‌های مخرب سایبری اعمال شد و نگرانی‌ها در مورد فشارهای نظارتی بر صنعت کریپتو را نیز تقویت کرد.

پاسخ بازار به این خبر، حاکی از وجود حس احتیاط در بین معامله‌گران است، زیرا آنان پیامدهای گسترده‌تر افزایش مداخله دولت را در نظر دارند. در همین حال، سقوط بیت کوین با نگرانی‌های فزاینده در بخش مالی غیرمتمرکز مطابقت دارد.

رد ادعای کریگ رایت توسط توسعه‌دهندگان بیت کوین

کاهش ارزش بیت کوین امروز ممکن است به تحولات قانونی پیرامون ادعای مالکیت کریگ رایت نسبت داده شود. احساسات بازار نشان دهنده وجود نگرانی درباره شکایتی است که در آن ادعای رایت مبنی بر اینکه شرکت وی (Tulip Trading)، مالک ۱۱۱ هزار بیت کوین است، توسط توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال رد شد.

توسعه‌دهندگان ادعا می‌کنند که اسناد Tulip Trading جعلی هستند و این شرکت قصد کلاهبرداری وجوه را داشته است. این نبرد حقوقی باعث تشدید عدم اطمینان در فضای کریپتو می‌شود، زیرا رایت، که ادعا می‌کند خالق بیت کوین است، به دنبال کنترل وجوه از طریق راه‌های قانونی است.

ماهیت جنجالی این اختلافات، همزمان با تاریخچه دعاوی حقوقی رایت، به احتیاط بیشتر معامله‌گران بازار منجر شده است. این عوامل از جمله مواردی هستند که به ایجاد فضای نظارتی گسترده‌تر منتهی می‌شود؛ که در ادامه بر حرکت بیت کوین تأثیر می‌گذارد.

قیمت بیت کوین

نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

اخیراً شاهد تحرکات قابل توجهی در چشم انداز پیش بینی قیمت بیت کوین هستیم. این تحرکات از نزول قیمت آن به زیر آستانه ۲۹ هزار دلار در تاریخ ۶ اوت نشات می‌گیرد.

این ارز دیجیتال که در حال حاضر در حدود ۲۵ هزار و ۸۰۰ دلار قرار دارد، رکود قابل توجهی را تجربه می‌کند. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA) که در حدود ۲۷ هزار و ۳۰۰ دلار قرار گرفته به طور قابل توجهی بر مسیر بیت کوین تأثیر گذاشته است. بسته شدن کندل‌های اخیر قیمت یک حرکت نزولی پایدار را تأیید می‌کنند.

مقاومت فوری قیمت در حدود ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار قرار دارد. با این حال، وجود یک کندل نزولی در زیر این سطح، ادامه فشار نزولی بر بیت کوین را نشان می‌دهد.

در صورت تداوم این روند، ارزش بیت کوین می‌تواند تا ۲۵ هزار و ۶۰۰ دلار کاهش یابد و در ادامه حتی به ۲۵ هزار و ۲۰۰ دلار برسد.

با این حال، شکست مقاومت ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلاری می‌تواند راه را برای هدف قرار دادن مقاومت بعدی قیمت در ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار هموار کند. اگر حرکت صعودی قیمت ادامه یابد، این موضوع می‌تواند بیت کوین را به سطح ۲۷ هزار و ۳۰۰ دلار و در نهایت به ۲۷ هزار و ۶۰۰ دلار برساند.

در مقابل، شکست قیمت به زیر ۲۵ هزار و ۲۰۰ دلار ممکن است احتمال سقوط عمیق‌تر این ارز دیجیتال را تا ۲۴ هزار و ۸۰۰ دلار افزایش دهد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید