شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-04
کد خبر: 89756 |
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ |
ارسال به دوستان
پ

چه خبر از بازار دلار؟/ دلار مبادله‌‌ای ۴۲ هزار تومان شد

قیمت دلار روز گذشته در مرکز مبادله طلا و ارز یک کانال پیشروی کرد. دلار عرضه شده در مرکز مبادله از ابتدای سال نوسانات یکی دو تومانی داشته؛ اما نزدیک به یک ماه است تحرکات قیمت دلار و درهم با نوسانات حداقل ۵۰ تومانی همراه است. این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی همواره بر سیاست تثبیت تاکید می‌کند.

اقتصادسنج| قیمت دلار روز گذشته در مرکز مبادله طلا و ارز یک کانال پیشروی کرد. دلار عرضه شده در مرکز مبادله از ابتدای سال نوسانات یکی دو تومانی داشته؛ اما نزدیک به یک ماه است تحرکات قیمت دلار و درهم با نوسانات حداقل ۵۰ تومانی همراه است. این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی همواره بر سیاست تثبیت تاکید می‌کند.

قیمت دلار روز گذشته افزایش ۲۰۰ تومانی داشت و با رقم ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. دیروز تقاضا نسبت به عرضه بیشتر بود و از همین‌رو معامله‌گران انتظار روزهای صعودی را برای دلار می‌کشند.

در حالی که قیمت دلار ماه‌‌ها و هفته‌هاست در روند الاکلنگی قرار دارد و کارشناسان اقتصادی بر فنر فشرده دلار تاکید می‌کنند؛ اما رئیس کل بانک مرکزی معتقد است تثبیت فعلی قیمت ارز، دستوری نیست و با استفاده از نهادسازی و ابزارسازی کنترل می‌شود.

گفتنی است قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا از ابتدای سال نوسانات محدود یکی دو تومانی داشته؛ اما چند هفته‌ای است که روند قیمت دلار و درهم در این مرکز نوسانات صعودی قابل توجهی داشته است؛ به صورتی که قیمت دلار روز گذشته یک کانال پیشروی کرد و با رقم ۴۲ هزار تومانی عرضه شد.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز افزایش داشت. قیمت دلار هرات با رشد ۲۰ تومانی با رقم ۵۰ هزار و ۱۸۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه رشد ۳۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۲۰ تومانی معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز یکشنبه ۱۲ آذر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۷۸ تومان عرضه شد و ۹۶ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز ۸۶ تومان افزایش داشت و با رقم ۳۸ هزار و ۲۵۲ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین معامله روز گذشته قیمت اسکناس یورو رشد ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۵ هزار و ۵۰ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا با افزایش ۱۱۲ تومانی با رقم ۴۵ هزار و ۷۸۸ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۱۰۱ تومان افزایش داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۶۲۵ تومان قیمت‌گذاری شد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید