یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 74346 |
تاریخ انتشار : ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ |
ارسال به دوستان
پ

چه خبر از بازار ارز؟+ قیمت دلار

روز گذشته قیمت دلار در پله هشتم منطقه حساس ۴۹ هزار تومانی بدون تغییر درجا زد. به نظر می‌رسد افزایش تقاضا برای مسافرت در روزهای پایانی تابستان مانع از کاهش قیمت این اسکناس شده است.

اقتصادسنج | روز گذشته قیمت دلار در پله هشتم منطقه حساس ۴۹ هزار تومانی بدون تغییر درجا زد. به نظر می‌رسد افزایش تقاضا برای مسافرت در روزهای پایانی تابستان مانع از کاهش قیمت این اسکناس شده است.

روز گذشته، دلار تحرکات قیمتی نداشت و بدون تغییر نسبت به نخستین روز هفته معامله شد. دیروز این اسکناس با قیمت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار مبادله شد و سیگنالی نیز توجه معامله‌گران را به خود جلب نکرد.

تحلیلگران فنی سقف بعدی قیمت دلار را محدوده ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌دانند. به اعتقاد برخی از بازیگران بازار ارز، حرکت رنج اسکناس آمریکایی استراحت در مسیر صعودی است و تقاضای نیمه دوم سال جاری در بازار خود را نشان داده است.

کارشناسان اقتصادی همچنین می‌گویند صنایع بالادستی کشور خودشان را با دلارهای قیمت بالاتر وفق داده‌اند و تلاش‌ها و سیگنال‌های سیاست‌گذار برای روند کاهشی در بازار ارز چندان ثمربخش نیست.

به اعتقاد آنها شرط کاهش شدید قیمت دلار توافق برجام است و در صورت انجام توافق، می‌توان امید داشت تا یک سال آینده، قیمت اسکناس آمریکایی به نیمه کانال ۳۰ هزار تومانی برگردد. در غیر این صورت در کانال فعلی نوسان خواهد داشت.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه کاهش محدودی داشت. دلار هرات با قیمت ۴۹ هزار و ۵۸۰ تومان معامله شد و کاهش ۷۰ تومانی داشت. قیمت دلار سلیمانیه هم با رقم ۴۹ هزار تومان معامله شد و ۹۰ تومان ارزان شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۱۹ شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۸۵ تومان عرضه شد و دو تومان افزایش قیمت داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار افزایش با رقم ۳۷ هزار و ۵۳۲ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۱۵۶ تومان معامله شد و کاهش ۱۵۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۴ هزار و ۲۰۵ تومانی عرضه شد و کاهش چهار تومانی داشت. یوروی حواله نیز با همین مقدار کاهش و با رقم ۴۰ هزار و ۱۸۶ تومان عرضه شد.

دیروز درهم امارات ۴۰ تومان کاهش داشت و با رقم ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۱۹ تومان مبادله شد.  اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۱ تومان عرضه شد. این ارزها در سایت بازار متشکل بدون تغییر قیمت عرضه شد.

تجارت نیوز/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید