یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 83674 |
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶ |
ارسال به دوستان
پ

پیش بینی قیمت طلا و سکه در روز شنبه ۱۳ آبان ماه/ افزایش قیمت ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه در هفته دوم آبان با بازدهی مثبت بسته شد. بازار طلا با لیدری دلار در بیشتر روزهای هفته اخیر افزایش قیمت داشت و اخبار سیاسی تعیین‌کننده روند قیمت‌ در بازارهای مالی بودند.

اقتصادسنج| قیمت طلا و سکه در هفته دوم آبان با بازدهی مثبت بسته شد. بازار طلا با لیدری دلار در بیشتر روزهای هفته اخیر افزایش قیمت داشت و اخبار سیاسی تعیین‌کننده روند قیمت‌ در بازارهای مالی بودند.

قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته جاری با افزایش قیمت دلار صعودی شد. بازار ارز در انتظار سخنرانی سید حسن نصراله در روز جاری است. این موضوع باعث شد روز گذشته قیمت دلار رشد ۵۰۰ تومانی داشته باشد و به کانال ۵۲ هزار تومانی ورود کند. متعاقب آن بازار طلا نیز در روند صعودی قرار گرفت. روز گذشته تمام قطعات سکه افزایش قیمت داشتند و سکه بهار به کانال ۲۶ میلیونی ورود کرد.

قیمت طلا و سکه

تا پیش از این تحلیلگران اقتصادی منطقه ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی را به عنوان محدوده مقاومتی سکه در نظر داشتند. روز گذشته این محدوده از دست رفت. آن ها محدوده ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را منطقه مقاومتی فعلی سکه می‌دانند.

کارشناسان اقتصادی در خصوص رفتار انس جهانی طلا می‌گویند روند قیمت انس صعودی است. آن ها حمایت ۱۹۷۶ دلاری را برای طلای جهانی در نظر می‌گیرند و معتقدند انس در منطقه استراحت قرار دارد.

کارشناسان اقتصادی دلیل افزایش قیمت در بازارهای مالی را رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی در پی گسترش تنش‌های موجود در منطقه عنوان می‌کنند. به اعتقاد آن ها هر چند بازارها نسبت به جنگ تمام عیار اخیر سرد شده‌اند؛ اما همچنان احتمال شدت‌ گرفتن تنش در منطقه خاورمیانه بالاست.

سکه امامی در آستانه ۳۰ میلیونی شدن

روز پنجشنبه ۱۲ آبان قیمت سکه امامی با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۹ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز رشد ۲۸۵ هزار تومانی داشت و با این مقدار رضد به کانال ۲۶ میلیونی راه یافت. این قطعه دیروز با قیمت ۲۶ میلیون و ۸۶ هزار تومان معامله شد.

دیروز نیم‌ سکه با ۵۰ هزار تومانی افزایش با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز رشد ۳۶ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۱۰ میلیون و ۵۸۶ هزار تومان ایستاد. سکه‌گرمی با افزایش ۵۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

حرکت معکوس حباب و قیمت سکه  

روز گذشته قیمت طلا نیز افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۷۵ هزار تومان رشد با رقم ۱۰ میلیون و ۸۹۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۱۸ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۵۱۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۸۳ هزار تومان معامله شد.

در دوازدهمین روز آبان حباب قطعات سکه برخلاف قیمت، کاهش داشت. تنها حباب سکه‌ گرمی افزایش‌هشت هزار تومانی داشت. دیروز حباب سکه امامی ۵۷ هزار تومان، سکه بهار ۳۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۲۴ هزار تومان و ربع سکه ۵۲ هزار تومان کاهش داشتند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید