شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-18
کد خبر: 69878 |
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰ |
ارسال به دوستان
پ

روند قیمت بیت کوین صعودی می شود؟ + پیش بینی قیمت

قیمت بیت کوین در حال حاضر نزدیک به ۲۹ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به رشد اخیر خود کمی کاهش داشته است. با نزدیک شدن به انتشار ارقام ADP بسیاری انتظار رخداد یک حرکت صعودی یا نزولی را دارند.

اقتصادسنج | قیمت بیت کوین در حال حاضر نزدیک به ۲۹ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به رشد اخیر خود کمی کاهش داشته است. با نزدیک شدن به انتشار ارقام ADP بسیاری انتظار رخداد یک حرکت صعودی یا نزولی را دارند.

تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره به میزان ۰.۲۵ درصد، بیت کوین را کمی تقویت کرده است. با این حال، چنین اخباری بازار کریپتو و قیمت بیت کوین را ناپایدار و پیش بینی حرکت آن را سخت‌تر می‌کند. گفتنی است، افزایش نرخ بهره می‌تواند بر طبقات مختلف دارایی مانند بازار سهام و ارزهای دیجیتال نیز تأثیر بگذارد.

نقض امنیت Curve Finance باعث ایجاد نگرانی شده است

Curve Finance، یک صرافی غیرمتمرکز معروف  (DEX) است. این صرافی اخیراً یک نقض امنیتی بزرگ را تجربه کرده که بر استخرهای مختلف آن از جمله اتریوم و یک استخر نقدینگی مبتنی بر Arbitrum تأثیر گذاشته است.

این حادثه در بازه آخر هفته رخ داد و منجر به سرقت میلیون‌ها دلار شد. به گفته شرکت امنیت بلاکچین PeckShield، مبلغ سرقت شده به ۵۲ میلیون دلار رسیده است.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به دلیل آسیب‌پذیری‌های بالقوه در پلتفرم‌های غیرمتمرکز محتاط هستند. این موضوع می‌تواند به‌طور غیرمستقیم بر قیمت بیت کوین تأثیر منفی بگذارد.

پیش بینی‌های مثبت و هیجانی درباره رالی بیت کوین

کارشناسان حوزه رمز ارزها پیش بینی می‌کنند که روند مثبت چند هفته اخیر قیمت بیت کوین، در طول سال نیز ادامه می‌یابد، به ویژه با روشن شدن وضعیت اقتصاد جهانی این صعود می‌تواند پرشتاب‌تر شود.

سرمایه‌گذاران به افزایش بالقوه ورود پول به بازار امیدوار هستند، زیرا ممکن است در ماه‌های آینده طبق پیش بینی تحلیلگران، رشد بیشتری را در بیت کوین شاهد باشیم.

براساس تحلیل‌های انجام شده، وضعیت سنتیمنت بازار باوجود نااطمینانی‌ها، روند رو به بهبودی داشته است. سرمایه‌گذاران اکنون در حال تماشای تحولات بازار هستند و موقعیت‌های صعودی را برای چند روزه آینده زیر نظر خواهند داشت.

نشانه‌های بازیابی در بیت کوین و اتریوم

سرمایه‌گذاران به دلیل افزایش نرخ بهره و داده‌های تورمی، در مدیریت معاملات خود به ویژه در بیت کوین و اتریوم با چالش‌هایی مواجه شده‌اند، اما هر دو ارز دیجیتال نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهند.

احساسات بازار از طمع به سمت خنثی تغییر وضعیت داده است که می‌تواند نشان دهنده رویکرد محتاطانه سرمایه‌گذاران باشد. اگرچه نوساناتی در قیمت وجود داشته است، اما هر دو ارز دیجیتال به تدریج در حال بازگشت هستند. بازیابی سطوح حمایت از دست رفته در نمودار هر دو این رمز ارزها می‌تواند نشانه‌های تقویت این سناریو باشد.

بازار در تلاش است تا جایگاه خود را دوباره به دست آورد، به طوری که فعالان ارز دیجیتال به روزهای پیش رو خوشبین هستند. بازار ارزهای دیجیتال به دلیل شرایط اقتصاد جهانی و رویدادهای خبری مختلف بی‌ثبات بوده است؛ اما با وجود کاهش اخیر قیمت، روند مثبت بیت کوین، سرمایه‌گذاران نهادی را نیز کمی امیدوار کرده است.

بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingviewپیش بینی قیمت بیت کوین

بر اساس وضعیت تکنیکال قیمت بیت کوین، قیمت در نزدیکی سطح ۳۰ هزار دلار با مقاومت مهمی مواجه شده و مشغول بازیابی روند خود در حدود حمایت ۲۹ هزار و ۵۰۰ دلاری است.

البته در زاویه دیگر، وضعیت بیت کوین در شرایط کنونی چندان مناسب به نظر نمی‌رسد؛ زیرا شاخص‌های فنی مانند RSI و MACD وارد منطقه اشباع خرید شده‌اند. حرکت صعودی اخیر باعث افزایش قیمت به سمت ۳۰ هزار دلار شده است؛ اما در ادامه ممکن است منجر به اصلاح نزولی بیشتر و کاهش احتمالی تا ۲۹ هزار و ۳۰۰ دلار شود.

با این حال، در صورتی که قیمت بیت کوین روند صعودی را از سر گیرد، مقاومت اولیه قیمت در حدود ۳۰ هزار دلار خواهد بود. در صورت ادامه صعود و عبور قیمت از سطح مذکور، هدف بعدی قیمت احتمالاً حدود ۳۰ هزار و ۴۰۰ دلار خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید