یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
کد خبر: 64905 |
تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ |
ارسال به دوستان
پ

دو نگاه متفاوت درباره قیمت سکه در روزهای آینده

در شرایط فعلی، تحلیلگران اقتصادی دو نگاه متفاوت به روند حرکتی قیمت سکه در اولین روز هفته دارند. برخی از معامله گران با اشاره به تعطیلی بازارهای همسایه می گفتند احتمالا بازار سکه هم نوسان قابل ملاحظه ای را ثبت نخواهد کرد.

اقتصادسنج| در شرایط فعلی، تحلیلگران اقتصادی دو نگاه متفاوت به روند حرکتی قیمت سکه در اولین روز هفته دارند. برخی از معامله گران با اشاره به تعطیلی بازارهای همسایه می گفتند احتمالا بازار سکه هم نوسان قابل ملاحظه ای را ثبت نخواهد کرد.

قیمت سکه امامی در هفته اول تیر ماه نوسانات کاهشی را ثبت کرد.فلز زرد رنگ داخلی که در اولین روز ماه جاری در محدوده ۲۹ میلیون تومان معامله شده بود در روز چهارشنبه ۷ تیر ماه با ۵۰۰ هزار تومان کاهش برروی ۲۸ میلیون و ۵۰۰هزار تومان قرار گرفت.یکی از دلایل نوسانات نزولی قیمت سکه امامی در هفته گذشته ناشی از کاهش حجم معاملات قیمت دلار به واسطه تعطیلات عید قربان و کاهش تقاضا در بازار سکه امامی بود.

۲ پیش بینی متفاوت قیمت سکه/ سیگنال خارجی به بازار سکه 

در شرایط فعلی، تحلیلگران اقتصادی دو نگاه متفاوت به روند حرکتی قیمت سکه در اولین روز هفته دارند. برخی از معامله گران با اشاره به تعطیلی بازارهای همسایه می گفتند احتمالا بازار سکه هم نوسان قابل ملاحظه ای را ثبت نخواهد کرد.

با این حال دسته ای دیگر با اشاره به اخباری که در دو روز پایانی هفته قبل منتشر شد می گفتند این احتمال وجود دارد که قیمت ها از فاز نزول خارج شود و بازار در اولین روز هفته نوسانات افزایشی را تجربه کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در جریان یک نشست خبری وجود هرگونه مذاکرات هسته‌ای با ایران را تکذیب کرد؛ اما تاکید کرد که ما همچنان علاقه‌مند به یافتن مسیرهای دیپلماتیک با ایران هستیم.

از سوی دیگر وبگاه میدل ایست‌آی نیز در روز‌های اخیر در مطلبی از توقف مذاکرات جدید ایران و آمریکا خبر داد. میدل ایست‌آی علت توقف را موافقت نکردن ایران با برخی از خواسته‌های واشنگتن اعلام کرد.

برخی‌از تحلیلگران مدعی بودند کنار گذاشتن رابرت مالی از نمایندگی آمریکا در امور ایران و سپردن امور به جانشین او می‌تواند دلار را افزایشی کند.

از طرفی هم رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه «فرانس ۲۴» گفته برجام در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. به عقیده او برجام یک پوسته خالی است و هیچ‌کس نمی‌تواند این توافق را مرده بداند؛ اما هیچ‌گونه فعالیت دیپلماتیکی در خصوص آن انجام نمی‌شود.گروسی گفته نوع توافقی که ممکن است بین ایران و آمریکا وجود داشته باشد به تصمیمات سیاسی کشورها مربوط می‌شود.

قیمت سکه امامی در شرایط کنونی در محدوده ۲۸میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد.به باور برخی از تکنیکالیست ها مرز ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که فلز گران بهای داخلی از این محدوده پایین برود احتمال نوسان کاهشی سکه تا محدوده ۲۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود دارد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید