پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 69788 |
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ |
ارسال به دوستان
پ

ارزهای دیجیتال مشمول مالیات می شوند؟

سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات متحده، آخرین دستورالعمل مالیاتی خود را ارائه کرده است. در این دستورالعمل، درآمدهای حاصل از ارز دیجیتال را به عنوان درآمد مشمول مالیات طبقه‌بندی می‌کند.

اقتصادسنج| سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات متحده، آخرین دستورالعمل مالیاتی خود را ارائه کرده است. در این دستورالعمل، درآمدهای حاصل از ارز دیجیتال را به عنوان درآمد مشمول مالیات طبقه‌بندی می‌کند.

سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات متحده درآمدهای حاصله از ارز دیجیتال را مشمول مالیات می‌داند. براساس حکم این نهاد پاداش‌های کسب شده از دارایی‌های کریپتویی باید به عنوان درآمد ناخالص در همان سالی که حاصل شده‌اند، گزارش شوند.

گفتنی است، ارزش پاداش‌ها و درآمدهایی که افراد از بازار ارز دیجیتال به دست آورده‌اند پس از اعتبارسنجی، در درآمد ناخالص آنها در سال مالیاتی که در آن پاداش اعتبارسنجی را به‌طور کامل دریافت می‌کنند، لحاظ می‌شود.

علاوه بر این، سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات متحده بیان کرد، مالیات‌دهنده‌ای که ارز دیجیتال را به عنوان روش پرداخت برای کالا یا خدماتی دریافت می‌کند یا ارز دیجیتالی را از روش استخراج به دست می‌آورد، باید ارزش بازار منصفانه آن را در درآمد ناخالص خود لحاظ کند. این رقم در همان سالی که مالیات‌دهنده ارز دیجیتال مورد نظر را به دست می‌آورد، محاسبه می‌شود.

با این حال، این حکم، نحوه محاسبه کارنامه مالیاتی را برای کسانی که در شبکه‌های متعدد دارای ارز دیجیتال هستند روشن نمی‌کند. بنابراین با عملی شدن چنین دستور العملی، فضای بازار و ریسک‌های آن برای سرمایه‌گذارای در ارزهای دیجیتال پیچیده‌تر می‌شود. این شرایط، احتمال منفی شدن بازار رمز ارز را بالا می‌برد.

افزایش نظارت سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات متحده بر بازار ارز دیجیتال

بر همین اساس، قرار است IRS، سازمان مالیاتی فدرال ایالات متحده، تمرکز نظارتی خود را بر فضای کریپتو افزایش دهد. به‌طوری که در ماه می، این نهاد برنامه‌های خود را برای اعزام کارشناسان به سه شهر، سیدنی، بوگوتا و فرانکفورت و همچنین کشور سنگاپور برای مبارزه با جرایم سایبری با تمرکز ویژه بر جرایم مالیاتی و مالی که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، اعلام کرده است.

در گزارش سال مالی ۲۰۲۲ آمده است که این نهاد، مقدار بی‌سابقه‌ای از داده‌های معاملاتی و ارزهای دیجیتال را ضبط کرده. علاوه بر این، IRS همچنین در بزرگ‌ترین توقیف مالی که در تاریخ دولت رخ داده، نیز نقش داشته است. در آن پرونده، وزارت دادگستری متهمی را به دلیل پولشویی به کمک ارزهای دیجیتال که طی هک صرافی رمزارز Bitfinex در سال ۲۰۱۶ رخ داده بود، دستگیر کرد.

این حکم IRS در حالی صادر شده که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برخی خدمات سهامداری ارائه شده توسط صرافی‌های ارز دیجیتال در ایالات متحده را هدف قرار داده است.

ماه گذشته، دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا صرافی کراکن را ملزم کرد تا جزئیات حساب و تراکنش‌های خود را به سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات متحده ارائه کند. بر اساس دستور دادگاه، این سازمان پس از بررسی تراکنش‌ها، مشخص می‌کند که آیا مالیات کاربران صرافی کراکن منصفانه و محاسبه آن‌ها درست بوده است یا خیر.

در حکم دادگاه آمده است که کراکن باید اطلاعات مربوط به کاربرانی را که تراکنش‌های بیش از ۲۰ هزار دلاری در یک سال تقویمی انجام داده‌اند، افشا کند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید