شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 19748 |
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ |
ارسال به دوستان
پ

افزایش ۷۷ درصدی خرید سکه و شمش طلا توسط ایرانی‌ها

شورای جهانی طلا در تازه‌ترین گزارش فصلی خود از افزایش ۷۷ درصدی خرید سکه و شمش طلا توسط ایرانی‌ها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، تقریبا معادل فصل تابستان، خبر داد.

 

به گزارش اقتصادسنج، شورای جهانی طلا در تازه‌ترین گزارش فصلی خود از افزایش ۷۷ درصدی خرید سکه و شمش طلا توسط ایرانی‌ها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، تقریبا معادل فصل تابستان، خبر داد.

بر اساس این گزارش که روز چهارشنبه، ۱۱ آبان، در سایت این شورا منتشر شد، ایرانی‌ها در دوره یاد شده ۱۴.۷ تُن سکه و شمش طلا خریداری کرده‌اند.

این گزارش علت اوج‌گیری خرید سکه و شمش توسط ایرانی‌ها را نبود حوزه‌های جذاب دیگر برای سرمایه‌گذاری با هدف حفظ ارزش دارایی‌های ریالی عنوان کرده است.

تابستان سال جاری همزمان با افزایش ناامیدی از حصول توافق برجام، نرخ دلار در بازار آزاد ایران اوج گرفت و در برخی روزها از ۳۳ هزار تومان نیز فراتر رفت. متوسط نرخ دلار در تابستان امسال بالای ۳۱ هزار تومان بوده، در حالی که بهار امسال این رقم زیر ۲۸ هزار تومان بود.

هم‌اکنون، در روز چهارشنبه، ۱۱ آبان، نرخ دلار در بازارهای آزاد ایران ۳۳ هزار و ۹۵۰ تومان است.

شورای جهانی طلا می‌افزاید ایرانی‌ها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۷.۹ تن جواهرات طلا نیز خریداری کرده‌اند که ۱۱ درصد بیشتر از دوره مشابه در سال گذشته است.

در مجموع، ایرانی‌ها در ۹ ماه ابتدایی ۲۰۲۲ حدود ۳۱.۴ تن شمش و سکه طلا، همچنین ۲۳.۴ تن جواهرات طلا خریداری کرده‌اند که نسبت به دوره مشابه پارسال به ترتیب بیش از ۷۷ درصد و ۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید