شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-18
کد خبر: 92814 |
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹ |
ارسال به دوستان
پ

با رشدی ۱۸۷ درصدی تا پایان آبان؛ “بیمه البرز” ۱۱ هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان حق ‎بیمه تولید کرد+ نمودار

شرکت بیمه البرز با رشدی ۱۸۷ درصدی ۱۱ هزار و ۸۳۱ میلیاردتومان حق ‎بیمه تا پایان آبان تولید کرد.

اقتصادسنج؛ شرکت بیمه البرز با رشدی ۱۸۷ درصدی ۱۱ هزار و ۸۳۱ میلیاردتومان حق‎بیمه تا پایان آبان تولید کرد.

به گزارش فرکانس بیمه، بیمه البرز از ابتدای سال مالی ۱۴۰۲ تا پایان آبان ماه در مجموع ۱۱ هزار و ۸۳۱ میلیارد و ۶۹ میلیون تومان از محل فروش حق بیمه درآمد کسب کرده است. درآمد شرکت در این مدت ۱۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیشتر بوده است. از طرفی خسارت پرداختی شرکت در مدت مذکور ۵ هزار و ۵۷۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان بوده که رشدی ۵۸ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۱ داشته است. بدین ترتیب، می‌توان گفت فروش خالص بیمه البرز از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال ۱۸۷ درصد نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

تا پایان آبان امسال بیمه البرز به طور متوسط ۳۲ درصد از پرتفوی خود را به رشته درمان، ۱۷ درصد زندگی-اندوخته‌دار، ۱۴ درصد رشته ثالث-اجباری، و ۱۱ درصد رشته آتش‌سوزی اختصاص داده است. به نظر می‌رسد مدیریت موفق شده با تنوع‌بخشی به پرتفو ریسک شرکت را کاهش و بازدهی آن را افزایش دهد. همچنین، بیمه البرز با تمرکز بر رشته‌های با رشد بالا، تلاش می‌کند تا حجم فروش خود را در ماه‌های آتی افزایش دهد.

به نظر می‌رسد فروش حق بیمه در شرکت بیمه البرز سیکل‌های فصلی دارد بطوریکه فروش شرکت در هر ماه از فصل جدید نسبت به فصل قبلی رشد می‌کند. با پایان یافتن فصل افتی در فروش نمایان می‌شود و سپس در ادامه روند تکرار می‌شود. با این حال، به نظر نمی‌رسد روند پرداخت خسارت شرکت تابعی از فصل بوده و رشدی خطی دارد. کمترین خسارتی که شرکت پرداخت کرده در ماه فروردین و بیشترین آن در آبان ماه بوده است. از طرفی، بیشترین حق بیمه دریافتی در شهریور ماه اتفاق افتاده که معادل هزار و ۹۸۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است. علیرغم آنکه حق بیمه دریافتی مهر کمتر از تیرماه بوده، این نقصان در آبان ماه جبران شده و حق بیمه دریافتی آبان در سطح مردادماه قرار گرفته است.

درآمد بیمه البرز از فروش بیمه‌نامه در رشته زندگی-اندوخته‌دار از ابتدای سال تا پایان آبان ماه امسال حدود ۱۰۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است. رشته‌های درمان با ۱۶۳ درصد، مهندسی با ۱۱۳ درصد و هواپیما با ۱۲۱ درصد سایر رشته‌هایی بوده‌اند که بیشترین رشد حق بیمه را در مدت مورد مقایسه داشته‌اند. حق بیمه دریافتی شرکت در رشته باربری نیز با اندکی کاهش مواجه شده است.

همچنین، خسارت پرداختی شرکت در رشته‌های هواپیما ۳۲۱ درصد، زندگی اندوخته‌دار ۱۸۹ درصد، ثالث مازاد و دیه ۱۲۲ درصد و مهندسی ۱۰۲ درصد رشد داشته است. خسارت پرداختی بیمه البرز در رشته نفت و انرژی نیز در دوره فروردین تا آبان ۱۴۰۲ نسبت به همین مدت در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰ درصد کاهش داشته است.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، طی هفت ماه گذشته از سال مالی ۱۴۰۲ شرکت بیمه البرز بیشترین سود را از فروش رشته‌های نفت و انرژی، آتش‌سوزی، مهندسی و حوادث کسب کرده است. شرکت به طور متوسط و با در نظر گرفتن وزن هر رشته در پرتفو توانسته ۱۴۰ درصد بیشتر از خسارت پرداختی خود حق بیمه به فروش برساند.

با توجه به عملکرد موفق شرکت بیمه البرز در سال مالی ۱۴۰۲، می‌توان نتیجه گرفت که با تنوع‌بخشی به پرتفوی خود، مدیریت کارآمد و استراتژی‌های مناسب، این شرکت توانسته فروش حق بیمه خود را چشمگیر افزایش دهد.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید