جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 4504 |
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ |
ارسال به دوستان
پ

تفکیک‌ حساب‌های تجاری از غیر تجاری بر مبنای خود اظهاری افراد

به گفته رئیس بانک مرکزی مبنای تفکیک حساب تجاری از غیر تجاری‌ خود اظهاری افراد است.و علاقه مندان به استفاده از مزایای حساب تجاری هستند می‌توانند اعلام کنند.

به گزارش«اقتصادسنج»، رئیس بانک مرکزی علی صالح آبادی در مراسم رونمایی از درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافی‌ها درباره تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی  اذعان کرد: با ساماندهی دستگاه‌های کارت‌خوان و درگاه‌های پرداخت تفکیک حساب‌ها انجام می‌شود و کسانی که کارت‌خوان دارند اکثرا حساب‌های تجاری معرفی می‌کنند در این زمینه مشکلی نیست.

وی افزود: هم اکنون تمام کارت‌خوان‌ها به پرونده مالیاتی متصل هستند و حساب تجاری محسوب می‌شوند.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: با توافق در جلسه شورای پول و اعتبار مقرر شد که امسال مبنای تشخیص حساب‌های تجاری و غیر تجاری خود اظهاری افراد باشد و امسال تعداد معاملات و مبالغ هر حساب موضوعیتی ندارد.

علی صالح آبادی همچنین درباره افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته تصریح کرد: بانک مرکزی حضور فعالی در بازار دارد و صادرکنندگان هم با بانک مرکزی همکاری می‌کنند و تلاش ما این است که دربازار ارز تعادل ایجاد کنیم.

انجام مرحله آزمایشی رمز ریال در مهرماه

وی در مورد رمزریال بانک مرکزی بیان کرد: رمز ریال پیش از این وارد تست و آزمایش شده بود که البته مبلغ آن یک میلیارد تومان بود و بانک‌های ملت و ملی و دو فروشگاه به صورت آزمایشی در حال استفاده از رمز ریال هستند.

صالح آبادی افزود: با پایان این مرحله از تست، وارد آزمایش‌های گسترده‌تر خواهیم شد که امیدوارم در مهر ماه وارد مرحله آزمایشی گسترده‌تر شویم.

در ادامه جلسه وی در مورد استفاده از ابزارهای اعتباری بانک مرکزی گفت: امسال موفق شدیم ابزار اوراق گام را به خوبی معرفی کنیم حجم معاملات اوراق گام به ۲۶ هزار میلیارد تومان رسیده در حالی که از بهمن ۹۹ تا تیر ماه امسال در مجموع ۸.۸ هزار میلیارد تومان اوراق گام منتشر شده بود.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در سه ماه گذشته این رقم به ۲۶ میلیارد دلار رسیده است و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق گام برای بخش صنعت و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیز برای دیگر بخش‌های اقتصادی منتشر کنیم.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید