پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 105520 |
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه تصویر خلافی خودرو که توسط دوربین پلیس ثبت شده را مشاهده کنیم؟

اگر به تازگی جریمه‌ای برایتان ثبت شده است و از صحت آن اطمینان ندارید و یا تمایل دارید عکس ثبت شده را ببینید، لازم است مراحلی که در ادامه توضیح داده‌ایم را دنبال کنید.

چگونه تصویر خلافی خودرو که توسط دوربین پلیس ثبت شده را مشاهده کنیم؟

با توجه به افزایش تعداد خودروها مخصوصا در کلان‌شهرها، تعداد نیروهای پلیس برای رسیدگی به جرایم و تخلفات رانندگی، پاسخگوی نیاز مردم و جامعه نیست. از این رو، دوربین‌های ثبت خلافی خودرو در اقصی نقاط  شهر نصب شده‌اند تا نظارت کافی بر این موضوع را داشته باشند. این جرایم باعث افزایش خلافی خودروی شما می شوند و تسویه نکردن این مبلغ می تواند در خرید بیمه ثالث اثرگذار باشد.

با توجه به اجباری بودن بیمه شخص ثالث، احتمالاً افراد بسیار زیادی این احتمال را می‌دهند که بیشترین میزان فروش و حق بیمه تولیدی مربوط به این بیمه‌نامه است؛ اما این‌طور نیست! بر اساس آمار منتشر شده از دفتر برنامه‌ریزی و امور فنی معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی، در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، ارزش حق بیمه تولیدی شرکت‌ها بیش از ۱۲۶،۰۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده‌است. در این بین، رتبه اول تولید حق بیمه با ۳۸،۱۹۶ میلیارد تومان فروش، به بیمه‌های درمانی می‌رسد؛ رتبه دوم نیز با ۳۷،۶۸۹ میلیارد تومان فروش، متعلق به بیمه شخص ثالث است. رشته بیمه‌های دیگر با اختلاف بسیار زیاد، در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.
اگر به تازگی جریمه‌ای برایتان ثبت شده است و از صحت آن اطمینان ندارید و یا تمایل دارید عکس ثبت شده را ببینید، لازم است مراحلی که در ادامه توضیح داده‌ایم را دنبال کنید.

نحوه مشاهده تصویر خلافی خودرو که توسط دوربین پلیس ثبت شده

ثبت خلافی خودرو با دوربین‌ها مختلفی انجام می‌شود که انواع آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • دوربین‌های دستی: روی سه پایه قرار دارند و پلیس بر آن‌ها نظارت می‌کند.
  • دوربین‌های خودرویی: این دوربین‌ها داخل ماشین‌های پلیسی که در سطح شهر تردد دارند نصب می‌شوند.
  • دوربین‌های اپراتوری: این دوربین‌ها به صورت خودکار تخلفات را ثبت نمی‌کنند، یک اپراتور تصویر دوربین‌ها را به صورت زنده می‌بیند و تخلفات را ثبت می‌کند.
  • دوربین‌های هوشمند: این نوع دوربین‌ها به کمک هوش مصنوعی، تخلفات را رصد و به صورت خودکار ثبت می‌کنند.

همانطور که متوجه شدید، خلافی خودرو با روش‌های مختلفی ثبت می‌شود. چنانچه مایل به مشاهده عکس ثبت شده توسط دوربین پلیس هستید، می‌توانید از طریق یکی از روش‌های زیر اقدام کنید.

  • مشاهده تصویر خلافی خودرو به روش حضوری

روش سنتی تماشای عکس دوربین خلافی، اقدام حضوری است. شما می‌توانید با مراجعه‌ی حضوری به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ تقاضای مشاهده عکس ثبت شده را نمایید. البته که در روش حضوری مجبور به صرف زمان زیادی برای رسیدن و انتظار در آن‌جا هستید، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که از روش‌های غیر حضوری و آنلاینی که در ادامه توضیح داده‌ایم استفاده نمایید.

  • مشاهده تصویر خلافی خودرو از طریق سامانه پلیس راهور

بلافاصله پس از ثبت تصویر تخلف، گزارش و عکس این تخلف در سامانه پلیس راهور قابل مشاهده است. این سامانه به نشانی www.rahvar120.ir در دسترس است.
برای وارد شدن به این سامانه در ابتدا باید در سامانه سخا احراز هویت انجام دهید، سپس در این سامانه ثبت نام کرده و وارد شوید تا تصویر خلافی خودروی خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که احراز هویت در این سامانه مشکل و زمان‌بر است، به همین دلیل استفاده از دیگر روش‌ها پیشنهاد می‌شود.

  • مشاهده تصویر خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن پلیس من

عمده‌ی خدماتی که پلیس+۱۰ ارائه می‌دهد در اپلیکیشن پلیس من قابل مشاهده و انجام است، مشاهده عکس خلافی خودرو نیز جزو این موارد می‌باشد. برای این کار لازم است این برنامه را نصب و  اره‌اندازی نمایید، سپس مراحل زیر را انجام دهید:

پس از نصب، شماره تلفن همراه متعلق به خودتان را وارد کنید، پس از این کار یک کد تایید برای شما ارسال خواهد شد که پس از درج آن وارد برنامه می‌شوید.

سپس گزینه «راهور» و پس از آن «استعلام تخلفات رانندگی خودرو و موتور» را انتخاب کنید. چنانچه برای بار اول از این اپ استفاده می‌کنید، نیاز به احراز هویت دارید. درغیر این صورت، با انتخاب گزینه «استعلام» به مرحله بعد منتقل می‌شوید.

در این مرحله باید پلاک وسیله نقلیه خود را وارد کنید و مبلغ خواسته شده را پرداخت نمایید. پس از پرداخت، جریمه‌های خودرو قابل مشاهده است. پس از وارد کردن کد پیامک ارسال شده، جریمه و عکس خلافی شما قابل مشاهده است.

آیا امکان افزایش جرایمی که توسط پلیس ثبت می‌شود وجود دارد؟

بله امکان افزایش جرایم وجود دارد اما این اتفاق فقط در صورتی رخ می‌دهد که ۶۰ روز از زمان ثبت جریمه شما گذشته باشد و شما اقدام به پرداخت آن نکرده باشید. در واقع چنانچه ۶۰ روز از زمان ثبت تخلف شما بگذرد و شما جریمه را پرداخت نکرده باشید، مبلغ جریمه شما دو برابر می‌شود.
سوالی که یش می‌آید، این است که خلافی خودرو تا چند روز بعد ثبت می‌ شود؟ باید بدانید که این روزها با پیشرفت تکنولوژی، تخلف‌ها معمولا ۴۸ ساعت بعد در سیستم‌ها ثبت می‌شوند و جزئیات و عکس آن‌ها قابل مشاهده است. پس بهتر است برای جلوگیری از دو برابر شدن جریمه‌ی خود نهایتا ۳ روز پس از ثبت تخلف، اقدام به پرداخت نمایید.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید