شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-04
کد خبر: 87997 |
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۵۶ |
ارسال به دوستان
پ

مقایسه دو دوقلوی سایپا؛ کوییک GX-L بخریم یا کوییک GX-H؟

کوییک GX-L نسخه از کوییک بود که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشته شد. اما این خودرو چه تفاوت هایی با نمونه فول آپشن دارد؟

اقتصادسنج | کوییک GX-L نسخه از کوییک بود که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشته شد. اما این خودرو چه تفاوت هایی با نمونه فول آپشن دارد؟

در در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود که سایپا نمونه ای جدید از کوییک را به نمایش گذاشت. کوییک GX-L در واقع نمونه کم آپشن تر از کوییک GX است که به تازگی به سبد محصولات سایپا اضافه شده است. اگر تعداد انواع تیپ های کوییک باعث سردرگمی شما شده، کاملا طبیعی است اما در این مطلب کاملا به شما این تیپ و تفاوت هایش را با باقی تیپ ها توضیح می دهیم.

کوییک GX در واقع نمونه جدیدی از همان کوییک S است که حالا پیشرانه جدید M15-GSI را دارد. این همان پیشرانه ای است که سهند و اطلس هم بکار رفته است. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد و با اضافه شدن هدرز و زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی (VVT-i)، حالا گشتاور را در دور های پایین تر به راننده می دهد و عملکرد بهتری دارد.

سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو و با انتشار کاتالوگ کوییک GX نشان داد که این خودرو قرار است با دو تیپ به بازار بیاید. کوییک GX-L نمونه پایه و کوییک GX-H نمونه فول آپشن از این خودرو هستند. در ادامه تفاوت های این دو تیپ را بررسی می کنیم.

تفاوت های کوییک GX-L با کوییک GX-H

در کوییک GX-L رینگ ها از نوع ۱۴ اینچی فولادی هستند اما در تیپ GX-H از رینگ های ۱۴ اینچی آلومینیومی استفاده شده است. همچنین در کوییک GX-H امکاناتی نظیر کنترل صدا از روی فرمان، روکش چرمی صندلی ها، نمایشگر ۷ اینچی مالتی مدیا، دوربین عقب، شیشه دودی و GPS را داریم که این امکانات در کوییک GX-L دیده نمی شوند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که ظاهر این خودرو هیچ تفاوتی با کوییک S ندارد و دقیقا همان المان های بدنه را در هر دو تیپ این خودرو می بینیم.

اما امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، سنسور پایش فشار باد تایرها، فرمان هیدرولیک، رینگ فولادی، تهویه الکتریکی دستی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پارک عقب و … در هر دو خودرو مشترک هستند. البته نکته جالب اینجاست که نمونه ای که سایپا با خود به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آورده بود، سیستم کنترل پایداری نداشت اما استانداردهای فعلی ایجاب می کند که نسخه های تحویلی این آپشن ایمنی را داشته باشند.

آخرین خودرو/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید