شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
کد خبر: 114520 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹ |
ارسال به دوستان
پ

معرفی و بررسی خودرو سوبا M4+ عکس ومشخصات

در دنیای امروز که محافظت از محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا از اهمیت بالایی برخوردار است، خودروسازان به دنبال راهکارهای نوآورانه برای کاهش مصرف سوخت و انتشار آلایندهها هستند. یکی از این راهکارها استفاده از سیستم هیبریدی است که ترکیبی از موتور بنزینی و موتور الکتریکی است.

اقتصادسنج| در دنیای امروز که محافظت از محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا از اهمیت بالایی برخوردار است، خودروسازان به دنبال راهکارهای نوآورانه برای کاهش مصرف سوخت و انتشار آلایندهها هستند. یکی از این راهکارها استفاده از سیستم هیبریدی است که ترکیبی از موتور بنزینی و موتور الکتریکی است.

شرکت فردا موتورز نیز در این مسیر قدم برداشته و قصد دارد نسخه هیبریدی از خودروی محبوب سوبا M۴ را در آینده نزدیک به بازار ایران عرضه کند.

ون سایز متوسط سوبا M4، نه تنها اولین محصول لوکس شرکت خودروسازی فردا موتورز است بلکه در بازار ون‌های ایران نیز نخستین خودرویی بود که با امکانات کامل رفاهی و سطح بالایی از تجهیزات ایمنی، به تولید رسیده است. به همین دلیل نیز شرکت فرداموتور، پیشوند نام این خودرو را SUBA گذاشت تا از این به بعد، محصولات لوکسش را بتواند با این برند جدید، در بازار کشورمان عرضه کند. جالب است بدانید که در زبان پارسی کهن، سوبا به معنای «فردا» است.

سوبا M4 محصول شرکت دانگ‌فنگ بوده و در بازار چین نیز تحت برند فورتینگ و با نام Forthing Yacht به فروش می‌رسد. همانطور که می‌دانید، کلمه Yacht عمدتا برای قایق‌های تفریحی و لوکس بکار می‌رود و دانگ‌فنگ نیز با انتخاب این نام خاص، «آسایش» و «رفاه» در ذهن خریداران این محصول، نقش ببند.

سوبا M4 محصول سال ۲۰۲۲ بازار چین است اما در بازار ایران، ابتدا در سال ۱۴۰۱ رونمایی و سپس تولیدانبوه آن در ۱۴۰۲ و در کارخانه سمنان شرکت فرداموتور آغاز شد. پیشرانه سوبا M4 را شرکت میتسوبیشی ساخته و سطح آلایندگی یورو ۵ را پاس می‌کند. گیربکس DCT این خودرو نیز از نوع خیس (wet) بوده و ساخت شرکت مگنا آلمان است. سیستم تعلیق سوبا M4 در بخش جلو، از نوع مستقل مک‌فرسون و در بخش عقب نیز از نوع تورشن بیم است.

سوبا M۴ هیبریدی؛ ترکیب قدرت و کارایی

این خودرو با بهره گیری از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی، قادر است حداکثر قدرت حدود ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را ارائه دهد. این قدرت از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخهای محرک منتقل می‌شود.

مزیت اصلی سیستم هیبریدی در کاهش مصرف سوخت و انتشار آلایندهها نهفته است. بر اساس برآوردها، سوبا M۴ هیبریدی میتواند مصرف سوخت ترکیبی حدود ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را ارائه دهد که نسبت به نسخه استاندارد، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت را به همراه دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی سوبا M۴ هیبریدی

علاوه بر سیستم هیبریدی، سوبا M۴ هیبریدی از امکانات در زمینه رفاه و ایمنی سرنشینان برخوردار است. این خودرو مجهز به ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطهای، سقف پانوراما، رادار خطی، رادار نقطه کور، رادار پیشگیری از برخورد اجسام متحرک، فرمان کمکی برقی، تنظیم حالت رانندگی، تهویه اتوماتیک با پنل مستقل ردیف عقب، نورپردازی کابین، جلوآمپر دیجیتال یکپارچه با مالتی مدیا، دوربین ۳۶۰ درجه، سردکن و گرمکن اتوماتیک صندلیهای ردیف اول و دوم، صندلیهای برقی ردیف اول و دوم، ماساژور ۸ نقطهای راننده، اخطار برخورد از جلو، سامانه استارت/استاپ هوشمند، تنظیم ستون فرمان در چهار جهت، کروز کنترل، نوردهی کاسه چراغها در تقاطع، فناوری ELD چراغها، میز تاشو برای سرنشینان ردیف دوم، درب صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا و صندلیهای تاشوی ردیف سوم است.

زمان عرضه سوبا M۴ هیبریدی

با توجه به مشخصات فنی قابل توجه و امکانات رفاهی و ایمنی، انتظار میرود سوبا M۴ هیبریدی، با استانداردهای جدیدی را در بازار خودروهای هیبریدی ایران وارد شود. هرچند جزییات دقیق مشخصات فنی و آپشنهای این خودرو هنوز اعلام نشده است. با توجه به حضور سوبا M۴ در شهرک آزمایش، احتمالا این خودرو به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

۷ دنده اتومات دوکلاچه

پیشرانه

۴ سیلندر توربوشارژ (۴A95TD)

حجم موتور

۱.۵ لیتر

عملکرد فنی

قدرت

۱۹۵ اسب‌بخار

گشتاور

۲۸۵ نیوتن‌متر

سرعت

۱۸۰ کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

۶.۸ لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

ون متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

۴۸۴۵ میلی‌متر

عرض

۱۸۸۹ میلی‌متر

ارتفاع

۱۷۱۱ میلی‌متر

فاصله محوری

۲۹۰۰ میلی‌متر

وزن

۱۷۱۵ کیلوگرم

حجم باک

۵۵ لیتر

چرخ جلو

۲۱۵/۵۵R18

چرخ عقب

۲۱۵/۵۵R18

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات – دریچه تهویه عقب – تنظیم برقی تهویه در ردیف دوم

کول باکس

صندلی‌ راننده

۱۰ حالته برقی – قابلیت تنظیم پشت سری

صندلی سرنشین جلو

۴ حالته برقی – امکان تنظیم صندلی از ردیف دوم – قابلیت تنظیم پشت سری

ویژگی صندلی عقب

تنظیم برقی – امکان حرکت عرضی با تنظیم دستی – زیرآرنجی تاشو – میز تاشو – صندلی ردیف سوم تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

ردیف اول – ردیف دوم

سردکن صندلی

ردیف اول – ردیف دوم

ماساژور صندلی

راننده

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی ۱۲ ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

سوبا

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید