یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-28
کد خبر: 73255 |
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار+/ کدام خودروها گران و کدام ارزان شدند؟

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا اعلام شد.

اقتصادسنج | کاهش قیمت خودرو به اولین هفته شهریورماه نیز کشیده شد. بررسی تغییرات قیمت محصولات ایران خودرو نشان می‌دهد که طی هفته گذشته پژو پارس و تارا در صدر ریزش قیمت‌ها قرار گرفتند و شاهین نیز رکورد ریزش خودروهای سایپا را زد.

جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش ایرانی و تغییرات آن نسبت به پنجشنبه گذشته (دوم شهریور) را می‌خوانید.

قیمت روز محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ به ۴۶۰ میلیون رسیده است و نسبت به روز گذشته ثابت مانده است. مدل ۱۴۰۱ این خودرو ۴۶۵ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۱۰  میلیون تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۶۰۰ میلیون تومان است که طی هفته گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است. این خودرو از تیر تا به امروز ۱۸۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۶۴۰ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون کاهش داشته است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۷۴۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است. این خودرو تقریبا طی دو ماه ونیم گذشته ۱۶۵  میلیون ارزان شده است.  مدل ۱۴۰۲ این ۷۷۵میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است. این مدل طی یک ماه و نیم گذشته ۱۲۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱، ۷۵۰ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۱۵ میلیون ارزان شده است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۷۷۰ تومان قیمت خورده است که طی یک هفته ۲۰ میلیون ارزان شده است و طی ۱۴ روز حوالی ۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا دنده ای۱۴۰۲ هم به ۶۷۵میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است و طی سه ماه گذشته ۱۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۸۰۵ میلیون تومان رسیده است که به معنای کاهش ۱۵ میلیونی طی هفته گذشته است. دنا ۴۰ میلیون در دو هفته ارزان شده است. این خودرو نسبت به خرداد ۱۴۵ میلیون تومان ریزش داشته است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۵۷۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به  هفته گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است و طی سه ماه گذشته ۲۳۵میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۵۲۰ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است. رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۵۲۰ میلیون تومان که ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۴۶۵ میلیونی شده است که بدون تغییر باقی مانده است.

قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ حوالی ۵۴۵میلیون تومان است که  نسبت به  هفته گذشته ۱۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۲۵ میلیونی شده است که طی هفته گذشته ثابت مانده است اما  طی ۱۷ روز گذشته ۴۵ میلیون کاهش پیدا کرده است. قیمت سمند سورن پلاس ۱۴۰۲ نیز ۵۵۰ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.

قیمت پژو پارس LX  مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۰۵ میلیون اعلام شده است که طی هفته گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۸۵ میلیون تومان شده است و نسبت به هفته گذشته ۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۱ نیز به ۶۷۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است و طی ۱۹ روز گذشته ۳۵ میلیون ارزان شده است. این مدل گرانترین پژو پارس است.

قیمت پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۴۰۰ نیز  ۵۲۰ میلیون تومان است. قیمت این خودرو طی ۱۵ روز گذشته ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت روز محصولات سایپا

قیمت پراید ۱۱۱ صفر مدل ۹۹ نیز امروز ۳۲۵ میلیون تومان است و  نسبت به هفته  گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده است و حوالی ۲۵۰ میلیون تومان به روزرسانی شد.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ این هفته بدون تغییر حوالی ۳۱۰میلیون تومان اعلام شد.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۰  نیز نسبت به هفته گذشته ثابت است و حوالی ۳۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۴۰ میلیون تومان خریدوفروش می شود که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۲۵ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۳۵ میلیون رسیده است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۳۵ میلیون تومان شده است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است.  مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۴۵ میلیون است که ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۱۰ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۵۵۵ میلیون تومان رسیده است و نسبت به هفته گذشته ۱۵ میلیون کاهش پیدا کرده است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۵۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شود که به معنای کاهش ۲۵ میلیونی طی روز گذشته است و نسبت به ۱۵ روز گذشته ۵۰ میلیون ارزان شده است.

پیش بینی قیمت خودرو در ماه آینده

این روزها رکورد بر بازار خودرو حاکم است و اخبار مثبت و منفی نمی‌تواند ثبات بازار را چندن بهم بزند.  سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در مصاحبه با مهر درباره دلیل راکد بودن معاملات بازار خودرو گفته است: تقریباً از حدود سه ماه پیش رکود بازار شروع شده و همچنان ادامه دارد. در این مدت نوسانات جزئی در قیمت ارز داشتیم که این نوسانات خود را در قیمت خودرو هم نشان داد و ۵ درصدی قیمت خودرو بالا رفت اما باز هم همزمان با ورود دلار به کانال ۴۹ هزار تومان، قیمت خودرو نیز در بازار پایین آمد.

این کارشناس خودرو درباره دلیل انصراف برندگان خودروهای مونتاژی سامانه یکپارچه اینگونه گفته است: اکثر سرمایه‌گذاران در بازار خودرو که در سامانه یکپارچه فروش خودرو به دلیل فاصله قیمتی کارخانه و بازار خودروها ثبت نام کرده بودند وقتی می‌بینند فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار تنها یک تا دو درصد است و حتی در مواردی کمتر از قیمت کارخانه هم شده است، دیگر تمایلی به خرید از سامانه ندارند. از سویی دیگر می‌ترسند که قیمت در بازار کمتر هم شود.

او در ادامه گفته است: در حال حاضر خریدار و فروشنده بلاتکلیف هستند و با شروع واردات نه تنها بازار خودرو رونق می‌گیرد بلکه خریدار و فروشنده هم تکلیف خود را می‌دانند. در صورتی که اتفاق خاصی نیفتد و خودروهای خارجی به صورت واقعی وارد بازار شوند و به نوعی عرضه خودرو افزایش یابد قطعاً قیمت‌ها در بازار روند نزولی را ادامه خواهند داد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید