شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-18
کد خبر: 70377 |
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت شاهین دستی در کارخانه و بازار چند؟+ مشخصات

شاهین دنده دستی مدل دنده اتوماتیک و پیشرانه جدید آن، اخیراً توسط سایپا معرفی شد. اما این خودرو امروز امروز ۱۶ مرداد با چه قیمتی در بازار خرید و فروش می‌شود؟

اقتصادسنج | شاهین دنده دستی مدل دنده اتوماتیک و پیشرانه جدید آن، اخیراً توسط سایپا معرفی شد. اما این خودرو امروز امروز ۱۶ مرداد با چه قیمتی در بازار خرید و فروش می‌شود؟

شاهین دنده دستی با موتور M15 توربوشارژ محصول لوکس شرکت سایپا به شمار می‌رود که سال ۱۳۹۹ وارد بازار کشور شد.

این سدان امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ در بازار آزاد، با قیمتی معادل ۵۶۵ میلیون تومان معامله می‌شود. همچنین قیمت درب کارخانه شاهین دنده دستی حدود ۴۲۵ میلیون تومان درنظر گرفته شده است. بنابراین اختلاف قیمت کارخانه و بازار این سدان لوکس ایرانی، حدود ۱۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

شاهین نیز همانند اغلب خودروهای بازار، از فروردین ماه افت قیمت چشم‌گیری تجربه کرد. این خودرو از قیمت ۷۴۴ میلیون تومانی فروردین، به قیمت ۵۶۵ میلیون تومان رسیده که یک افت ۱۷۹ میلیونی به شمار می‌رود. بنابراین سدان لوکس سایپا با قیمت معقول‌تری که نسبت به دنا پلاس و تارای ایران خودرو پیدا کرده است، می‌تواند گزینه انتخابی بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

معرفی اجمالی شاهین G

شاهین G یا شاهین دنده دستی از همان ابتدا با هدف عرضه یک محصول لوکس و آپشنال توسط شرکت سایپا تولید شد.

این خودرو فعلاً با پیشرانه M15T تولید می‌شود که قادر است ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همچنین مصرف سوخت آن حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و شتاب صفر تا ۱۰۰ خودرو، ۹.۲ ثانیه از سوی شرکت سازنده اعلام شده است.

پیشرانه شاهین از همان ابتدا پاشنه آشیل این خودروی زیبای ایرانی بود که قرار است در آینده نزدیک با پیشرانه ME16 جایگزین شود. این پیشرانه ۸ سوپاپ در محصولات ایران خودرو با نام TU5P شناخته می‌شود که تفاوت‌های جزئی با یک‌دیگر دارند.

همچنین سایپا اعلام کرده که پیشرانه جدید علاوه‌بر گیربکس دنده دستی، با گیربکس اتوماتیک CVT نیز عرضه خواهد شد که با این اتفاق، اولین خودروی دنده اتوماتیک تولید شده در شرکت سایپا خواهد بود.

از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی این خودرو که در سایر محصولات سایپا به چشم نمی‌خورد و یا حداقل در تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها قرار دارد، می‌توان به سنسور فشار باد تایر، اتولایت، چراغ روز، ناوبری یا نویگیشن، ورود و استارت بدون کلید و دوربین دنده‌عقب اشاره کرد.

تجارت نیوز/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :ناشناس

      بزرگترین مشکل شاهین ، ۱۶ سوپاپ نبودن موتورش هست، وگرنه موتور بدی نیست ، اگه بجای نصب توربو اون رو ۱۶ سوپاپ میکردن خیلی خیلی بهتر بود