جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 82191 |
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳ |
ارسال به دوستان
پ

طنز تلخ حراجی خودروهای خارجی/ حراج با ۵۰ درصد گران‌تر از بازار!

بر اساس اعلام رئیس هیات مدیره سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تکمیلی، در مزایده شماره ۵۸۱ این سازمان ۳۷۶ خودروی خارجی به فروش رفت که ارزش آنها یکهزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بود.

اقتصادسنج | بر اساس اعلام رئیس هیات مدیره سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تکمیلی، در مزایده شماره ۵۸۱ این سازمان ۳۷۶ خودروی خارجی به فروش رفت که ارزش آنها یکهزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بود.

در این مزایده که خودروهای ۲۶ استان به حراج گذاشته شده بود، ۳۵۰۰ نفر شرکت کردند که ارزش پیشنهادات قیمتی آنها ۷هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده بود. بر این اساس حدود۱۱ درصد از متاقضیان توانستند به خودروی موردنظر خود برسند.

این خودروها در حالی ۱۲۵۰ میلیارد تومان به فروش رفتند که ارزش کارشناسی این خودروها ۸۶۱ میلیارد تومان بود که نشان می‌دهد متاقضیان ۵۴درصد گرانتر از ارزش کارشناسی، خودروهای وارداتی به حراج گذشته شده را خریداری کردند.

در این مزایده که در راستای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ خودروهای سواری و سنگین و ماشین‌آلات راه‎سازی و از ۲۴ تا ۲۰ مهر انجام شد، عرضه یک‌هزار و ۳۸ دستگاه خودروی سواری و خودروهای سنگین و دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی در دستور کار قرار داشت که در حین برگزاری مزایده و با توجه به احکام قضایی و درخواست‌های اعاده تعداد خودروها به ۷۰۰ دستگاه رسید.

استان هرمزگان، تهران، آذربایجان شرقی، خوزستان، مرکزی، اصفهان، فارس، گیلان، آذربایجان غربی، کرمان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، لرستان، کردستان، زنجان، یزد، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، قم، قزوین، خراسان جنوبی، البرز، گلستان، اصفهان، مرکزی و مازندران در این مزایده‌های فوق‌العاده خودرو عرضه کردند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید