یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 37309 |
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴ |
ارسال به دوستان
پ

با خوش فروش ترین و بدفروش ترین خودروهای داخلی و خارجی بازار آشنا شوید

در بازار خودرو ایران خوش فروش ترین خودروهای دست دوم مربوط به تولیدات داخلی به خصوص محصولات سایپا و ایران خودرو می شود.

اقتصادسنج |در بازار خودرو ایران خوش فروش ترین خودروهای دست دوم مربوط به تولیدات داخلی به خصوص محصولات سایپا و ایران خودرو می شود.

خوش فروش ترین خودروهای سایپا و ایران خودرو

هم اکنون سایپا و ایران خودرو از اصلی ترین تامین کنندگان خودروهای اقتصادی در ایران هستند و به همین دلیل هم بدون شک تولیدات این دو شرکت به دلیل قیمت پایین ‌تر، جزو خوش فروش ترین ماشین های داخلی به شمار می رود.
در میان خوش فروش ترین خودروهای دست دوم شرکت ایران خودرو به محصولاتی مانند پژو پارس تیو ۵، دنا پلاس، پژو ۲۰۷ دنده ای، رنو ال ۹۰ ، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ می توان اشاره کرد. البته تولیدات دیگر این خودروساز هم پرفروش هستند و رونق معاملاتی آنها مناسب است. اما این محصولات در بازار با استقبال بیشتری در مقایسه با تولیدات دیگر هم قیمت با آنها، روبرو شده اند.

در سایپا نیز محصولات اقتصادی که در رنج قیمتی ۲۰۰ میلیون تومان محبوب هستند و جزو خوش فروش ترین خودروهای صفر یا دست دوم به شمار می آیند عبارت است از: تیبا صندوق دار اس ایکس، ساینا ex، کوییک دنده ‌ای. این محصولات قیمت پایینی داشته و قطعات یدکی آن ارزان تر است و به همین دلیل نیز در بازار محبوبیت بیشتری دارد.

بدفروش ترین خودروهای سایپا و ایران خودرو

سایپا آریو و سوزوکی کیزاشی از جمله بدفروش ترین خودروهایی است که توسط سایپا و ایران خودرو تولید شده است و تولید آنها به سال ها پیش مربوط می شود که مدت ها است تولید آنها متوقف شده است. این دو خودرو به لحاظ کیفی در مقایسه با محصولات هم رده وضعیت بهتری دارند اما خدمات پس از فروش ضعیف و عرضه نامناسب آنها موجب شده است تا نتوانند جایگاه خوبی را در بازار ایران به دست بیاورند. به همین دلیل هم جزو ماشین های بد فروش به شمار می روند.

علاوه بر این محصولاتی مانند سمند سورن معمولی و رانا معمولی نیز از جمله محصولات ایران خودرو هستند که در مقایسه با تولیدات دیگر ایران خودرو متقاضیان کمتری دارند.

خوش فروش ترین ماشین های چینی

محصولاتی مانند جک s5، چری تیگو ۵، چری تیگو ۷ ie و ام وی ام x33 اس اسپرت در زمره خوش فروش ترین خودروهای چینی هستند. ام وی ام x22 نیز ماشینی خوش فروش است که جزو کراس اوورهای کوچک با وضعیت فروش مناسب به شمار می آید. در قسمت سدان ها نیز محصولاتی مانند چری آریزو ۵ توربو، برلیانس h330 و بسترن بی ۳۰ جزو خوش فروش ترین خودروهای دست دوم چینی طبقه‌ بندی می ‌شوند.

بدفروش ترین ماشین های چینی

شرکت سیف خودرو با توجه به عرضه نامناسب و پراکنده محصولاتی مانند بیسو t3 و t5، این دو خودرو را به بدفروش ترین خوردهای چینی حال حاضر بازار ایران تبدیل کرده است. دیگر محصولاتی که به صورت محدود وارد بازار ایران شده است نیز در این دسته قرار می گیرد مانند: لوکسژن u6.
swm g01 نیز به لحاظ طراحی و سطح آپشن و توان فنی دارای ویژگی های مثبتی است اما خدمات فروش آن محدود بوده و به لحاظ آینده مبهم برای تداوم تولید نتوانسته در زمره خودروهای خوش فروش جای بگیرد. خودروهایی مانند ترامپچی gs5 و ga3s و بایک سابرینا نیز به دلیل عرضه محدود در زمره خودروهای بدفروش قرار گرفته اند.

خوش فروش ترین خودروهای خارجی

کمپانی هایی مانند کمپانی ‌های کره ای و ژاپنی هیوندای، کیا و تویوتا دارای خوش فروش ترین خودروهای خارجی در بازار هستند. در کلاس سدان ها به هیوندای سوناتا yf ، کیا اپتیما tf ، تویوتا کمری و مزدا ۳ می توان اشاره کرد‌ که جزو خوش فروش ترین خودروهای دست دوم خارجی به شمار می روند. هیوندای سانتافه، کیا اسپورتیج، هیوندای توسان، کیا سورنتو، تویوتا راو ۴ و نیسان ایکس تریل هم جزو شاسی‌ بلندهای پرفروش ژاپنی و کره‌ای است.

بدفروش ترین خودروهای خارجی

در میان بدفروش ترین خودروهای خارجی برخی از تولیدات کمپانی سانگ یانگ و سوبارو وجود دارد که طراحی زیبایی نداشته و خدمات پس از فروش آن نیز در کشور محدود است.

 

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید