یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
کد خبر: 109162 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ |
ارسال به دوستان
پ

این خودروی فرانسوی دوباره به بازار آمد

رنو نسل جدیدی از مدل ۵ را از پاییز آینده به بازار عرضه خواهد کرد. خودروساز فرانسوی همزمان با رونمایی این مدل الکتریکی جدید در نمایشگاه خودروی ژنو اعلام کرد که ارزان‌ترین مدل رنو ۵ با قیمت پایه ۲۵ هزار یورو (۲۷ هزار دلار) فروخته خواهد شد.

اقتصادسنج| رنو نسل جدیدی از مدل ۵ را از پاییز آینده به بازار عرضه خواهد کرد. خودروساز فرانسوی همزمان با رونمایی این مدل الکتریکی جدید در نمایشگاه خودروی ژنو اعلام کرد که ارزان‌ترین مدل رنو ۵ با قیمت پایه ۲۵ هزار یورو (۲۷ هزار دلار) فروخته خواهد شد.

رنو ۵ یکی از موفق‌ترین و مشهورترین مدل‌های کارخانه است که از اوایل دهه هفتاد تا اواسط دهه نود میلادی تولید می‌شد. ظاهر مدل جدید با الهام از نسل اول این ماشین و مدل توربوی رنو ۵ طراحی شده که از ماشین‌های اسپرت مشهور در دهه هشتاد میلادی بود.

رنو کانسپتی از ماشین را در سال ۲۰۲۱ نمایش داد و ماشینی که قرار است تولید شود بسیار به آن شبیه است. لورن وان دن آکر، مدیر طراحی رنو می‌گوید هدفش طراحی ماشینی بوده که مثل پورشه ۹۱۱، مینی و فیات ۵۰۰ به نمادی برای کارخانه تبدیل شود.

در طراحی بر فرانسوی بودن ماشین تاکید زیادی شده است. مثلا روی چراغ‌های جلو پرچم فرانسه گذاشته شده، دسته دنده ماشین شبیه به ماتیک مزون فرانسوی شنل است و خریداران می‌توانند سبدی برای گذاشتن نان باگت هم سفارش دهند.

در طراحی اتاق هم از مدل کلاسیک الهام گرفته شده و روکش صندلی و داشبورد با موادی بازیافتی از بطری‌های پلاستیکی ساخته شده است.

رنو ۵ را می‌توان با سه قوای محرکه مختلف سفارش داد. ضعیف‌ترین مدل ۹۵ اسب بخار و قوی‌ترین مدل ۱۵۰ اسب بخار نیرو دارد. دو باتری هم برای ماشین در نظر گرفته شده که با باتری قوی‌تر می‌توان تا ۴۰۰ کیلومتر و با باتری ضعیف‌تر تا ۳۰۰ کیلومتر حرکت کرد. حداکثر سرعت ماشین به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. آلپین، زیرمجموعه اسپرت رنو به زودی یک مدل تقویت‌شده از رنو ۵ به بازار عرضه خواهد کرد.

موفقیت رنو ۵ در بازار برای کارخانه فرانسوی اهمیت حیاتی دارد. سهم زیادی از درآمد رنو از بازار ماشین‌های ارزان است و این شرکت اکنون برای حفظ موقعیتش در این بازار باید علاوه بر سیتروئن با خودروسازان چینی هم رقابت کند. رنو می‌گوید استقبال از مدل ۵ خوب بوده و تاکنون پنجاه هزار تقاضا برای خرید ماشین دریافت کرده است.

رنو ۵ اولین مدل از سه ماشین الکتریکی است که رنو در سال‌های آینده به بازار عرضه خواهد کرد. مدل بعدی شاسی‌بلندی است که با الهام از مدل کلاسیک رنو ۴ طراحی شده و سومین مدل یک ماشین کوچک الکتریکی است که به گفته کارخانه قیمتش ۲۰ هزار یورو است.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید