شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-18
کد خبر: 59337 |
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ |
ارسال به دوستان
پ

اسنادی که ثابت می کند خودروسازان مونتاژی قیمت های شورای رقابت را پذیرفته اند+ اسناد

یکشنبه هفته جاری (۳۱ اردیبهشت ماه) خودروسازان خصوصی در نشستی با مسئولان سازمان حمایت و وزارت صمت در نهایت مصوبه شورای رقابت را پذیرفتند و در جلسه‌ای که همگی در بالاترین سطح در آن حضور داشته‌اند، عرضه محصولات با قیمت‌های مصوب شورای رقابت به آن‌ها ابلاغ شد.

اقتصادسنج | یکشنبه هفته جاری (۳۱ اردیبهشت ماه) خودروسازان خصوصی در نشستی با مسئولان سازمان حمایت و وزارت صمت در نهایت مصوبه شورای رقابت را پذیرفتند و در جلسه‌ای که همگی در بالاترین سطح در آن حضور داشته‌اند، عرضه محصولات با قیمت‌های مصوب شورای رقابت به آن‌ها ابلاغ شد.

پس از آن جلسه، برخی خودروسازان مدعی بودند که توافقی صورت نگرفته و راضی به مصوبه شورای رقابت نیستند و امضایی هم صورت نگرفته است؛ این در حالیست که صورت جلسه‌ای که از جلسه مذکور به دست ما رسیده نشان می‌دهد که نمایندگان این پنج شرکت خودروساز خصوصی، همگی در جلسه حاضر بوده‌اند و به طور کامل در جریان مصوبه شورای رقابت در خصوص قیمت خودروهای مونتاژی قرار گرفته‌اند. بنابراین صورت جلسه‌ای که از جلسه ۳۱ اردیبهشت ماه شورای رقابت، سازمان حمایت، مسئولان وزارت صمت و نمایندگان خودروساز خصوصی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، ادعای خودروسازان (در مورد عدم پذیرش مصوبه شورای رقابت) را رد می‌کند.

در این جلسه که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر مسئولان این دو سازمان و همچنین نمایندگان پنج خودروسازی کرمان‌موتور، مدیران‌خودرو، فرداموتورز، بهمن‌موتور و ایلیاخودرو به جهت هماهنگی ابلاغ قیمت خودروهای سواری مونتاژی مصوب شورای رقابت برگزار شد.

در این جلسه تصمیم‌گیری و به شرکت‌های صنایع خودروسازی ابلاغ شد که قیمت جدید خودروهای سواری مونتاژی مصوب شورای رقابت، لازم‌الاجرا و ملاک قیمت‌گذاری بوده و هرگونه عدول از آن عواقب حقوقی و قانونی را در پی خواهد داشت.

مقرر شد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عطف به نامه شماره ۴۱۱-۱۰-۰۲-ص تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ نائب رئیس شورای رقابت، نتایج محاسبات هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها برای بررسی قیمت خودروهای مونتاژی جدید را حداکثر تا روز دوشنبه تاریخ اول خرداد ۱۴۰۲ به شورای رقابت اعلام کنند.

تا دو هفته پس از تصویب قیمت خودروهای مونتاژی، قیمت این خودروها در هاله‌ای از ابهام  قرار داشت؛ اما پس از جلسه خودروسازان با شورای رقابت در محل وزارت صمت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اطلاعیه‌ای منتشر کرد که بر اساس آن، ضوابط قیمت‌گذاری و فروش خودروهای مونتاژی را به شرکت‌های خصوصی ابلاغ کرده بود.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 17
    1. نویسنده :ناشناس

      این یعنی اتمام حجت الان چرا پس اجرا نمیشه این قیمتها یعنی اینقدر این مملکت بی صاحب شده هر کی از راه برسه و به نفع خودش تصمیم بگیره خواهش میکنم تمومش کنید مردم خیلی استرس دارن بابت قیمتها که نهایت چه مبلغی واریزی دارن وطبق اون تصمیم بگیرن واسه انتخاب خودروی مورد نظر خودشون

      1. نویسنده :ناشناس

        واقعا استرس داربم و نمیتونیم برنامه ریزی کنیم
        نیاز به برخورد قاطع هست.

    1. نویسنده :ناشناس

      بالاخره تکلیف چیه
      گیر یه عده شرکت سودجو افتادیم که نه دین دارن نه ایمان،
      همه جای دنیا بهترین ماشین ها رو سوار میشن، ما برای سوار شدن ماشین چینی چقدر باید اذیت بشم مشخص نیست.

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام وقت بخیر لطفاً با خودروسازان مونتاژی تماس بگیرید و قیمت ها رو بپرسید ببینید چه جوابی به شما میدن
      من هرچی زنگ میزنم میگن قیمت های شورای رقابت رو قبول نکردن مثلاً x22دندهای رو ۷۰۶میلیون میفروشن درحالی که شورای رقابت ۴۸۳میلیون قیمت گذاری کرده

    1. نویسنده :ناشناس

      هی امان از بی قانونی وگردن کلفتی تواین مملکت هرکی زورش بیشتر حرف وکارش پیشه

    1. نویسنده :ناشناس

      من هفته ی پیش به قیمت خود مدیران خودرو تکمیل وجه کردم و اصلا قیمت شورای رقابت رو قبول ندارن و گفتن اگه پول ندین نوبتتون سوخت می شه واقعا چر ا فقط حرف می زنین ولی در عمل قیمت ها چیز دیگه هست و ما مصرف کننده ها مجبور به پرداخت کردن مبالغ هنگفت هستیم

    1. نویسنده :ناشناس

      اوسکول.اون فهرست حاضران در جلسه اس.امضا نکردن که مصوبه رو پذیرفتن.

      1. نویسنده :ناشناس

        سلام
        این لیست امضا شده است….بخاطر مسایل حفظ محرمانه بودن امضا ، مخدوش شده است

      1. نویسنده :ناشناس

        سلام
        این لیست امضا شده است …بخاطر حفظ محرمانه بودن امضا ،توسط خبرگزاری ایسنا امضاها مخدوش شده است

      1. نویسنده :ناشناس

        اتفاقا اوسکول تویی که نمیبینی روی امضاشون پوشانده شده ؛ همشون امضا کردن و قبول کردن که مبنا قیمتهای شورای رقابته ؛ یعنی تا این حد کودن هستی تووو !!!؟

    1. نویسنده :ناشناس

      با سلام وتشکر از شما بخاطر اطلاع رسانی وپیگیری مشکلات خودرو های مونتاژی.متاسفانه بازهم خودروسازان مونتاژی منجمله کرمان خودرو اعلام میکند که هیچ بخشنامه ای به آنها ابلاغ نشده وبنده وسایر کسانی که در دوره سامانه یکپارچه ثبت نام کرده ووجوه خودرو را براساس قیمت خودرو ساز واریز نموده ایم اکنون مطابق با قیمت اعلامی شورای رقابت وتصویب وزارت صمت کرمان موتور از دادن وجوه اضافی اخذ شده خوداری میکند وما با هر جا تماس میگیریم ما را به واحد دیگه ای پاس میدهند .آیا خود دولت وشورای رقابت نمیتواند مصوبات خودش را لازم الاجراه نماید و پیگیری وشیکایت را به گردن مردم نگذارد.لطفا منعکس فرمایید.با سپاس بیکران

    1. نویسنده :ناشناس

      با سلام وسپاس
      متاسفانه خودروسازان مونتاژی وجه اضافی را دریافت واز باز گرداندن آن مطابق با قیمت اعلامی شورای رقابت خو دداری میکنند وبهتر نیست خود وزارت صمت وشورای رقابت نظارت کامل مصوبات خودشان را داشته باشند مردم که کاری از دستشان برنمی آید

    1. نویسنده :ناشناس

      آرین متور چی مالید رفت لاماری پایین نمیاد انگار

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام.بنده تیگو۷پرو انتخاب کرده بودم تادیروز وقت داشتم پولشو واریز کنم.ازاینطرف شورای رقابت میگه قیمت ۱میلیاردو ۹میلیون.رفتم نمایندگی میگه به ما ابلاغ نشده.مجبور شدم امیلیاردششصدوهفتاد واریز کنم.این مملکتیه همش حرف مفت میزنن.

    1. نویسنده :ناشناس

      پس قیمت اون خودروهای مونتاژی که اعلام نشده کی میخوان اعلام کنن چندروزدیگه سایت بسته میشه واسه مرحله دوم!!!؟؟؟؟
      الان j7چی شد قیمتش؟ suba m4?
      چقد بی حساب کتاب این صنعت خودروسازی هرکی هرکاری دلش میخواد میکنه…

    1. نویسنده :ناشناس

      واسه بالا بردن قیمت خییییلی راحت قبل از اینکه تصمیم وزارت صمت نهایی بشه همه کشیدن بالا ولی الان ۱۰۰بارهم با مجازات به خودروسازان ابلاغ کنن بازم پایین نمیارن. مسخره بازی و هرج و مرج. قانون جنگل😂😂

    1. نویسنده :ناشناس

      اجازه ندهید خودروسازان گرانفروشی و در حق ملت اجحاف و ظلم بکنند این به عدالت نزدیکتره