سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 56872 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ |
ارسال به دوستان
پ

خرید کدام خودرو سامانه یکپارچه سود بیشتری دارد؟ 

برای بسیاری از متقاضیان در مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو این سوال وجود دارد که کدام خودروها برای خرید سود بیشتری دارند؟ سود هر خودرو با توجه به اختلاف قیمت سامانه یکپارچه و قیمت روز بازار آزاد محاسبه می شود.

اقتصادسنج؛ برای بسیاری از متقاضیان در مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو این سوال وجود دارد که کدام خودروها برای خرید سود بیشتری دارند؟ سود هر خودرو با توجه به اختلاف قیمت سامانه یکپارچه و قیمت روز بازار آزاد محاسبه می شود؟ سود هر خودرو با توجه به اختلاف قیمت سامانه یکپارچه و قیمت روز بازار آزاد محاسبه می شود.

براساس ارزیابی انجام شده، در بین خودروهای چینی، SX۵ شرکت فردا موتورز از همه خودروهای دیگر سود بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید

۶ ویژگی مهم یک عینک آفتابی خوب که باید بدانید/ بهترین عینک برای رانندگی کدام است؟

اعلام اسامی ۲۳ خودروی دومین طرح فروش یکپارچه+ لیست کامل/ حذف تمامی خودروهای پرتقاضا!

خودروی FMC SX5 محصول شرکت فرداموتورز است که نسخه ارتقایافته آن به تازگی وارد بازار کشور شده است. قیمت تمام‌شده FMC SX5، فرداموتورز هم‌اکنون در بازار آزاد در محدود یک میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان است. گرچه این مونتاژکار قیمت درب کارخانه را ۹۸۹ میلیون تومان اعلام کرد، اما شورای رقابت در فهرست خود قیمت SX5 را ۶۴۵ میلیون تومان گذاشت. حال با احتساب مالیات، عوارض، بیمه و … قیمت نهایی این خودرو حدود ۷۲۴ میلیون تومان خواهد بود.

بنابراین اختلاف قیمت دستور شورای رقابت و بازار این خودرو، چیزی در حدود ۷۷۱ میلیون تومان خواهد بود که اختلاف زیادی نسبت به قیمت اولیه خودروست. البته باید به این نکته اشاره کرد که فعلاً شرکت مونتاژکار و وزارت صمت بر سر قیمت نهایی عرضه خودرو به توافق نهایی نرسیده‌اند.

خرید کدام خودرو سامانه یکپارچه سود بیشتری دارد؟ 

معرفی FMC SX5

این خودرو در اصل محصول زیرمجموعه فورتینگ از شرکت دانگ فنگ است و در بازار چین با نام فورتینگ Jingyi X5 شناخته می‌شود. فردا sx5 نسل دوم فورتینگ x5 است که سال ۲۰۱۶ معرفی شد و تا سال ۲۰۲۱ روی خط تولید بود. این کراس‌اوور کامپکت از سال ۱۴۰۰ روی خط مونتاژ خودروسازی فردا آمد و البته خود شرکت فردا موتورز آن را با نام fmc sx5 می‌شناسد.

ظاهر فردا sx5 از مجموعه خطوط ساده و منظم تشکیل شده است و طراحان آن، محصولات اروپایی مثل نسل دوم فولکس واگن تیگوان را به‌عنوان الگوی خود قرار داده‌اند. این سبک طراحی باعث شده است فردا sx5 خودرویی مدرن و جلب توجه کننده نباشد اما در عوض چهره‌ای هماهنگ و منطقی را به نمایش بگذارد که دیرتر از حد معمول برای مالک خسته‌کننده می‌شود.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :ناشناس

      مردم راگول نزنیددروغگوهای شارلاتان.
      ایرانایان دانا