شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-18
کد خبر: 43882 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ |
ارسال به دوستان
پ

با پول کم در کجا و چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

بهترین سرمایه گذاری با پول کم. این عبارت شاید برای خیلی از افراد به چند دلیل جذاب باشد. دلیل اول این است که شما قصد شروع یک حرفه و یا یک شغل را دارید و برای شروع نیاز به سرمایه دارید ولی موجودی سرمایه شما کافی نیست.

اقتصادسنج | بهترین سرمایه گذاری با پول کم. این عبارت شاید برای خیلی از افراد به چند دلیل جذاب باشد. دلیل اول این است که شما قصد شروع یک حرفه و یا یک شغل را دارید و برای شروع نیاز به سرمایه دارید ولی موجودی سرمایه شما کافی نیست. دلیل دوم می‌تواند این باشد که شما قصد یادگیری  سرمایه گذاری را دارید و نمی‌خواهید سرمایه زیادی را قربانی یادگیری این بازار کنید و یا شایدم جزو اون دسته از افرادی هستید که دوست دارید در همان اول جوانی استقلال مالی کسب کنید و بتوانید هزینه خودتان را تامین کنید.

در این مقاله انواع بهترین سرمایه گذاری با پول کم را معرفی شده است.

سپرده گذاری در بانک‌ها

فعالیت در بورس

فعالیت در کریپتوکارنسی

فعالیت در بازار فارکس

شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب درآمد

سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری

معامله طلا و سکه

خرید و فروش دلار

راه اندازی کسب و کار

شرکت در عرضه اولیه‌های سهام

سپرده گذاری در بانکها یکی از انواع سرمایه گذاری با پول کم

با اینکه صدها راه برای سرمایه گذاری و کسب سود وجود دارد ولی افراد زیادی هم هستند که ترجیح می‌دهند پول و سرمایه خود را در گاوصندوق‌های بانک پنهان کنند و هرماه درصدی سود دریافت کنند. البته باید در بانک‌ها حساب سپرده بلندمدت باز کنید تا بتوانید سالانه ۲۰ درصد سود دریافت کنید. مزیتی که سپرده گذاری در بانکها وجود دارد این است که سرمایه شما در مکان امنی نگهداری می‌شود و همچنین قدرت نقدشوندگی بالایی دارند و شما هر زمان که به سرمایه‌ خود نیاز داشتید می‌توانید از حساب خود مبلغ مورد نیاز را خارج کنید. ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که شما در کشوری زندگی می‌کنید که نرخ تورم روندی صعودی دارد و حتی نرخ تورم از نرخ سوددهی بانکها بیشتر شده است و این به معنا است که شما با سپرده گذاری در بانکها نمی‌توانید ارزش پول خودرا حفظ کنید.

معامله در بورس یکی از انواع سرمایه گذاری با پول کم

معامله در بورس شاید از نگاه اول کاری بسیار راحت باشد ولی باید بگویم سخت است! در بورس ایران علاوه بر اینکه شما باید با تحلیلی تکنیکال و تحلیل بنیادی آشنا باشید در کنار آن باید از فعالیت محرمانه شرکت‌ها نیز آگاه باشید. عاملی که باعث رشد شارپی سهام می‌شود همین اخبار محرمانه است. البته اگر نمی‌توانید به اخبار محرمانه دسترسی داشته باشید بهتر است دانش بورسی خودتان را تقویت کنید تا بتوانید ورود و خروج مشکوک پول به سهام را به راحتی تشخیص دهید. در این صورت هم می‌توانید در سودهای شارپی سهم شریک باشید.

فعالیت در کریپتوکارنسی یکی از انواع سرمایه گذاری با پول کم

برای اینکه بتوانید در رمز ارزها فعالیت کنید در ابتدا نیاز دارید تا یک کیف پول دیجیتال  داشته باشید. پس از آن باید در یک صرافی آنلاین ثبت نام کنید تا بتوانید ریال خودتان را به دلار تبدیل کنید تا بعد از آن بتوانید در کریپتوکارنسی معامله کنید. یکی از مزایایی که معامله در کریپتوکارنسی دارد این است که سرمایه شما در مدت زمان کمی چندین برابر می‌شود. البته همین موضوع می‌تواند عیب نیز به حساب بیاید اگر  رمز ارز شما بجای سود زیان ده شود، سرمایه شما در کمترین زمان ممکن می‌تواند به هیچ تبدیل شود. بنابراین اگر قصد دارید وارد این بازار جذاب شوید حتما از قبل دانش کافی کسب کنید و بعد وارد شوید.

فعالیت در فارکس یکی از انواع سرمایه گذاری با پول کم

بازار فارکس بازار جفت ارزهاست. شما در این بازار می‌توانید بجای سهام و یا رمز ارز ، ارزی را در مقابل ارز دیگر خرید و فروش کنید و از اختلاف قیمتی که وجود دارد سود کسب کنید. بازار فارکس از بازار کریپتوکارنسی ریسک کمتری دارد به این دلیل که شما می‌توانید اهرم مالی خود را تنظیم کنید که تا چه میزان قصد دارید در هر خرید و فروش سود کسب کنید. حتی اهرم مالی می‌تواند مانع زیان دیدن بیش از حد شما شود. برای اینکه بتوانید در فارکس نیز سرمایه گذاری کنید باید حتما از قبل در یک صرافی آنلاین ثبت نام کرده باشید.

شرکت در دوره‌های آموزشی

شاید از دید اول شرکت در دوره‌های آموزشی به شما هیچ سودی ندهد و حتی شما مجبور باشید هزینه‌ای را هم انجام دهید. ولی اگر به دید بلندمدت به آموزش نگاه کنید متوجه می‌شوید یکی از راه‌های پرسود و پر درآمد آموزش دیدن در یک حوزه خاص است. زیرا می‌توانید پس از مدتی کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید و یا از آن هنری که فراگرفتید کسب در آمد کنید.

وارد شدن به صندوق‌های سرمایه گذاری

انواع صندوق‌های سرمایه گذاری وجود دارد که شما می‌توانید باتوجه به میزان ریسک پذیری که دارید در آنها وارد شوید. کم ریسک‌ترین نوع صندوق، صندوق سرمایه گذاری  با درآمد ثابت است که شما می‌توانید هر سه ماه یکبار درصد مشخص شده‌ای سود دریافت کنید.

شرکت در عرضه اولیه سهام

عرضه اولیه سهام یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه گذاری با پول کم است. در چند سال اخیر کف قیمت خرید سهام در بورس اوراق بهاردار به ۵۰۰هزار تومان رسید ولی برای خرید عرضه اولیه کف خریدی وجود ندارد و شما می‌توانید به هرمیزان تا زمانی که به سقف خرید برسید سهام عرضه اولیه بخرید. عرضه اولیه‌های سهام گاهی اوقات بیش از ۱۰۰ درصد سوددهی دارند و گاهی هم ممکن است کمتر از ۵۰ درصد باشد. باید حواستان حسابی جمع باشد و هر روز بازار بورس را بررسی کنید تا بتوانید در زمان مناسب از سهام خارج شوید.

خرید و فروش دلار

دلار یکی از ارزهای تاثیر گذار در اقتصاد کشورها مخصوصا کشور ما می‌باشد.نرخ دلار باتوجه به یکسری رویدادها ممکن است افزایش داشته باشد و ممکن حتی کاهش پیدا کند. نکته مهم در معامله دلار این است که شما باید تشخیص دهید که چه زمان دلار را بخرید و در چه زمان بفروش برسانید. البته معامله دلار می‌تواند ریسک زیادی داشته باشد زیرا فعالیت دلالان دلار در نوسان نرخ دلار بسیار تاثیر دارد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید