جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 3392 |
تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ |
ارسال به دوستان
پ

هزار دستگاه کشنده ایران‌خودرو در راه روسیه

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از صادرات هزار دستگاه کشنده به روسیه گفت و اضافه کرد: با رونق شکل گرفته در تولید خودرو‌های سنگین و تجاری، به زودی شاهد تردد آتامان ایران خودرو دیزل در جاده‌های روسیه و کشور‌های اروپایی خواهیم بود.

به گزارش «اقتصادسنج»، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای مهدی خطیبی مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به قرارداد‌های ۲۵۰۰ دستگاهی اتوبوس و پنج هزار دستگاهی ون با وزارت کشور و اعلام توسعه صادرات به کشور روسیه افزود: در این زمینه توافقات لازم برای صادرات هزار دستگاه از این محصول با طرف روسی شکل گرفته است.

وی همچنین گفت: در راستای اجرای فرامین هشت‌گانه رئیس جمهوری، رشد ۵۱ درصدی تولید کامل در این مجموعه از ابتدای امسال تا ۲۷ شهریورماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، محقق شده است.

خطیبی با بیان این‌که از ابتدای امسال تا ۲۷ شهریورماه ۲۸۱ هزار دستگاه خودرو کامل در بخش‌های سواری، نیمه سنگین و سنگین به تولید رسیده است، افزود: عبور مستقیم خودرو از خط تولید تا ۲۷ شهریورماه، معادل ۶۱ درصد از کل تولید کامل سال گذشته بوده و در بخش خودرو‌های نیمه‌سنگین و سنگین نیز، تا پایان شهریورماه کل تولید سال قبل را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی ارایه خدمات پس از فروش برای بازار‌های صادراتی را از صادرات محصول مهم‌تر ارزیابی کرد و گفت: برای کشنده آتامان در کنار قطعات یدکی مورد نیاز، خدمات پس از فروش مناسبی تدارک دیده شده تا به اعتبار ایران خودرو در سایر کشور‌ها لطمه‌ای وارد نشود.

خطیبی کسب رتبه یک خدمات پس از فروش برای ایساکو را دستاورد بسیار برجسته گروه صنعتی ایران‌خودرو دانست و گفت: خوش‌بختانه در بخش خدمات توفیقات گروه کم‌تر از تولید نیست و کاملا هماهنگ با تولید پیش می‌رود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به ورود تعداد خودرو‌های ناقص گروه به کانال دو هزار دستگاه که به‌زودی وارد کانال هزار دستگاه خواهد شد، دقت در تکمیل خودرو‌های ناقص را از تولید خودرو مهم‌تر دانست و گفت: تجاری‌سازی هر یک از این خودرو‌ها به دو برابر زمان تولید خودرو کامل نیاز دارد تا خودرویی که چند ماه از توقف آن در پارکینگ می‌گذرد، با حفظ شرایط کیفی به دست مشتریان برسد.

خطیبی از افزایش روزانه تولید از ابتدای مهرماه به بیش از ۲۸۰۰ دستگاه خبر داد و گفت: با حذف خودرو‌های ناقص و عبور از شرایط سختی که تبدیل به معضلی ملی شده بود، فرآیند تولید شتاب گرفته و در نیمه دوم سال هدف تولید روزانه ۲۸۰۰ دستگاه خودرو را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان این‌که عرضه و تحویل خودرو به مشتریان از ابتدای سال تا ۲۷ شهریورماه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۳ درصدی را تجربه کرده، گفت: افزایش عرضه و تامین نیاز مشتریان سبب ایجاد تعادل در بازار خودرو خواهد شد.

خطیبی از رده خارج کردن پژو ۴۰۵ و سمند را دستاورد بزرگ ایران خودرو نام برد و گفت: ظرف چند روز آینده، برای همیشه با این دو خودرو خاطره‌ساز خداحافظی خواهیم کرد.

وی از آغاز تولید انبوه و افتتاح خط تولید هایما ۸S که خودرویی با کیفیت و قیمت رقابتی است، در روز‌های آینده خبر داد و گفت: طبق وعده‌ای که داشتیم، هر ماه یک دستاورد در گروه صنعتی ایران‌خودرو را معرفی خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مراحل تعریف پروژه تا تولید انبوه محصول TF۲۱ را ۱۸ ماه دانست و ضمن بی‌سابقه دانستن این اتفاق مهم، آن را مسیری برای جهانی شدن صنعت خودرو کشور خواند و گفت: بلافاصله پس از تولید انبوه ری‌را، این محصول تولید و روانه بازار خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر رویکرد صادراتی ایران خودرو برای محصول پروژه TF۲۱، افزود: به تولید رسیدن این محصول در فاصله زمانی ۱۸ ماهه به معنای عبور ایران خودرو از استاندارد‌های خودروسازان جهانی است.

خطیبی، ضمن عذرخواهی بابت بی‌توجهی‌های سال‌های قبل نسبت به کیفیت خودرو، بر عزم شکل گرفته در ایران خودرو برای ارتقای کیفیت محصولات تاکید کرد و گفت: با حذف خودرو‌های ناقص گام مهمی در ارتقای کیفیت محصولات برداشته ایم، اما تا رسیدن به اهداف مسیر طولانی را در پیش داریم و این تعهد را به مردم و مشتریان می‌دهیم که با تمرکز و توجه بالایی این مسیر را دنبال خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این‌که کیفیت محصولات هیچ‌گاه مورد تایید و دفاع نبوده، گفت: با نگاه انتقادی که نسبت به مقوله کیفیت داشته و با هدف بهبود شرایط و جلب رضایت مشتریان مدیریت مجموعه را بر عهده گرفته‌ام و در تحقق اهداف تعیین شده نیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

خطیبی راه‌اندازی گواه‌یار امداد خودرو‌های سنگین و تجاری را گام مهم و دستاوردی ارزشمند در راستای خدمات رسانی به مشتریان خودرو‌های تجاری گروه صنعتی ایران خودرو خواند و گفت: هم‌زمان شدن این رویداد با ایام اربعین حسینی و ارایه خدمت به مشتریان خودرو‌های سنگینی که درحال خدمت رسانی به زائران بودند، به افتخاری دیگر برای ایران خودرو بدل شد که امیدواریم مورد توجه اباعبدالله الحسین (ع) قرار گیرد.

وی یکی از دستاورد‌های مهم اخیر را نبود معوقات در تحویل خودرو به مشتریان دانست و گفت: به‌جز در موارد بسیار جزیی و کم، تعهد معوقی نداریم و حتی در برخی موارد خودرو‌ها زودتر از موعد به دست مشتریان می‌رسد.

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: به‌زودی و با اتمام شهریورماه، گزارش شش ماهه عملکرد گروه صنعتی ایران خودرو را به صورت مبسوط به استحضار مردم شریف ایران و مسئوان خواهیم رساند.

 

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید