سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-19
کد خبر: 5244 |
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ |
ارسال به دوستان
پ

حقوق پرستاران افزایش پیدا می کند

در حالی که قرار بود در شهریورماه حقوق پرستاران افزایش پیدا کند، معاون پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرده که ظرف چند هفته آینده این افزایش حقوق اعمال می شود.

 

در حالی که قرار بود در شهریورماه حقوق پرستاران افزایش پیدا کند، معاون پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرده که ظرف چند هفته آینده این افزایش حقوق اعمال می شود.

به گزارش اقتصادسنج، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: قرار بود که اجرای قانون تعرفه گذاری جدید برای خدمات پرستاری و افزایش حقوق پرستاران تا پایان شهریور عملیاتی شود، اما دو هفته‌ای به تأخیر افتاده و امیدواریم در چند هفته آینده نهایی شود.

دکتر عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوب مجلس شورای اسلامی قرار بود که از سال ۱۳۸۶ اجرایی شود گفت: متأسفانه قانون در همان سال اجرایی نشد و از دولتی به دولت دیگر موکول شد.

وی افزود: با پیگیری‌های دولت سیزدهم و مساعدت مجلس و ریاست جمهوری و تأکیدات مقام معظم رهبری یک ردیف اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان در ردیف بودجه‌های وزارت بهداشت به این امر مهم اختصاص داده شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر که قرار است این قانون از ابتدای فروردین ماه سال جاری اجرایی شود اظهار کرد: بر اساس قول نهاد ریاست جمهوری، معوقه سه ماه پایانی سال گذشته هم محاسبه خواهد شد.

عبادی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با اشاره به اینکه اجرای قانون «تعرفه گذاری خدمات پرستاری» نیازمند تأمین زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری بود گفت: دستورالعمل رسیدگی به اسناد تعرفه‌های خدمات پرستاری از جمله زیرساخت‌های نرم افزاری بود که توسط بیمه تدوین و ابلاغ شد و از جمله زیرساخت‌های سخت افزاری آن هم آماده سازی سیستم محاسباتی اتوماسیون الکترونیک است که این هم خوشبختانه مهیا شده و احصای درآمد نیز درحال صورت گرفتن است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: قرار بود که این موضوع تا پایان شهریور عملیاتی شود و پرستاران اولین دریافتی را با مدل جدید داشته باشند اما دو هفته‌ای به تأخیر افتاده و امیدواریم در چند هفته آینده نهایی شود و همکاران اولین دریافتی را داشته باشند. اگر خدمات همکاران ما در ابعاد مختلف مورد توجه واقع شود سود اصلی را مردم خواهند برد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید