شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 21622 |
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ |
ارسال به دوستان
پ

روبرو شدن اقتصاد آلمان با بحران جدی

اقتصاد المان میلیاردها یورو تا پایان سال ۲۰۲۳ از دست خواهد داد که دلیل اصلی آن افزایش بیش از اندازه قیمت انرژی در جهان است.بر اساس این پیش بینی، کاهش درآمد واقعی به حدود ۱۱۰ میلیارد دلار طی سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ خواهد رسید که برابر با سه درصد اقتصاد سالانه این کشور است.

به گزارش «اقتصادسنج»، به نقل از راشاتودی،‌ «مرکز ماکرواکونومیک» در گزارشی که روز گذشته منتشر کرد، اعلام کرده اقتصاد آلمان میلیاردهای یورو تا پایان سال ۲۰۲۳ از دست خواهد داد که دلیل اصلی آن افزایش بیش از اندازه قیمت انرژی در جهان است.بر اساس این پیش بینی، کاهش درآمد واقعی به حدود ۱۱۰ میلیارد دلار طی سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ خواهد رسید که برابر با سه درصد اقتصاد سالانه این کشور است.

«تیمو ولمرشیزر» اقتصاددان ارشد در ifo اعلام کرد:‌این نخستین باری است که آمار کاهش درآمدی این کشور به کمترین میزان از بحران نفتی در سال ۱۹۷۹-۸۱ می رسد.

 بر اساس این گزارش، انتظار می رود افزایش قیمت انرژی تاثیر بسیار شدیدی در اقتصاد آلمان در سال جاری داشته باشد و حدود ۱.۸درصد تولیدات این کشور کاهش یابد این رقم نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵ میلیارد یورو افزایش یافته و در سال ۲۰۲۳ هم ۹ میلیارد دیگر افت خواهد داشت.

این گزارش می نویسد شهروندان آلمانی همچنان تاثیر بحران انرژی را در زندگی خود طی سالهای آینده حس خواهند کرد زیرا درآمد واقعی آنها افت خواهد داشت.

این موسسه پژوهشی همچنین اعلام کرده است که از دست دادن روسیه به عنوان بزرگترین عرضه کننده گاز و نفت به این کشور عاملی برای رشد قیمت نفت و گاز در این کشور خواهد شد.

این اقتصاددان ارشد پیش بینی کرده است که آلمان یک شبه نمی  تواند نیاز به واردات گاز را برطرف کند در حالی که این کشورها سالهای طولانی است که وابستگی شدید به واردات نفت و گاز دارد.

در ماه اکتبر این موسسه پژوهشی پیش بینی کرد که اقتصاد آلمان در سه ماهه چهارم سال ۰.۶ درصد کوچک تر می‌شود. در این میان مسئولان آلمان نظر متفاوتی دارند، بر اساس پیش بینی وزیر اقتصاد این کشور، آلمان رشد ۱.۴ درصدی را در سال جاری تجربه می‌کند اما در سال آینده ۰.۴ درصد افت خواهد داشت.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید