شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 6359 |
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ |
ارسال به دوستان
پ

راهکار جالب بانک جهانی برای کاهش تبعات اقتصادی کرونا

بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد ویروس کرونا به شدت بر امنیت غذایی و فقر و گرسنگی در جهان تاثیر گذاشته که از سال ۱۹۹۰ تاکنون بی سابقه بوده است. از این رو بانک جهانی راهکارهایی را برای کاهش تبعات اقتصادی اعلام کرده است.

بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد ویروس کرونا به شدت بر امنیت غذایی و فقر و گرسنگی در جهان تاثیر گذاشته که از سال ۱۹۹۰ تاکنون بی سابقه بوده است. از این رو بانک جهانی راهکارهایی را برای کاهش تبعات اقتصادی کرونا اعلام کرده است.

به گزارش «اقتصادسنج»، در این گزارش تاکید شده که میزان گرسنگان جهان طی دوره همه گیری کووید ۱۹ که تقریبا از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ بود، ۷۰ میلیون نفر بیشتر شده است.

همچنین در گزارش بانک جهانی تاکید شده که تبعات شیوع ویروس کرونا علاوه بر افزایش میزان فقر و گرسنگی، نابرابری بین فقرا و ثروتمندان را تشدید کرده است.

طی سال‌های شیوع ویروس، فقرای جهان دو برابر بیشتر از ثروتمندان درآمد خود را از دست داده اند؛ حتی تلاش های دولت‌مردان و نهادهای بین المللی برای کاهش این نابرابری نتیجه ای در بر نداشت.

به علاوه در گزارش بانک جهانی آمده است که تا سال ۲۰۳۰ هنوز ۷ درصد مردم جهان زیر خط فقر و گرسنگی خواهند بود؛ در حالی که پیش از این برنامه ریزی شده بود که این میزان به ۳ درصد برسد.

همچنین در این گزارش تاکید شده است که کشورها برای کاهش اثرات این دوره بیماری که جهان را درگیر کرد، باید تلاش خود را برای افزایش درآمد مردم و کاهش نابرابری معطوف کنند.

علا ه بر این در گزارش مجمع جهانی اقتصاد هم اشاره شده است که اثرات ویروس کرونا بر اقتصاد جهان تا ۴۰ سال آینده ادامه خواهد داشت.

راهکار بانک جهانی برای کاهش تبعات اقتصادی کرونا

بانک جهانی پیشنهاد داده است که برای کاهش اثرات ویروس کرونا بر اقتصاد جهان و بهبود سریعتر اوضاع، دولت‌ها سیاست‌های حمایتی خود را از مردم و بخش های مختلف اقتصادی ادامه دهند اما از پرداخت های یارانه ای به هر نحو اجتناب کنند؛ به شرطی که به زندگی مردم فقیر آسیب نزند.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید