شنبه, ۴ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-23
کد خبر: 6322 |
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ |
ارسال به دوستان
پ

بی علاقگی مصری‌ها به دلار به عنوان شاخص ارزی

طبق صحبت های اخیر رئیس کل جدید بانک مرکزی مصر، قرار است شاخص ارزی جدیدی در مصر در نظر گرفته شود که دارای چند ارز مرجع باشد. تا مردم مصر دیگر دغدغه برابری پوند مصر را با دلار نداشته باشند.

به گزارش «اقتصادسنج»؛ به نقل از رویترز، حسن عبدالله، رئیس کل جدید بانک مرکزی مصر که در ماه آگوست به این سمت منصوب شد، می‌گوید که قرار است شاخص‌ ارزی جدیدی در این کشور ایجاد شود تا مردم این نگرش که ارزش پوند مصر به دلار وابسته است را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار بگذارد.

وی در یک کنفرانس اقتصادی گفت که بانک مرکزی این کشور در حال کار برای ایجاد یک شرکت در حوزه فارکس برای بستن قراردادهای ارزی آتی است.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی مصر شاخص ارزی جدید قرار است بر مبنای برابری ارزی پوند مصر با چندین ارز مرجع و احتمالا دلار طراحی شود.

حسن عبدالله افزود: من درباره نرخ این شاخص جدید صحبت نمی‌کنم، من صرفا درباره ایده آن صحبت می‌کنم و این مسئله به خاطر تفکر وابستگی پوند مصر با دلار در میان مردم در دستورکار قرار گرفته است. آمریکا شریک تجاری اصلی ما نیست و من نمی‌دانم چرا مردم همواره پیگیر برابری ارزی با دلار هستند.

تا پیش از درگیری نظامی روسیه با اوکراین، برابری دلار با پوند مصر معادل هر دلار ۱۵.۷ پوند بود، اما بحران اوکراین باعث شد تا در فاصله چند هفته میلیاردها دلار از ذخایر ارزی مصر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به باد رود و بانک مرکزی این کشور مجبور شود تا این برابری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر داده و ارزش پوند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهند.

عبدالله می‌گوید: اگرچه ارزش پوند در برابر یورو، پوند انگلیس و لیر ترکیه بالا رفته اما مردم اصلا به این مسئله توجه نمی‌کنند.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید