پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 4831 |
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹ |
ارسال به دوستان
پ

بیکاری در خوزستان کاهش یافته است!

 نشست شورای اشتغال استان امروز سه‌شنبه ۱۲ مهرماه به ریاست صادق خلیلیان، استاندار خوزستان برگزار شد. در این نشست، خلیلیان عنوان کرد که بیکاری در خوزستان کاهش یافته است.

نشست شورای اشتغال استان امروز سه‌شنبه ۱۲ مهرماه به ریاست صادق خلیلیان، استاندار خوزستان برگزار شد. در این نشست، خلیلیان عنوان کرد که بیکاری در خوزستان کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادسنج و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، استاندار خوزستان در ابتدای این نشست اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و … موفق شدیم تا ۳۳ هزار شغل پایدار ایجاد کنیم که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

پیش بینی کاهش نرخ بیکاری در خوزستان

خلیلیان عنوان داشت: میزان اشتغالی که امسال خواهیم داشت؛ بیش از ۶۰ هزار خواهد بود که در آن صورت یک سوم بیکاران را مشغول به کار می‌کنیم.

وی افزود: نرخ بیکاری تا این لحظه کاهش پیدا کرده است اما نیاز داریم تا این آمار را بیش از این کاهش دهیم و به کمتر از ۱۰ درصد برسانیم.

استاندار خوزستان در پایان گفت: باتوجه به اینکه برخی از شهرستان‌ها و دستگاه‌ها مشکلاتی را در ایجاد اشتغال دارند؛ آن‌ها را رصد خواهیم کرد تا عواملی که موجب کندی یا عدم ایجاد اشتغال شده را رفع کنیم در این راستا کارگروهی تشکیل شد تا این موضوع را دنبال کند.

لازم به ذکر است؛ میزان اشتغال در استان از جمله مشاغل مرتبط با روستائیان، عشایر و خانگی در این نشست بررسی شد.

مطابق آخرین آمار مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار بهار ۱۴۰۱ بیانگر این است که ۹٫۲ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ۱۴۰۰) ،۰٫۴ درصد افزایش یافته است.

گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که استان کرمانشاه با ۱۵٫۴ درصد، بیشترین نرخ بیکاری را در میان استان‌ها دارد بعد از آن هرمزگان نیز با ۱۵٫۳درصد در رتبه دوم قرار دارد.

پس از این استان‌ ها، خوزستان (۱۴٫۱درصد)، لرستان (۱۲٫۸ درصد)، سیستان‌ و بلوچستان (۱۲٫۸ درصد) و اصفهان (۱۲٫۳ درصد)، به ترتیب در رتبه‌ های بعدی نرخ بیکاری هستند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید