پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 21793 |
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

بارش برف وباران در ۱۱ استان و ۳ محور تهران-شمال

بر اساس اطلاعات به دست آمده از بارش برف وباران در ۱۱ استان و ۳ محور تهران-شمال بیش از ۲۳۲۳ دستگاه سامانه ترددشمار برخط‌ و ۸۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

به گزارش «اقتصادسنج»، مهدی مخبر، معاون مدیریت راه ها، درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها‌ی کشور از بارش برف و باران در ۱۱ استان و ۳ محور تهران بیان کرد: بیش از ۲۳۲۳ دستگاه سامانه ترددشمار برخط‌ و ۸۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

برف و باران در برخی جاده‌های ۱۱ استان/ هراز و کندوان برفی است

وی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور‌ اظهار کرد:‌ در حال حاضر بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های اردبیل‌، گیلان‌، مازندران‌، البرز و تهران و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های کردستان‌، آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، زنجان‌، همدان و قزوین، گزارش شده است.

معاون مرکز مدیریت راه‌ها اضافه کرد: در حال حاضر در محورهای‌هراز، کندوان و فیروزکوه‌ بارش برف و باران و در آزادراه های تهران – شمال و قزوین – رشت‌ بارش باران ‌داریم.‌

مخبر ادامه داد: در ‌دیگر جاده‌‌های کشور بارش و مداخلات جوی خاصی گزارش نشده است.

بارش برف و باران

وی تأکید کرد: با توجه به بارش برف در برخی محورهای کوهستانی، رانندگان محورهای برف‌گیر حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از سلامت تجهیزات گرمایشی خودرو خود، مطمئن باشند.

 تردد روان در محورهای تهران-شمال

معاون مرکز مدیریت راه‌ها درباره آخرین وضعیت ترافیکی محورهای تهران-شمال بیان کرد: ‌دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر ‌تردد روان در مسیر رفت و برگشت‌ محور‌های هراز، فیروزکوه و کندوان همچنین‌ آزادراه قزوین-رشت و آزادراه تهران-شمال، نشان می‌دهد.

ترافیک سنگین در برخی مقاطع آزادراه ‌کرج-قزوین-کرج و محور شهریار-تهران‌

مخبر ‌درباره وضعیت ترافیکی دیگر جاده‌‌های کشور گفت: دوربین‌‌های نظارت تصویری در حال حاضر ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین محدوده پل فردیس‌، حدفاصل مهرویلا تا پلیس راه مهرشهر و محدوده کمالشهر، ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده هشتگرد و حدفاصل استاندارد تا پل فردیس و ترافیک سنگین در محور شهریار – تهران حدفاصل میدان معادن تا شهرقدس، نشان می‌دهد.

انسداد محور رامیان-اولنگ-شاهرود و جاده شمشک-دیزین به دلیل کاهش ایمنی‌

وی درباره آخرین وضعیت مسدودی جاده‌‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر محور رامیان-اولنگ-شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، جاده فرعی شمشک-دیزین، ‌محور شهداد-نهبندان و محور خرم‌آباد-پل دختر به دلیل نبود ایمنی کافی در مسیر مسدود ‌است.

معاون مرکز مدیریت راه‌ها ادامه داد:‌ همچنین محور لاسم – ارجمند در استان مازندران و محور ریگان – ایرانشهر‌‌‌‌‌ به دلیل نبود ایمنی کافی‌ تا اطلاع بعدی مسدود است.‌

افزایش‌ تردد خودرو در جاده‌ها بر اساس آمار ترددشمارها

مخبر اضافه کرد: کل تردد جاده‌ای در شبانه‌ روز گذشته‌ بر اساس آخرین اطلاعات حاصل از‌ رصد‌‌ تعداد‌‌‌‌ ۲۴۰۷ دستگاه ترددشمار فعال در محورهای برون‌ شهری نسبت به روز قبل ۹.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد، در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۴.۴، بیشترین تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۳ تا ۴ ‌صبح ثبت شد.

 آزادراه‌‌های ‌‌‌کرج-تهران و کرج‌-قزوین پرترددترین جاده‌های کشور ‌در شبانه‌روز گذشته

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته بیشترین تردد در آزادراه‌ ‌‌‌کرج-تهران با ۱۴۵ هزار تردد، آزادراه‌ کرج‌-قزوین با ۱۴۰ هزار تردد‌ و آزادراه ‌‌‌‌‌‌‌تهران-کرج با ۱۳۵ هزار تردد، ثبت شد.

محدودیت‌ ترافیکی جاده‌ها تا روز ‌شنبه ۲۱ آبان ‌۱۴۰۱

‌تردد موتورسیکلت تا ساعت ۰۶:۰۰ روز شنبه ۲۱ آبان، در محورهای کندوان، هراز‌، فیروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع ‌است.

‌در محور کندوان‌ تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۲۴:۰۰ امروز‌ از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است، در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل‌، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۴:۰۰ از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

‌تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روز جمعه ۲۰ آبان از ‌میدان امیرکبیر کرج و ابتدای آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است، در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل‌، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۴:۰۰ ‌از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

‌در محور هراز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۲:۰۰ روز جمعه ۲۰ آبان از رودهن به سمت آمل ممنوع ا‌ست، در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل‌ تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰ همان روز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء‌ به صورت مقطعی یک‌طرفه انجام می‌شود.

‌در محور کندوان‌ تردد انواع تریلر و کامیون و در محور هراز تردد‌ تریلرها کماکان ممنوع ‌است.

‌تردد‌ کامیون غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی‌ از ساعت ۰۶:۰۰ تا ۲۴:۰۰ امروز و فردا در محور هراز ممنوع ‌است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید