هشت عضو شورای کارآفرینان جوان نشریه فوربس راهنمایی های خود را در مورد اینکه چگونه کارآفرینان ریسکگریز میتوانند راحتتر ریسک کنند ارائه کرده اند.
اقتصادسنج| افراد مختلف در سطوحی متفاوت نسبت به ریسکپذیری احساس راحتی میکنند. برخی فقط برای هیجان ماجراجویی حاضرند از هواپیما بیرون بپرند، در حالی که برخی دیگر ممکن است با دراز کردن دست برای پیدا کردن یک دوست جدید، خود را تحت فشار حس کنند.
وقتی صحبت از کارآفرینی میشود، سطح راحتی شما با ریسک ممکن است لزوماً مانع از آرزوی داشتن یک کسبوکار نشود، اما میتواند پس از تبدیل شدن به یک کسبوکار بر موفقیت شما تأثیر بگذارد.
صاحبان مشاغل هر روز ریسک میکنند، بنابراین کسانی که ممکن است طبیعتاً ریسکگریزتر باشند، اگر مایل نباشند هر چند وقت یکبار فرصتی را به دست آورند، ممکن است برای رشد تلاش کنند.
هشت عضو شورای کارآفرینان جوان نشریه فوربس راهنماییهای خود را در مورد اینکه چگونه کارآفرینان ریسکگریز میتوانند راحتتر ریسک کنند و چرا انجام این کار برای موفقیت بلندمدت آنها مهم است، ارائه کرده اند:
۱. ریسک را از هر دو دیدگاه احساسی و مبتنی بر داده ارزیابی کنید
با اندازهگیری هیچ چیز سیاه و سفید نیست. ریسک را میتوان از دو دیدگاه اصلی ارزیابی کرد: احساسی یا مبتنی بر داده. ارزیابی ریسک عاطفی شامل در نظر گرفتن احساسات یا تصورات ذهنی از خطر و تعیین کمیت آنها در حداکثر توانایی شما است.
از سوی دیگر، ارزیابی ریسک مبتنی بر داده شامل استفاده از دادهها و تحلیلهای آماری برای ارزیابی کمی احتمال و تأثیر بالقوه یک اقدام یا عدم اقدام است.
در حالی که مورد دوم عینیتر است، اما اندازهگیری هر دو در صفحهگسترده جلوی شما باعث میشود مغز شما راحتتر از هم متمایز شود، تصمیمات بهتری بگیرد و بر هر مقاومت داخلی غلبه کند.
بهعنوان یک رهبر، پیروی از این روش به دیگران کمک میکند تا بر ترسهای خود غلبه کنند، بدون اینکه عناصر واقعی انسانی تصمیمگیری را نادیده بگیرند. – بنجی ربهان، از مرکز ابوتلی.
۲. از “تست ترس” و “آزمایش رویا” استفاده کنید
یک کارآفرین ریسکگریز بودن چالشبرانگیز است. کارآفرین بودن به خودی خود یک ریسک است. من روش “آزمون ترس” و “آزمون رویا” را دوست دارم. آزمایش ترس زمانی است که شما بدترین سناریو و برنامه نبرد خود را برای آن به واضحترین شکلی که میتوانید یادداشت کنید.
تست رویا زمانی است که شما در مورد بهترین سناریوی ممکن در صورت قبول ریسک مینویسید. بیشتر کارآفرینان به اندازه کافی خوشبینی دارند که متوجه شوند وعده رویا قدرتمندتر از خطر ترس است.
شما آنقدر باهوش هستید که در صورت واژگون شدن کشتی، آن را درست کنید. شما به اندازه کافی توانایی دارید که بدترین سناریو را مدیریت کنید. روی خودتان شرط بندی کنید و جهش کنید. – تایلر بری، از مرکز قطعات تریلر TK
۳. با برداشتن قدمهای کودکانه شروع کنید
به عنوان یک کارآفرین، باید پذیرای ریسکهای حساب شده باشید. اگر مایل به ریسکهای حساب شده نباشید، هرگز به پتانسیل کامل خود نخواهید رسید و به اهداف تجاری خود نخواهید رسید.
بنابراین، یکی از راههای احساس راحتی بیشتر درمقابل خطر، برداشتن قدمهای کودکانه است. بهتر است با ریسکهای کوچک شروع کنید و از آنجا به سمت بالا حرکت کنید. – کریستین کیمبرلی مارکت، از مرکز مارکت مدیا
۴. قبل از اینکه حرفهتان مجبورتان کند، خودتان را تحت فشار قرار دهید
بیاموزید که ابتدا شخصاً ریسک کنید، سپس به صورت حرفهای. هر چه در انجام کارهای خارج از هنجار منطقه راحتی زندگی خود راحتتر شوید، بیشتر یاد خواهید گرفت که مرزهای منطقه راحتی حرفهای خود را نیز آزمایش کنید. بلیط یک طرفه را در جایی بدون برنامه سفر رزرو کنید و آن را کشف کنید.
به چتربازی بروید یا از یک کوه بزرگ بالا بروید. حتی به تنهایی به سینما بروید. شخصاً خود را وادار به انجام کاری کنید که معمولاً از انجام آن میترسید. هنگامی که آن چیزهای ناراحت کننده به حالت عادی شما تبدیل میشوند، به نحوه تفکر و عملکرد شما در تجارت نفوذ میکند. – جاناتان رونزیو، از مرکز ترینوال
۵. سیستمی از پاداشها و پیامدها راهاندازی کنید
من به کارآفرینان ریسکگریز پیشنهاد میکنم سیستمی از پاداشها و پیامدها راهاندازی کنند. این به معنای تعیین اهداف قابلاندازهگیری است که در صورت دستیابی به آنها پاداش داده میشود و در غیر این صورت پیامدهایی در پی خواهد داشت. این سیستم به کارآفرینان اجازه میدهد تا اندازهگیری دقیقتری از ریسک داشته باشند، زیرا سیستم پاداشها و پیامدها، نتایج ملموسی را برای مشاهده نتایج هر تصمیم حاصل میکند.
کارآفرینان میتوانند از این سیستم برای درس گرفتن از اشتباهات خود و تصمیمگیری بهتر در آینده استفاده کنند. ریسک کردن مستلزم امتحان روشهای جدید، کاوش در بازارهای جدید و در هم فشردن مرزها برای هدایت نوآوری است.
برای موفقیت یک کسبوکار در محیط رقابتی کسبوکار امروز، شناسایی و اقدام بر روی فرصتها ضروری است. ریسک کردن نیز راهی برای پیشی گرفتن از رقبا و انعطافپذیر و سازگار ماندن است. – جی دال، از مرکز ماچنت
۶. شبکههای پشتیبانی را جستجو کنید
به دنبال مربیان و شبکههای دیگر صاحبان کسبوکار موفق باشید که میتوانند پشتیبانی، راهنمایی و مشاوره ارائه کنند. این امر به ویژه برای زنان در کسبوکار و صاحبان جوامع کم منابع که ممکن است با چالشهای دیگری مانند تبعیض و عدم دسترسی به سرمایه مواجه شوند که میتواند ریسک کردن را برای آنها دشوار کند، مهم است.
با ایجاد یک شبکه حمایتی از مربیان و همتایان، صاحبان کسبوکار میتوانند اعتمادبهنفس بیشتری پیدا کنند، به منابع و بودجه ارزشمند دسترسی پیدا کنند و مشاوره و حمایت مهمی را دریافت کنند که میتواند به آنها کمک کند تا در این چالشها حرکت کنند و در خارج از منطقه آسایش خود شکوفا شوند.
فلج شدن در ریسکپذیری ما را از دستیابی به بالاترین سطوح موفقیت باز میدارد. با حضور افراد مناسب در اطراف خود، میتوانید از شر ناراحتیها راحت شوید. لارن مارسیکانو، از مرکز مارسیکانو+ لیوا
۷. ذهنیت خود را در مورد شکست تغییر دهید
هیچ چیز را خیلی شخصی نگیرید بزرگترین تبعات روانی برای یک کارآفرین بالقوه که ریسک گریز است، ترس از شکست است. با این حال، اگر ذهنیت خود را تغییر دهید و روی شکست طوری تمرکز کنید که گویی یک فرصت یادگیری است نه یک شکست شخصی، آنقدرها از آن نمیترسید. به همین دلیل، آنقدر از خطر نخواهید ترسید. ریسک بزرگ، پاداش بزرگی به همراه دارد، پس به آن عادت کنید. – اندی کاروزا، از مرکز ناچو ناچی
۸. تفاوت ریسک پذیری با انتخاب بد را بدانید
ریسک کردن و انتخابهای بد مترادف نیستند. اگر ریسکگریز هستید، خبر خوب این است که میتوانید ریسکهای حساب شده را بدون احساس اینکه تصادفی عمل میکنید یا به شکست نزدیک میشوید، انجام دهید. برای راحتتر شدن ریسک کردن، سنجش همه موقعیتهای ممکن و جوانب مثبت و منفی ریسک بسیار مهم است. با انجام این کار، میتوانید ارزیابی کنید که آیا استفاده از یک شانس ارزش آن را دارد یا خیر. در نهایت، رهبر کسبوکار بودن به معنای ریسک کردن است، زیرا هیچ موفقیت تضمینی هنگام رهبری یک کسبوکار وجود ندارد. با این حال، با نزدیک شدن به ریسکپذیری به شیوهای کنترلشده و حساب شده، میتوانید جنبه منفی ریسکپذیری را کاهش دهید و بیشتر احساس راحتی کنید. – جرد ویتز، از شرکت منبع سرمایه یونایتد.
فوربس/