پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 122360 |
تاریخ انتشار : 19 سپتامبر 2024 - 13:31 |
ارسال به دوستان
پ

بخش قابل توجهی از اعتبارات عمرانی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان به وزارت خانه برگشت داده شد و این موضوع اعتراض فعالین این بخش را به همراه داشته است.

بخش قابل توجهی از اعتبارات عمرانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به وزارت خانه برگشت داده شد و این موضوع اعتراض فعالین این بخش را به همراه داشته است.

به گزارش اقتصادسنج، در حالی که پروژه موزه منطقه ای خوزستان که مهم ترین دغدغه دوست داران میراث فرهنگی خوزستان به حساب می آید بعلت نبود اعتبارات پس از گذشت ۱۵ سال هنوز به بهره برداری نرسیده است، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در اقدامی عجیب و‌ قابل تأمل ۲۷۰ میلیارد ریال از اعتبار ملی این پروژه را به وزارت خانه متبوع عودت داده است.

اعتبار قابل توجه دیگری در حوزه گردشگری استان خوزستان به مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال نیز به همین سرنوشت دچار شده است و بعلت عدم توانایی اداره کل، این اعتبار نیز به وزارتخانه برگشت داده شده است.

نابسامانی در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان به این موارد ختم نمی شود. برداشت رقم قابل توجه ۳۸۰ میلیارد ریال از حساب اداره کل میراث فرهنگی خوزستان توسط قوه قضاییه از دیگر اتفاقات قابل تامل در اطراف این اداره کل می باشد. طبق پیگیری های صورت گرفته مشخص شده که اصل مبلغ رای صادر شده رقمی حدود ۲۰ میلیارد ریال بوده که با توجه به عدم پیگیری جدی در تامین اعتبار اجراییه قوه قضاییه به رقم ۳۸۰ میلیارد ریال یعنی حدود ۲۰ برابر افزایش یافته است. حال با توجه به تزریق قطره چکانی اعتبارات برای حوزه سه گانه میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی نسبت به سایر دستگاه های اجرایی استان خوزستان قطعا این اتفاق برای حدود یکصد پروژه جاری در سطح استان چالش های فراوانی در این بخش به همراه خواهد داشت .

ارسطو زاده که بیش از این مدیرکل میراث‌فرهنگی استان بوشهر بوده، در سالهای حضور در این استان نیز عملکرد مناسبی نداشته است و بوشهر در رتبه های آخر ارزیابی و عملکرد قرار داشت .

این درحالی بود که استان خوزستان با ۳ اثر جهانی، مستعد بودن در همه حوزه های گردشگری، بقاع متبرکه، محورهای زیارتی کربلا، ده ها منطقه نمونه گردشگری، مرزهای آبی و زمینی با چندین کشور، تنوع قومی، اقلیمی و جغرافیایی، چهار فرودگاه، استقرار در راه آهن سراسری، سرمایه انسانی، پنج رودخانه و همجواری باخلیج فارس و ظرفیت های غنی گردشگری آبی وساحلی، مناطق حفاظت شده، تالاب ها، شهرهای ملی صنایع دستی و صدها ظرفیت بالقوه دیگر در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی بی نظیر و ممتاز است، نیازمند مدیری توانمند و آگاه به ظرفیت های استان می باشد که امیدواریم در دولت چهاردهم این موضوع مورد توجه قرار گیرد و شاهد حضور شایستگان در این جایگاه باشیم.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید