پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-12
کد خبر: 121294 |
تاریخ انتشار : 17 آگوست 2024 - 17:19 |
ارسال به دوستان
پ

الیاف پشم سنگ یکی از کاربردی ترین متریال عایق کاری ساختمان است که تاثیر فوق العاده ای برای پیشگیری از خروج و ورود گرما، صوت و… دارد. در صورتی که فرایند نصب و اجرای عایق پشم سنگ در محیط به درستی انجام شود، تا سال های سال در محل نصب مقاومت خواهد داشت. در نظر […]

الیاف پشم سنگ یکی از کاربردی ترین متریال عایق کاری ساختمان است که تاثیر فوق العاده ای برای پیشگیری از خروج و ورود گرما، صوت و… دارد. در صورتی که فرایند نصب و اجرای عایق پشم سنگ در محیط به درستی انجام شود، تا سال های سال در محل نصب مقاومت خواهد داشت. در نظر گرفتن اصول نصب پشم سنگ برای پیشگیری از نفوذ رطوبت و سست شدن عایق در محل نصب اهمیت زیادی دارد. از این رو در این بخش به بررسی روش های نصب پشم سنگ در ساختمان می پردازیم.

اموزش نصب پشم سنگ

پیش نیازهای نصب پشم سنگ 

برای نصب و اجرای این لایه ها در فضا باید به برخی نکات برای کیفیت انجام کار توجه داشته باشید. این مراحل پیش از فرایند نصب الیاف در محل مورد نظر انجام می شوند. هر نصاب ماهری پس از تکمیل پیش نیازهای نصب، الیاف عایق را در محل قرار می دهد:

تمیز کردن سطوح نصب عایق 

برای نصب این الیاف باید به تمیزی سطح مورد نظر دقت داشته باشید. وجود ذرات گرد و غبار یا هر نوع آلودگی دیگر در محل نصب پشم سنگ، کیفیت نصب عایق را کاهش می دهد. پیش از نصب این الیاف هر گونه رنگ اضافی بر روی دیوارها، چسب و… را پاکسازی کنید. در این زمینه می توانید از اسپری آب و سایر روش های نظافتی استفاده کنید.

عایق سازی ساختمان با پشم سنگ

بررسی تراز بودن سطوح

در خصوص نصب پشم سنگ در ساختمان تراز بودن سطح مورد نظر نیز اهمیت زیادی دارد. وجود سستی یا پستی و بلندی در سازه های مورد نظر کیفیت نصب این لایه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از این مشکلات با استفاده از یک چکش به سهولت برطرف می شوند و برای رسیدگی به سایر موارد باید از افراد متخصص کمک بگیرید. در این مرحله باید به حفره ها و فضاهای توخالی بر روی سطوح دقت داشته باشید و این بخش ها را با استفاده از کمی ملات پر کنید.

انتخاب چسب مناسب

استفاده از چسب استاندارد برای نصب پشم سنگ در ساختمان یکی از مهمترین مراحل کار است و بر کیفیت نصب این اقلام کاربردی تاثیر به سزایی می گذارد. در این زمینه از هر نوع چسبی استفاده نمی شود؛ چسب اتصال عایق مدل های به خصوصی دارد و از برندهای خارجی و ایرانی عرضه می شود. این چسب ها با مقادیری آب ترکیب شده و ترکیبی یکنواخت را ایجاد می کنند.

مراحل نصب پشم سنگ در ساختمان 

برای نصب پشم سنگ در ساختمان حتما به نوع و مدل هر یک از این محصولات دقت داشته باشید. الیاف پشم سنگ در چند مدل کاربردی وارد بازارهای فروش می شوند که از نظر ساختار و ویژگی های ظاهری تفاوت های بارزی با هم دارند. روش نصب آن ها با هم متفاوت است و این مسئله تفاوت هایی در طریقه نصب آن ها به وجود می آورد. با این وجود مراحل زیر شرح کلی نصب انواع الیاف پشم سنگ در بخش های مختلف ساختمان هستند:

فرایند اندازه گیری و برش

برای نصب پشم سنگ در ساختمان ابتدا باید بر اساس نیازهای موجود و شرایط محیط ساختمان یک نوع پشم سنگ را انتخاب کنید. انواع الیاف پتویی، تخته ای، لوله ای و فله ای پشم سنگ در بازار فروش ایران عرضه می شوند و هر یک کاربرد خاص خود را دارند. پس از انتخاب مدل پشم سنگ، به ارزیابی سطوح نصب و ابعاد دقیق مکان مورد نظر می پردازیم و این مقادیر را مشخص می کنیم. پس از به دست آوردن ابعاد دقیق لایه های پشم سنگ باید الیاف را بر اساس این اندازه گیری ها برش بزنیم. برای برش پشم سنگ از ابزارهای دقیق استفاده می کنند.

توجه به زیرساخت عایق

زیرسازی برای نصب پشم سنگ در ساختمان یک فرایند مهم است و به ماندگاری بیشتر الیاف در محل نصب می انجامد. پیش از نصب هر یک از عایق های پشم سنگ باید زیرساخت های مورد نیاز برای اجرای کار فراهم شوند. زیرساخت های نصب پشم سنگ شامل انواع اجزا، لوازم و متریال جانبی هستند که به استحکام هر چه بیشتر نصب پشم سنگ در ساختمان می انجامند.

نصب الیاف پشم سنگ

در مرحله نهایی از نصب پشم سنگ در ساختمان، نوبت به قرارگیری و نصب لایه ها در محل مورد نظر می رسد. در این مرحله پس از انجام زیرسازی های لازم، هر یک از الیاف برش خورده را با دقت بالا در محل مورد نظر فیکس می کنیم

نکات مهم نصب پشم سنگ در محیط ساختمان

نکات مهم در خرید و نصب پشم سنگ در ساختمان

در خصوص خرید پشم سنگ و نصب الیاف آن باید حتما به چند نکته کاربردی توجه داشته باشید:

  1. در خصوص نصب لایه های پشم سنگ داشتن تخصص و مهارت کافی اهمیت زیادی دارد. در این زمینه باید به ابزارهای تخصصی نصب عایق در فضای ساختمان دسترسی داشته باشید.
  2. الیاف پشم سنگ از هر جهت با متریال پشم شیشه متفاوت هستند و روش های نصب این عایق ها با هم کاملا متفاوت است. به همین خاطر توصیه می کنیم هرگز از روش های مشابه برای نصب این عایق ها استفاده نکنید.
  3. در خصوص برش الیاف پشم سنگ پس از انجام اندازه گیری های دقیق از ابزارهای تیز استفاده کنید؛ با توجه به این نکات از پرتی الیاف در حین استفاده پیشگیری می شود و هزینه کمتری برای اجرای کار پرداخت خواهید کرد.
  4. درزبندی لبه ها و اتصالات یکی از مهمترین نکات نصب پشم سنگ در ساختمان محسوب می شود که باید به دقت انجام شود. پس از تکمیل فرایند نصب تمامی نقاط اتصال با استفاده از متریال مخصوص درزبندی خواهند شد.
  5. در حین نصب این الیاف همواره باید به نکات ایمنی نصب لایه های عایق توجه داشته باشید.
  6. پشم سنگ مرغوب و با کیفیت خریداری کنید تا حداکثر بهره برداری و حداقل اتلاف انرژی در ساختمان را داشته باشید.

ملزومات عایق کاری

برای اجرای هر نوع عایق به برخی لوازم جانبی و ابزار کار نیاز داریم. در خصوص نصب این عایق ها هزینه بالایی برای خرید لوازم جانبی پرداخت نمی شود. در این خصوص از تعداد بست گالوانیزه برای مستحکم تر شدن لایه ها بر سطوح استفاده می کنند. در این میان انواع ساپورت رینگ اسپایدر کلمپ استنلس استیل نیز کارایی دارند و کیفیت نصب عایق را چند برابر می کنند. در برخی پروژه ها با در نظر گرفتن شرایطی محیطی از تسمه های آلومینیومی نیز استفاده می شود.

نتیجه گیری

نصب پشم سنگ در ساختمان یک فرایند تخصصی است و باید با مهارت کافی انجام شود. در این فرایند توجه به نوع الیاف پشم سنگ نیز اهمیت زیادی دارد و کیفیت نصب را تحت تاثیر قرار می دهد. نصابان ماهر پس از ارزیابی وضعیت محل نصب و تناسب الیاف انتخابی با نیازهای موجود از این الیاف در فضا استفاده می کنند. شما می توانید با انتخاب ابزارهای اصولی برای نصب پشم سنگ کیفیت اجرای کار را افزایش داده و از بیشترین مقاومت لایه ها در محل نصب بهره مند شوید.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید