دانشآموزانی که دو سال از دریافت حداقلهای آموزش حضوری محروم بودهاند حالا و در مواجهه با تعطیلیهای گاه و بیگاه با دلایل عجیبوغریب، بیش از قبل چالشهای آموزشی را تجربه میکنند و اگر قرار بر همین منوال باشد باید فاتحه آموزش عمومی در کشور را بخوانیم.
اقتصادسنج| دانشآموزانی که دو سال از دریافت حداقلهای آموزش حضوری محروم بودهاند حالا و در مواجهه با تعطیلیهای گاه و بیگاه با دلایل عجیبوغریب، بیش از قبل چالشهای آموزشی را تجربه میکنند و اگر قرار بر همین منوال باشد باید فاتحه آموزش عمومی در کشور را بخوانیم.
روزنامه فرهیختگان تعداد روزهایی که مدارس در ۴ ماه اخیر تعطیل نبودهاند را ۳۸ روز برآورد کرده است؛ یعنی مدارس کشور در ۴ ماه اخیر حدود یک ماه باز بودهاند!
بعد از این دو سال (کرونا)، رویه تعطیلیها همچنان ادامه دارد ولی به دلایلی دیگر. آلودگی هوا، سرمای زیاد و بیسابقه، بارش برف و باران سنگین و شدید، اغتشاشات، گرد و غبار، بازیهای تیم ملی در جامجهانی و اتفاقاتی نظیر اینها همه دلایلی بوده است که باعث شده در همین حدود 4 ماه از آغاز سال تحصیلی جدید، کمتر روزی را در کشور داشته باشیم که مدرسهای در یکی از شهرها یا در بسیاری از شهرها تعطیل نبوده باشد و این یعنی یک ضربه کاری دیگر بر پیکره نحیف نظام آموزش کشور در این بلبشوی آموزش بعد از کرونا و بیعدالتیهای آموزشی که روزبهروز درحال گستردهتر شدن و بیشتر شدن است.
فرهیختگان با انتشار جدولی از روزهایی که مدارس کشور تعطیل بوده، تعداد روزهای باز در ۴ ماه را ۳۸ روز برآورد کرده و متذکر شده است: سهم روزهایی که تمام مدارس در تمام کشور فعال بودهاند، در مقایسه با روزهایی که به دلیلی مدارس، خصوصا در کلانشهرها تعطیل بودهاند، نگرانکننده و تاملبرانگیز است و باید فکری به حال این مدل آموزش کرد.
دانشآموزانی که دو سال از دریافت حداقلهای آموزش حضوری محروم بودهاند حالا و در مواجهه با تعطیلیهای گاه و بیگاه با دلایل عجیبوغریب، بیش از قبل چالشهای آموزشی را تجربه میکنند و اگر قرار بر همین منوال باشد باید فاتحه آموزش عمومی در کشور را بخوانیم.
فرهیختگان/