دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 122478 |
تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2024 - 22:44 |
ارسال به دوستان
پ

نماگرهای سهامی به سطوح مقاومتی خود رسیده‌اند. این موضوع باعث شده نقشه بازار نمایی متعادل‌تر نسبت به جریان معاملات روز چهارشنبه به نمایش بگذارد.

اقتصادسنج| نماگرهای سهامی به سطوح مقاومتی خود رسیده‌اند. این موضوع باعث شده نقشه بازار نمایی متعادل‌تر نسبت به جریان معاملات روز چهارشنبه به نمایش بگذارد. سرنوشت تقابل خریداران با مقاومت روانی 2.1 میلیونی شاخص کل چگونه پیش می‌رود؟

در پایان معاملات روز یکشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد 0.09 درصدی، معادل هزار و 893 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 98 هزار و 898 واحدی قرار گرفت.

رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند و با رشد 0.31 درصدی (معادل دو هزار و 161 واحد) در پله 689 هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز یکشنبه بالغ بر سه هزار و 746 میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز یکشنبه را 9.2 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز یکشنبه بورس از خروج 265 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 2 مهر 1403

در رابطه با روند صعودی که نماگرهای سهامی در شهریورماه در پیش گرفتند، یک نکته بسیار حائز اهمیت است. طی این مدت، شاخص هم‌وزن عملکرد بسیار بهتری نسبت به شاخص کل به ثبت رسانده است. این موضوع نشان از عملکرد بهتر سهام کوچک و متوسط، نسبت به سهام شاخص‌ساز بازار دارد.

از سویی، با توجه به صحبت‌های معاون اول رئیس‌جمهوری، درباره اصلاح قیمت خودرو طی چند ماه آینده، می‌توان چند سیگنال مهم را در ارتباط با بازار سرمایه دریافت کرد. اولین سیگنالی که از این صحبت‌ها به دست می‌آید، رشد مجدد بازار در نیمه دوم سال است.

شاخص کل پتانسیل افزایش تا ارتفاع دو میلیون و 500 هزار واحدی را نیز در این سناریو دارا خواهد بود. این موضوع با توجه به دو فاکتور رشد قیمت خودرو و همچنین افزایش نرخ دلار نیمایی، امکان‌پذیر خواهد بود.

سیگنال دومی که می‌توان از صحبت‌های عارف دریافت کرد، عهده‌دار شدن نمادهای خودرویی در نقش لیدری بازار سهام است. در این بین صحبت‌های عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان بورس نیز تاییدکننده رشد بازار در 6 ماهه دوم سال است.

در راستای پیش بینی بورس فردا دوشنبه 2 مهر 1403، می‌توان انتظار داشت جریان تقاضا تداوم یابد و نقشه بازار باری دیگر قامت سبز به خود گیرد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید