یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 117548 |
تاریخ انتشار : 21 می 2024 - 8:19 |
ارسال به دوستان
پ

اخبار کلیدی بازار‌ها می‌تواند به سرمایه گذاران در انتخاب دارایی‌های سودآور (طلا، سکه، ارز‌های دیجیتال و نفت) کمک کند.

اقتصادسنج| اخبار کلیدی بازار‌ها می‌تواند به سرمایه گذاران در انتخاب دارایی‌های سودآور (طلا، سکه، ارز‌های دیجیتال و نفت) کمک کند.

۱. امروز ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، قیمت اونس جهانی با کاهش ۰.۰۹ درصدی به قیمت ۲۴۱۲ دلار و قیمت طلای ۱۸ عیار با کاهش ۶.۰۲ درصدی به قیمت ۳ میلیون و ۳۹۶ هزار تومان و قیمت سکه امامی با کاهش ۳.۰۱ درصدی به ۴۰ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان رسید.

۲. فردا تمامی ادارات و اصناف و بورس تهران به فعالیت عادی خود ادامه خواهند داد. با پیگیری تجارت‌نیوز از بازار طلای تهران نیز حاکی از تداوم دادوستد‌ها در روز سه‌شنبه است.

۳. محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی سال گذشته گفته بود: برای ایجاد اطمینان خاطر در خصوص نوسانات نرخ ارز، بازار فروارد یا سلف ارزی در مرکز مبادله به زودی راه‌اندازی می‌شود. در آینده نزدیک ارز را پیش‌فروش می‌کنیم تا فعالان اقتصادی نسبت به نوسانات ارزی اطمینان خاطر داشته باشند. در ابتدا با دوره‌های کوتاه مدت یک ماهه آغاز می‌کنیم و به مرور دوره‌های زمانی را افزایش می‌دهیم.

۴. توصیه تحلیل‌گران به معامله‌گران در این روز‌ها آن است که به صورت پله‌ای اقدام به خریدوفروش کنند، زیرا ریسک بازار این روز‌ها در بالاترین سطح قرار دارد.

۵. بر اساس ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، بازار‌های مالی با احتمال ۱۰ درصدی کاهش نرخ در ماه ژوئن و تقریباً ۸۰ درصد در ماه سپتامبر را در نظر دارند.

۶. سقف قیمت ۲۴۴۰ دلاری به عنوان یک سطح مقاومت فوری برای طلا است. شکست قاطع بالاتر از این سطح منجر به صعود به سطح روانی ۲۵۰۰ دلار خواهد شد. از سوی دیگر، سطح حمایت تبدیل به مقاومت در ۲۴۱۵ دلار، اولین هدف نزولی برای فلز زرد خواهد بود. سطح چالشی مهم در عدد گرد ۲۴۰۰ دلاری، و پس از آن در قیمت ۲۳۷۰ دلار قرار دارد.

۷. روز گذشته بیست و هفتمین حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله برگزار شد و طی آن ۲۱۲ کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار معامله شد همچنین حراج بعدی هم بر اساس اطلاعیه‌ها روز سه‌شنبه اول خردادماه در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.

نبض بورس/

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید