جمعه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-14
کد خبر: 118816 |
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱ |
ارسال به دوستان
پ

کدام بازارهای مالی کمترین و بیشترین بازدهی را در هفته اخیر داشتند؟

بازدهی بازارها در هفته سوم خرداد روند متوازنی نداشت. این هفته دلار با بازدهی مثبت و رشد محدود ۴۰۰ تومانی به کار خود پایان داد و سایر بازارها با بازدهی منفی بسته شدند. روند منفی بازارهای جهانی و کاهش قیمت اونس جهانی طلا کاهش قیمت بازار طلای داخلی را به دنبال داشته است.

اقتصادسنج| بازدهی بازارها در هفته سوم خرداد روند متوازنی نداشت. این هفته دلار با بازدهی مثبت و رشد محدود ۴۰۰ تومانی به کار خود پایان داد و سایر بازارها با بازدهی منفی بسته شدند. روند منفی بازارهای جهانی و کاهش قیمت اونس جهانی طلا کاهش قیمت بازار طلای داخلی را به دنبال داشته است.

بازدهی بازارها در سومین هفته خرداد روند متوازنی نداشت. بازدهی دلار افزایش محدودی داشت و سایر بازارها با بازدهی منفی بسته شدند. این هفته بیشترین کاهش قیمت سهم سکه امامی شد و در مرتبه بعد مثقال، طلا و بورس قرار داشت.

Screenshot 2024-06-13 at 4.47.50 PM

این هفته تنها بازار ارز از ریزش قیمت در امان ماند و سایر بازارها با سیگنال‌های جهانی و ریزش اونس جهانی طلا همراه شدند. معامله‌گران روند قیمت دلار را متاثر از دخالت و ارزپاشی سیاست‌گذار می‌دانند.

این هفته اخبار سیاسی خاصی مورد توجه معامله‌گران قرار نگرفت. فعالان اقتصادی در انتظار تعیین تکلیف انتخابات هستند و معتقدند انتخاب هر یک از کاندیداها می‌تواند روند متفاوتی به بازارها بدهد.

دلار درجا زد

قیمت دلار  از ۱۷ تا ۲۴ خرداد در کانال‌های هشتم و نهم از کریدور پنجم درجا زد و در نهایت در کانال نهم بسته شد. دلار این هفته بازدهی مثبت ۰.۶۸ درصدی و رشد قیمت ۴۰۰  تومانی نسبت به هفته گذشته داشت. در آخرین معامله روز پنجشنبه اسکناس آمریکایی در کف کانال نهم کریدور پنجم بسته شد.

اونس جهانی طلا ۴۶ دلار ارزان شد

روز پنجشنبه ۲۴ خرداد هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۳۱۳ هزار تومان رسید و با کاهش ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومانی نسبت به هفته گذشته، بسته شد. این هفته طلا  کاهش بازدهی  ۱.۶۲ درصدی داشت. در هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۳۳ هزار تومانی ایستاد و کاهش بازدهی ۱.۷۶ درصدی و افت قیمت ۲۵۷ هزار تومانی داشت.

گفتنی است این هفته طلای جهانی ۴۶ دلار ارزان شد و در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۱۲ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی طلا این هفته نسبت به مدت مشابه هفته قبل رشد بازدهی منفی  ۱.۹۵ درصدی داشت.

همچنین اونس جهانی نقره با افت یک دلاری روی رقم ۲۹ دلار و ۲۰ سنتی ایستاد.

سکه پرچمدار کاهش بازدهی شد

در هفته اخیر سکه امامی با افت بازدهی ۱.۸۴ درصدی کاهش قیمت ۷۵۴ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه ۲۴ خرداد با قیمت ۴۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۳۶ میلیون  و ۷۰۰ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه با رقم ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شدند. سکه گرمی نیز در سطح ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی قرار گرفت.

«وتجارت» دست پر بازگشت

بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام در هفته سوم خرداد ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که سهام وتجارت توانسته است در این هفته با رشد ۱۹ درصدی، بیشترین بازدهی را به ثبت برساند و با ارزش ۱۵۲ تومان معامله شود.

شفام و شرنگی نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند؛ به نحوی که این دو سهم در این هفته ۱۰ درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته شفام به قیمت ۷۸۳ و شرنگی به ۲۰۷۷ تومان رسیدند.

بورس-بازدهی-بالا

کمترین بازدهی نمادها در هفته سوم خرداد

در طرف مقابل اما در جریان بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام، روشن شد که ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده نیز در همین مقدار بوده با این تفاوت که تعداد سهم‌های کم‌بازده بیشتر بوده است؛ به طوری‌که غنیلی با افت ۱۲ درصدی، کم‌بازده‌ترین سهام این هفته لقب گرفته است. همچنین ومشان و مادیرا نیز در این هفته ۱۰ درصد کاهش قیمت داشتند و دیگر سهم‌هایی بودند که سرمایه‌ سهامداران را نزولی کردند.

بورس-بازدهی-کم

تجارت‌نیوز/

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید