شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-11-23
کد خبر: 54791 |
تاریخ انتشار : 30 آوریل 2023 - 17:20 |
ارسال به دوستان
پ

سامانه جست‌وجوی شغل با هدف حل دغدغه‌های مدیران دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌، بهبود ارائه خدمات آن‌ها و ایجاد شفافیت در بازار کار با نسخه به‌روز شده‌تر آغاز به کار کرد و در اختیار کارجویان و کارفرمایان قرار گرفت.

اقتصادسنج| سامانه جست‌وجوی شغل با هدف حل دغدغه‌های مدیران دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌، بهبود ارائه خدمات آن‌ها و ایجاد شفافیت در بازار کار با نسخه به‌روز شده‌تر آغاز به کار کرد و در اختیار کارجویان و کارفرمایان قرار گرفت.

وزارت کار سامانه جست‌وجوی شغل را با هدف کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل، اتصال سریع کارجو و کارفرما به یکدیگر و ایجاد پویایی در بازار کار دی ماه سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی کرد.

این سامانه از دو بخش جست‌وجوی نیروی کار و فرصت شغلی تشکیل و به گونه‌ای طراحی شده که کارجویان به شکل مستقل وارد سامانه می‌شوند و در آن ثبت نام می‌کنند و پس از تکمیل رزومه، فرصت‌های شغلی مورد نظر را جست‌وجو و در صورت نیاز درخواست استخدام خود را در سامانه ثبت می‌کنند.

جویندگان کار با وارد کردن نشانی shoghl.mcls.gov.ir و انتخاب گزینه ثبت نام کارجو و درج اطلاعات هویتی می‌توانند نسبت به اخذ نام کاربری و کلمه عبور اقدام کرده و سپس از گزینه ورود به پنل کاربران وارد سامانه شده و اطلاعات شغلی خود را به ثبت برسانند.

سامانه جست‌وجوی شغل در حال ارائه خدمت به متقاضیان کار و کارفرمایان بود تا اینکه در روزهای اخیر با نسخه به روزتر و شکل ظاهری متفاوت‌تری آغاز به کار کرد.

این به‌روزرسانی در راستای رفع دغدغه‌های مدیران دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی پس از انجام آزمایشی توسط دفاتر کاریابی منتخب و اعلام رضایت آن‌ها صورت گرفت و سامانه جدید جست‌وجوی شغل جهت استفاده عموم ذینفعان آماده بهره‌برداری شد.

اما از قابلیت‌ها و امکانات جدید سامانه به‌روز شده، اتصال به بانک‌های اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سایر موارد مشابه و نیز انتقال بانک اطلاعاتی سامانه‌های پیشین است تا زمینه ارائه خدمات مطلوب و شایسته به کارفرمایان و جویندگان کار توسط دفاتر کاریابی فراهم شود.

سامانه جست‌وجوی شغل

دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای از مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها خواسته تا ضمن اطلاع‌رسانی لازم به کلیه مدیران دفاتر کاریابی داخلی تحت پوشش جهت بهره‌برداری کامل از قابلیت‌ها و امکانات سامانه، نقطه نظرات اصلاحی و ایرادات و اشکالات احتمالی اعلام شده از سوی کاریابی‌ها را جمع بندی و به دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار منعکس کنند.

کاریابی‌های کشور می‌توانند در صورت اشکال در ورود به سامانه مراتب را از طریق شماره ۶۴۴۹۲۴۷۷ اعلام کنند تا در اسرع وقت نسبت به حل آن اقدام شود.

طبق این اطلاعیه اقدامات لازم جهت اخذ گزارش‌های مدیریتی و پنل مدیریت کاربران برای حذف کاریابی‌های غیرفعال و یا اضافه کردن دفاتر کاریابی جدید التاسیس و دیگر موارد مرتبط در سامانه پیش‌بینی شده و بعد از تکمیل قابل بهره‌برداری خواهد بود.

طبق آخرین آمار از سامانه جست‌وجوی شغل تا اسفندماه سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۱۸ نفر کارجو و ۸۸۴۰ نفر کارفرما در سامانه ثبت‌نام کرده و ضمن اطلاع از فرصت‌های شغلی موجود، نیروی کار مورد نیاز خود را اعلام کرده‌ بوند.

این سامانه یک فرصت مناسب برای کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل و بهبود عملکرد موسسات کاریابی است و رضایت‌مندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی را افزایش می‌دهد. بر این اساس کلیه متقاضیان جویای کار می‌توانند با ثبت نام، تکمیل پروفایل شغلی و جست‌وجو در فرصت‌های شغلی موجود در سامانه جست‌وجوی شغل و از طریق دفاتر کاریابی به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار شوند.

سامانه جست‌وجوی شغل به نشانی https://shoghl.mcls.gov.ir بر سایت وزارت کار قرار دارد و متقاضیان کار و کارفرمایان در صورت تمایل می توانند برای اطلاع از فرصت‌های شغلی موجود و تامین نیروی کار مورد نیاز به سامانه مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید