شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-11-23
کد خبر: 68320 |
تاریخ انتشار : 21 جولای 2023 - 13:53 |
ارسال به دوستان
پ

عامری، سخنگوی شرکت‌های مسافربری: ناترازی بلیت اتوبوس به خاطر نرخ پایین کرایه است / دو سال پیش ۱۵ هزار اتوبوس در کشور کار می‌کرد، الان ۶ هزار دستگاه داریم.

اقتصادسنج | عامری، سخنگوی شرکت‌های مسافربری: ناترازی بلیت اتوبوس به خاطر نرخ پایین کرایه است / دو سال پیش ۱۵ هزار اتوبوس در کشور کار می‌کرد، الان ۶ هزار دستگاه داریم.

احمدرضا عامری، سخنگوی شرکت‌های مسافربری کشور، درباره کمبود بلیت اتوبوس در مسیرهای مختلف گفت: ناترازی بلیت اتوبوس به خاطر نرخ پایین کرایه است. هزینه تمام شده نرخ بلیت در کنار ریسک بالای سرمایه گذاری، کمبود قطعه و لوازم یدکی و گرانی لاستیک باعث این وضعیت شده است. گاها لاستیک از ۶۰ میلیون بالا می‌زند. ۱۵ هزار و پانصد دستگاه دو سال پیش در سراسر کشور کار می‌کرد، اما الان ۶ هزار و پانصد دستگاه داریم.

کافیست سری به سایت‌های تهیه بلیت اتوبوس بزنید تا کمبود آن را به خوبی حس کنید. با وجود نرخ متوسط قیمت اتوبوس‌ها، این وسیله نقلیه تبدیل به یکی از مهم‌ترین وسایل حمل‌ونقلی برای جامعه تبدیل شده، زیرا کمبود قطار و هواپیما و قیمت‌های بالا این دو، اتوبوس را در صدر توجه وسایل حمل‌ونقلی قرار داده است. اگرچه به باور برخی شرکت‌های مسافربری و رانندگان، با وجود افزایش شدید قیمت قطعات، لاستیک و اتوبوس، نرخ‌های فعلی چندان برای آنها سودی ندارد که به شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بپیوندند.

احمدرضا عامری، سخنگوی شرکت‌های مسافربری کشور، درباره کمبود بلیت اتوبوس در مسیرهای مختلف گفت: ناترازی بلیت اتوبوس به خاطر نرخ پایین کرایه است. هزینه تمام شده نرخ بلیت در کنار ریسک بالای سرمایه گذاری، کمبود قطعه و لوازم یدکی و گرانی لاستیک باعث این وضعیت شده است. گاها لاستیک از ۶۰ میلیون بالا می‌زند. ۱۵ هزار و پانصد دستگاه دو سال پیش در سراسر کشور کار می‌کرد، اما الان ۶ هزار و پانصد دستگاه داریم.

عامری بیان کرد: اتوبوس‌های جداشده از سیستم شرکت‌ها جذب برخی کارخانه‌جات و ادارات شده‌اند. به همین خاطر در مسیرهای مختلف کمبود اتوبوس داریم.

وی در ادامه افزود: شرایط اقتصادی ما خیلی خراب است. در یک شرایط عادی و وضعیت مطلوب مسلما مردم هم بیشتر سفر می‌کنند. با این وسعت مملکت این تعداد اتوبوس خیلی کم است. در سال‌های متوالی تنها شعار ما حمایت از مستضعفین بوده است و این اتوبوس‌ها هستند که با قیمت مناسب مردم را جابه‌جا می‌کنند. باید شرایطی فراهم شود که این حداقل‌ها از دست مردم نرود.

عامری در پایان درباره دولت می‌تواند گمرک را معاف کند تا هزینه‌های اتوبوس پایین بیاید. دولت که ارز ندارد، تنها کمکی که می‌تواند به این صنف بکند معافیت گمرکی است.

 

انتخاب/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید