درواقع با نگاهی به تمامی کارآفرینان موفق جهان، متوجه این امر خواهید شد که آنها حداقل یک کتاب را منتشر کرده اند و این امر خود دلیلی برای اهمیت این اقدام محسوب می شود که در ادامه دلایل اهمیت پرداختن به این موضوع، بررسی خواهد شد.
اقتصادسنج| درواقع با نگاهی به تمامی کارآفرینان موفق جهان، متوجه این امر خواهید شد که آنها حداقل یک کتاب را نوشته و منتشر کرده اند و این امر خود دلیلی برای اهمیت این اقدام محسوب می شود که در ادامه دلایل اهمیت پرداختن به موضوع نوشتن کتاب توسط کارآفرینان، بررسی خواهد شد.
یکی از دغدغه های همیشگی مدیران و کارآفرین ها این است که چگونه می توانند به سطوح بالاتری دست پیدا کرده و در نهایت کارنامه درخشان تری را داشته باشند. در این زمینه اگرچه همواره از اصول مدیریت صحبت می شود. با این حال اقدامات دیگری نیز وجود دارد که می تواند به خوبی وضعیت شما را به سمتی بهتر سوق دهد.
در این رابطه اگرچه در ظاهر عجیب به نظر می رسد، با این حال نوشتن کتاب توسط کارآفرینان یکی از این موارد محسوب می شود. درواقع با نگاهی به تمامی کارآفرینان موفق جهان، متوجه این امر خواهید شد که آنها حداقل یک کتاب را منتشر کرده اند و این امر خود دلیل دیگری برای اهمیت این اقدام محسوب می شود که در ادامه دلایل اهمیت پرداختن به این موضوع، بررسی خواهد شد.
1- کارآفرینان با نوشتن کتاب به عنوان مرجعی در کسب و کار خود معرفی خواهند شد
نوشتن کتاب اقدامی است که اعتبار شما و در نهایت برندی که در آن فعالیت دارید را با افزایش چشمگیر مواجه می سازد. در کنار این موضوع، نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید این است که نوشتن کتاب، از جمله اقدامات تولید محتوا محسوب می شود که باعث خواهد شد تا مخاطبانی را به دست آورده و این امر به رشد برند شخصی و حتی برند کسب و کارتان، کمک شایانی را خواهد کرد. در این زمینه شما می توانید در ابتدا با اقداماتی نظیر تولید پادکست و یا و یا مقاله نویسی کار خود را شروع کنید و پس از آن کتابی را منتشر نمایید. این امر باعث می شود تا شانس دیده شدن کتاب شما نیز بیشتر شود.
در این زمینه پس از انتظار کتاب خود، شاهد این امر خواهید بود که بسیاری از رسانه ها، با شما تماس خواهند گرفت تا مصاحبه و گفت و گویی را داشته باشند و به عنوان یک کارشناس در حوزه کاری خود معرفی خواهید شد. درواقع امروزه یکی از انتقادات جدی نسبت به بسیاری از مدیران این است که در زمینه معرفی خود، فعالیت کمی را انجام می دهند. در نهایت چنین اقدامی باعث خواهد شد تا افراد بهتر با اقدامات شما و داستان برندی که ایجاد کرده اید و یا مدیریت آن را برعهده دارید، آشنا شوند. در این زمینه شما حتی می توانید زندگینامه خود را در قالب یک کتاب درآورید.
2-به یک منبع درآمد دیگر دست پیدا خواهید کرد
اگر تصور می کنید که نویسندگی شغلی پردرآمد محسوب نمی شود، بدون شک سخت دراشتباه خواهید بود. در این زمینه فراموش نکنید که تا حتی پس از مرگ شما، کتاب منتشرشده شانس فروش دارد و این امر به معنای یک جریان درآمدی مداوم است. در این زمینه اگر بتوانید مخاطبان زیادی را به دست آورید، درآمدی را حتی در همان سال اول خواهید داشت که فراتر از حد تصور است. در نهایت کتاب شما زمینه ای خواهد شد که به انواع سمینارها دعوت شوید و تمامی این اقدامات، می تواند برای شما درآمدهای دیگری را هم داشته باشد.
3- احتساب کتاب به عنوان یک ابزار بازاریابی چند منظوره
یکی از نیازهای هر کسب و کاری این است که به مشتریان و یا جامعه هدف خود، هدیه ای را بدهد که در این زمینه چه چیزی بهتر از کتابی که خودتان منتشر کرده اید؟ این اقدام می تواند باعث شود تا افراد به خوبی برند و دغدغه های شما را درک کرده و در مسیری قرار بگیرند که مدنظر شما است و در نهایت آنها را به مشتری تبدیل کنید. درواقع از کتاب میتوان تحت عنوان روش های مختلفی برای تبلیغات، استفاده کرد. درواقع کتاب شما می تواند قوی ترین کارت ویزیت باشد.
4- رشد بی نظیری سئو سایت
با توجه به این امر که شما می توانید کتاب خود را در سایت های مطرحی نظیر آمازون قرار دهید، این امر باعث می شود تا در نهایت سئو سایت نیز رشد پیدا کند. درواقع براساس الگوریتم های تمامی موتورهای جست و جو، حضور در سایت های معتبر، بسیار مهم بوده و این امر بدون شک برای کسب و کار شما نیز اعتبار زیادی را به همراه خواهد داشت. در این زمینه اگر نسخه صوتی و الکترونیکی از کتاب خود تهیه کنید، بالاترین حد نتایج را نیز به دست خواهید آورد. همچنین می توانید بخش هایی از کتاب را به صورت مقاله درآورید که خود به معنای محتواسازی برای سایت کسب و کارتان است.
5- کارآفرینان با کتاب نوشتن به یک میراث دست پیدا خواهند کرد
یکی از تلخ ترین اتفاقات برای کارآفرینان و مدیران این است که پس از بازنشستگی، سریعا فراموش می شوند. این امر می تواند زمینه از دست رفتن تلاش های شما برای ایجاد فرهنگ سازمانی مدنظر نیز باشد. با این حال چاپ کتاب می تواند راهنمای عمل مدیران جدیدتر محسوب شود و کارمندان را با اقدامات شما و طرز فکری که داشته اید، آشنا سازد. در این رابطه فراموش نکنید که شما می توانید کتاب خود را هر چند سال بهروز کرده و اتفاقات جدید را به آن اضافه کنید.
در آخر این نکته را به خاطر داشته باشید که شاید کتاب شما به اندازه نویسندگان مطرح حوزه مدیریت و اقتصاد، پرفروش نشود با این حال نتایج مثبت هرچند کوچک خود را به همراه خواهد داشت و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که اولین اقدام هر فردی، ممکن است یک شاهکار نباشد. با این حال شما می توانید در کتاب های بعدی خود، عملکرد به مراتب بهتری را داشته باشید. در این زمینه مطالعه کتاب های پرفروش مدیران و کارآفرینان دیگر، به شما ایده های بسیار خوبی را خواهد داد و شما را به فردی آماده تر برای نویسندگی، تبدیل می کند.
نویسنده: تام فریلینگ
منبع: entrepreneur
forsatnet