بیمه مرکزی: صنعت بیمه در بخش تخصیص منابع و پوشش ریسکهای متنوع مجموعههای تولیدی و خدماتی کشور از قطعات اصلی اقتصاد کلان به شمار میرود.
به گزارش اقتصادسنج، رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر تقویت مرکز ریسک نهاد ناظر در راستای کنترل و کاهش ریسکهای پذیرفتهشده توسط صنعت بیمه خاطرنشان کرد: آموزش، تبادل اندیشه، جمعبندی و تحلیل آموزههای تخصصی در حوزه ریسک با تکیه بر کارکردهای اجرایی آن به تصمیمسازی صحیح در اداره مجموعههای اقتصادی کشور منتهی خواهد شد.
رئیس شورای عالی بیمه با بیان این مطلب که صنعت بیمه، بهای ریسکهای متنوع را تعیین میکند بر مدلسازی در حوزه ریسک تاکید کرد و افزود: پیشبینی نسبی خسارات از مهمترین دستاوردهای مدیریت ریسک به حساب میآید و با تقویت زیرساختها به کاهش و مهار این قبیل ریسکها منجر خواهد شد.
او در بخش دیگری از سخنان خود از حجم بالای خسارات در بیمههای درمان بهعنوان یکی از دغدغههای جدی صنعت بیمه یاد و اظهار کرد: تجمیع اطلاعات حوزه سلامت و درمان، در سامانه «هاب درمان» در سایه همافزایی صنعت بیمه و نهادهایی نظیر وزارت بهداشت و سازمان سلامت این امر تحقق مییابد. رئیس کل بیمه مرکزی در پایان از برگزارکنندگان این کارگاه آموزشی قدردانی کرد و درخواست کرد این قبیل رویدادها در حوزههای گوناگون بیمهای نیز طراحی و اجرا شود.
ضرورت تحقق ضریب نفوذ ۷درصدی
در ادامه این نشست، دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران با تاکید بر نقش محوری آموزش در تمام ارکان صنعت بیمه و عملکردهای آن، اظهار کرد: با اتخاذ سیاست یکپارچه درخصوص همگانیسازی محصولات و خدمات بیمهای، رسیدن به ضریب نفوذ بیمه تا ۷درصد دور از دسترس نخواهد بود.
بر اساس این گزارش، سیدمحمد کریمی در این کارگاه آموزشی با اشاره به ضرورت تخصصمداری در حوزه کنترل ریسکهای بیمهای خاطرنشان کرد: برای هر ریسک نظیر سیل و زلزله باید بیمه نامههای اختصاصی متناسب با شرایط اجتماعی و وضعیت اقلیمی و میزان حادثهخیزی جغرافیایی، طراحی و صادر شود.
دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران از همکاران و دلسوزان صنعت بیمه خواست تا در نشستها، محافل و رویدادهای مختلف نسبت به تبیین مفاهیم بیمهای، خدمات و محصولات آن اقدام کنند.
او با تشریح الگوهای موجود افزایش ضریب نفوذ بیمه اعلام کرد: افزایش ضریب نفوذ بیمه بهدلیل اهمیت خاص آن باید در قالب طرح نهضت ملی بیمهای دنبال شود.
کریمی به اهمیت موضوع برندسازی در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: وقتی بیمهگر از لحظه آغاز تعهد بیمهای تا مرحله پرداخت خسارت در کنار بیمهگذار باشد، برند اعتمادآفرینی صنعت بیمه شکل خواهد گرفت.
دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران در پایان نسبت به واقعی شدن نرخ حق بیمه پرداختی به صندوق حوادث طبیعی ساختمان و حمایت نمایندگان خانه ملت از این صندوق تاکید کرد.
در این نشست، مسعود حجاریان، رئیس انجمن حرفهای بیمه در خصوص اهمیت برآورد صحیح «نرخ» و اعلام منطقی «شرایط» بیمهای برای کنترل ریسکهای اقتصادی سخن گفت و تنی چند از صاحبنظران بیمهای نیز به طرح دیدگاههای خود پرداختند.