جمعه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-13
کد خبر: 121454 |
تاریخ انتشار : 22 آگوست 2024 - 23:22 |
ارسال به دوستان
پ

قیمت دلار در بازار طی یک ماه اخیر با افزایش ۲.۳۶ درصدی روبه رو شد و این در حالی است که دلار در تیر ماه روند نزولی داشت. با توجه به این شرایط قیمت دلار در هفته پیش رو افزایش می یابد؟

اقتصادسنج| قیمت دلار در بازار طی یک ماه اخیر با افزایش ۲.۳۶ درصدی روبه رو شد و این در حالی است که دلار در تیر ماه روند نزولی داشت. با توجه به این شرایط قیمت دلار در هفته پیش رو افزایش می یابد؟

قیمت دلار بازار آزاد روز چهارشنبه رشد کمتر از یک درصدی داشت و از سوی دیگر قیمت دلار نیمایی نیز اُفت ناچیزی را تجربه کرد.

قیمت دلار طی یک هفته اخیر روند افزایشی داشت و نسبت به اخبار واکنش مثبت نشان داد. روند قیمت دلار در هفته آینده چگونه خواهد بود؟

پیش بینی قیمت دلار هفته اول شهریور

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار‌های مالی در خصوص قیمت دلار گفت: «دلار در محدوده بین ۵۸ هزارتومان الی ۶۲ هزارتومان توسط بازار ساز رنج شده است.»

وی ادامه داد: «دلار در محدوده ۵۸ هزارتومان با افزایش تقاضا روبه‌رو می‌شود و زمانی که نزدیک به محدوده ۶۱ الی ۶۲ هزار تومان می‌شود بازار ساز دخالت می‌کند و اجازه رشد نمی‌دهد.»

دلار ۶۵ هزار تومانی با این شرط!

این کارشناس بازار‌های مالی اظهار کرد: «درحال حاضر دست بازار ساز باز است و بازارساز در محدوده ۶۱ الی ۶۲ قیمت را کنترل می‌کند. به هر دلیلی نتواند این کار را انجام دهد و دلار بالای ۶۲ هزار تومان تثبیت شود می‌توانیم رشد قیمتی تا محدوده ۶۵ هزار تومان را در دلار ببینیم.»

حق شناس تاکید کرد: «باید در نظر داشته باشیم اگر در حوزه سیاست خارجه اتفاقی رخ ندهد و توافقی صورت نگیرد قیمت دلار نیز نوسان شدیدی را تجربه نخواهد کرد.»

به گفته این کارشناس بازار‌های مالی باتوجه با انتخابات آمریکا و جای‌گیری دولت چهاردهم بعید است که توافقی صورت گیرد.

تاثیر ترامپ بر قیمت دلار!

وی در نهایت گفت: «اگر ترامپ پیروز شود کار بازار ساز برای حفظ دلار سخت می‌شود و اینکه معمولا در نیمه دوم تقاضا برای دلار بیشتر می‌شود و در نتیجه شاهد تغییرات قیمتی خواهیم بود.»

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید