شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-11-23
کد خبر: 99311 |
تاریخ انتشار : 16 ژانویه 2024 - 22:46 |
ارسال به دوستان
پ

افرادی که با مراجعه حضوری به بانک یا از طریق اپلیکیشن ها، اقدام به انتقال وجه به صورت پایا می نمایند، با مساله تاخیر در انتقال وجه، مواجه می شوند.

اقتصادسنج| افرادی که با مراجعه حضوری به بانک یا از طریق اپلیکیشن ها، اقدام به انتقال وجه به صورت پایا می نمایند، با مساله تاخیر در انتقال وجه، مواجه می شوند.

در اکثر مواقع، علی رغم اینکه پول از حساب واریز کننده کسر گردیده و اس ام اس واریز پایا دریافت شده، وجه به حساب دریافت کننده، منتقل نگردیده است.

در این شرایط، تنها راه رفع مشکل، ابهام و نگرانی ها، پیگیری انتقال وجه پایا است که نحوه و مراحل مخصوص به خود را داشته و تنها، افرادی که از قواعد پیگیری، مطلع هستند، موفق خواهند شد، پیگیری واریزی و انتقال وجه پایا را با موفقیت، انجام دهند.

لذا در مقاله حاضر، علت واریز نشدن حواله پایا، روش های پیگیری انتقال وجه پایا به طور کلی و با کمک شماره پیگیری پایا، بررسی گردیده است.

از آنجا که امروزه، در انتقال وجه به صورت پایا، کسر وجه از حساب مبدا و عدم انتقال آن به حساب مقصد، مشکلی، شایع است و پرسش هایی نظیر اینکه از پایا برام پول واریز شده چرا به حساب، منتقل نگردیده؟

یا، انتقال وجه چقدر طول میکشه؟ بسیار پرتکرار می باشد، در این مطلب علت واریز نشدن حواله پایا، علی رغم دریافت اس ام اس واریز پایا، بررسی گردیده است که عبارتند از:

  • علت اول این است که واریز کننده، خارج از ساعات انتقال وجه پایا اقدام به پایا نمودن وجه کرده است
  • علت دوم می تواند، وجود مشکلی، نظیر مغایرت در اطلاعات حساب مقصد، یا وجود دستوری قضایی، مبنی بر مسدودی حساب های واریز کننده یا دریافت کننده و عدم انجام تراکنش های بانکی باسد.
  • علت سوم این است که ساعات انتقال وجه پایا و چرخه های واریز، به دستور بانک مرکزی، تغییر نموده یا بنا به دلایلی، صرفا، یک بار در روز، عملیات انتقال وجه به صورت پایا، انجام شده
  • علت چهارم، این می باشد که واریز کننده، از طریق اپلیکیشن های موبایلی و در روزهای تعطیل رسمی و غیر کاری، اقدام به پایا نمودن وجه، کرده است.

پس از توضیح علل واریز نشدن حواله پایا، علی رغم کسر مبلغ از حساب واریز کننده ، روش های پیگیری انتقال وجه پایا در سیستم بانکی کشور، توسط واریز کننده و دریافت کننده، بررسی خواهند شد.

این روش ها، عبارتند از:

  • پیگیری تلفنی و سپس، مراجعه حضوری به بانک  مبدا و بانک مقصد، پس از گذشت ۲۴ ساعت از انجام عملیات یا ۲۴ ساعت از کسر کارمزد انتقال وجه پایا و دریافت پیامک کسر وجه از حساب؛
  • مراجعه به سایت بانک مبدا یا مقصد
  • مراجعه به سامانه بانک مرکزی crm.cbi.ir، یا تماس با شماره تلفن های این بانک، اقدام به ثبت شکایت از بانک مد نظر خود، نماید.

ساعات انتقال وجه پایا، به طور معمول و در اغلب بانک ها، در روزهای کاری (شنبه تا پنجشنبه)

  • در ساعت ۳:۴۵
  • ساعت ۱۰:۴۵
  • ساعت ۱۳:۴۵
  • ساعت ۱۸:۴۵

انجام می گردد که البته، این ساعات، در مواردی ویژه و پس از اعلام بانک مرکزی، تغییر خواهند نمود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید