اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
صفحه اصلی/خودرو/دنا پلاس اتومات بخریم یا تارا اتومات؟/ مقایسه دو خودروی پرطرفدار

دنا پلاس اتومات بخریم یا تارا اتومات؟/ مقایسه دو خودروی پرطرفدار

تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک دو سدان هم کلاس ایران خودرو هستند که در بازار خودرو رقیب هم به حساب می آیند. در ادامه این دو خودرو را مقایسه می...

دی ۲۸, ۱۴۰۲
17 بازدیدها

اقتصادسنج| تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دو سدان کلاس C پلاس گروه صنعتی ایران خودرو هستند که تقریباً در یک محدوده قیمتی در کارخانه و بازار آزاد به فروش می رسند.

تارا اتومات یا دنا توربو اتومات ؟

پیشرانه

□ تارا اتومات  TU5 پلاس ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۱۳ اسب ۱۴۴ نیوتون‌متر با شتاب حدود ۱۱/۴ ثانیه
▪︎دنا اتومات توربو EF7 توربو۱۵۰ اسب ۲۱۵ نیوتون‌متر با شتاب حدود ۱۴/۲ ثانیه

جعبه دنده

■□ هر دو خودرو ۶ سرعته AT ساختDAE چین استفاده می‌کنند.
(سیستم خنک‌کاری گیربکس های DAE چندان مناسب نیست چرا که از آب رادیاتور جهت خنک کردن خودش استفاده می‌کند

سیستم خنک‌کاری

■ در دنا دو عدد پروانه فن بزرگ می‌بینید بعد رادیاتور قرار دارد و پس از آن هم با فاصله کمی کاتالیزور اگزوز
□ در تارا اتومات رادیاتور در ابتدای مجموعه خنک‌کاری با فاصله کمی از جلو پنجره قرار گرفته و مستقیما هوای بیرون را دریافت می‌کند. فن‌ها پشت رادیاتور و پس از آن یک لایه آلومینیومی جهت حفاظت رادیاتور از گرمای کاتالیزور قرار گرفته که خصوصا در فصول گرم عملکرد بهتری داشته باشید

تا اینجای کار

دنا اتومات از لحاظ شتاب برنده است.
( هرچند پیشرانه توربو دنا اتومات به گرمای هوا و کیفیت سوخت حساس بوده  و این اختلاف توان بسیار قابل توجه است اما همیشه در دسترس راننده نیست! و تارا اتومات برای ترافیک، گرما و مناطق گرم‌سیری گزینه بهتری است)

هندلینگ و سواری

□ تارا از پلت فرم به روز IKP1 استفاده می‌کند که در مقابل پلت فرم قدیمی پژو ۴۰۵ که دنا روی آن قرار دارد، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. هندلینگ و پایداری تارا به وضوح از دنا پلاس بهتر است  سواری تارا اتومات نیز به علت استفاده از پلت فرم خوب و همچنین تعلیق عقب جدیدتر تیر پیچشی در مقابل تعلیق قدیمی میل پیچشی در دنا نرم‌تر و بی‌صدا تر است.

طراحی و فضا سازی

■ دنا پلاس در ظاهر و داخل طراحی بهتری از تارا دارد هرچند شیب بی‌حساب و کتاب داشبورد باعث می‌شود تا پاهای سرنشینان جلو بین داشبورد و رودری‌ها گیر کند. برای خلاصی نسبی از این وضع مجبور هستید که صندلی‌های جلو را بیش از حد معمول به عقب ببرید و بخشی از فضای پای سرنشینان عقب را فدا کنید.

امکانات رفاهی و ایمنی

■□ برای هر دو سانروف، صندلی‌های برقی جلو، ایموبلایزر، مانیتور، دوربین دنده عقب،  و… از جمله امکانات مشترک هستند. اما کنترل کشش و پایداری، نشانگر تعویض دنده، سنسور نور و باران و … امکاناتی هستند که روی تارا به صورت استاندارد وجود دارند اما دنا پلاس‌های فعلی آن را ندارند. و بر اساس استانداردهای ۸۵ گانه دنا پلاس‌های در حال تولید به این امکانات هم مجهز می شوند

وزن
■ دنا ۱۳۳۴ کیلوگرم
□ تارا ۱۱۹۰ کیلوگرم

ابعاد
■ دنا : ۴۵۵۹×۱۹۳۳× ۱۴۶۰، فاصله محوری ۲۶۷۱ م م و حجم صندوق ۵۰۰ لیتر
□ تارا : ۴۵۰۵× ۱۷۴۸× ۱۴۶۶ ، فاصله محوری ۲۶۵۲ م م  و حجم صندوق ۶۴۰ لیتر

جمع بندی

در مجموع باید گفت که دنا پلاس در شرایط مطلوب، شتاب بهتری از تارا اتومات دارد و از لحاظ ظاهری و داخلی نیز زیبا‌ تر از آن است. در مقابل تارا اتومات دردسرهای توربو را ندارد و توان آن همیشه در دسترس راننده است. تارا سواری و هندلینگ بهتری دارد و فضای داخی آن جادارتر و  کاربردی تر از دنا است.

اخبار مرتبط

قیمت روز انواع خودرو ساینا در بازار امروز/ ۲۴ آذر ۱۴۰۴
اختلاف قیمت خودروهای ایران خودرو از کارخانه تا بازار در یازدهمین طرح فروش...
آغاز ثبت نام یازدهمین دوره فروش محصولات ایران خودرو از امروز+ شرایط
هر آنچه باید درباره طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروها و معایب و مزایای...
رونمایی از آریزو ۸ پرو جدید با امکانات پیشرفته+ قیمت
معرفی مشخصات‌ فنی و امکانات آریزو ۶ جی تی مدیران خودرو/ این خودرو...
جدیدترین قیمت خودرو شاهین در بازار + جدول
قیمت روز خودروهای داخلی در بازار/ کدام خودروها گران شدند؟

یک نظر

  1. ناشناس گفت:
    دی ۲۹, ۱۴۰۲ در ۱۴:۱۴

    دسترسی به هردو هم آرزوست.!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آخرین اخبار ایران

قیمت روز انواع خودرو ساینا در بازار امروز/ ۲۴ آذر ۱۴۰۴
معرفی وام قرض‌ الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن+ شرایط دریافت
۵ محرک کلان اقتصادی برای شروع قوی‌ترین موج صعودی بازار کریپتو در ۳...
هشدار جدی به خریداران سکه؛ مراقب سکه های پلاستیکی در بازار باشید
آخرین قیمت دلار، یورو و انواع ارزها ۲۴ آذر ۱۴۰۴/ دلار یک کانال...
اختلاف قیمت خودروهای ایران خودرو از کارخانه تا بازار در یازدهمین طرح فروش...
آخرین وضعیت بازار طلا و سکه ۲۴ آذر ۱۴۰۴/ طلا همچنان می تازد
قیمت روز ارزهای مبادله ای ۲۴ آذر ۱۴۰۴/ حواله دلار گران شد
برندگان و بازندگان بازار کریپتو امروز ۲۴ آذر ۱۴۰۴
آغاز ثبت نام یازدهمین دوره فروش محصولات ایران خودرو از امروز+ شرایط
قیمت طلای جهانی امروز ۲۴ آذر ۱۴۰۴/ دلار محرک رشد طلای جهانی
هر آنچه باید درباره طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروها و معایب و مزایای...

خبر ورزشی

صبحانه‌ای محبوب اما خطرناک که فشار خون شما را بالا می برد

هر آنچه باید در مورد تفاوت سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا بدانید

بهترین مکمل ها برای پیشگیری از سرماخوردگی را بشناسید

دیابتی ها بخوانند؛ با این رژیم مصرف انسولین را کاهش دهید

مضرترین موادغذایی که باعث تخریب دندان‌ها می‌شوند

اقتصادسنج

اقتصادسنج رسانه خبری–تحلیلی در حوزه اقتصاد است که با هدف ارائه اخبار دقیق، تحلیل‌های قابل‌اعتماد و تصویر روشنی از وضعیت اقتصاد ایران شکل گرفته است. ما تلاش می‌کنیم اطلاعات اقتصادی را ساده، قابل‌فهم و به دور از پیچیدگی‌های رایج ارائه کنیم تا برای همه مخاطبان قابل استفاده باشد.

خبر فوری

هشدار جدی به خریداران سکه؛ مراقب سکه های پلاستیکی در بازار باشید

هشدار جدی به خریداران سکه؛ مراقب سکه های پلاستیکی در بازار باشید

قیمت دلار، یورو و انواع ارزها ۲۴ آذر ۱۴۰۴

آخرین قیمت دلار، یورو و انواع ارزها ۲۴ آذر ۱۴۰۴/ دلار یک کانال بالاتر رفت

دسترسی سریع

  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • بین الملل
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اخبار استانها
  • فناوری
  • تماس با ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری اقتصادسنج است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.