سه شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-22
کد خبر: 76138 |
تاریخ انتشار : 25 سپتامبر 2023 - 8:52 |
ارسال به دوستان
پ

نیمه اول سال ۱۴۰۲ به پایان رسید و روند کلی بازار خودرو در این مدت نزولی بود.

اقتصادسنج| نیمه اول سال ۱۴۰۲ به پایان رسید و روند کلی بازار خودرو در این مدت نزولی بود.

حباب قیمت خودرو که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شکل گرفته بود با آغاز فروردین ۱۴۰۲ ترکید. ثبات قیمت دلار، وعده واردات خودرو و سامانه یکپارچه خودرو سه دلیل کاهش قیمت خودرو بودند. با این حال هنوز وعده واردات خودرو آنچنان که باید محقق نشده است و تنها تعداد کمی از خودروها ترخیص شدند.

کارشناسان بازارخودرو درباره پیش بینی قیمت خودرو در پاییز ۱۴۰۲ گفتند که اگر تعداد خودروهای وارداتی ترخیص شده بالا نرود و وعده ورود ۲۰ الی ۳۰ هزار خودروی خارجی به بازار عملی نشود دوباره شاهد حباب قیمتی در بازارخودرو خواهیم بود.

با توجه به اینکه خودرو در ایران کالای سرمایه‌ای به شمار می‌رود قیمت آن نیز تابع موضوعات اقتصاد کلان نظیر قیمت دلار است، بنابراین اگر قیمت دلار بالا رود به احتمال بسیار زیاد قیمت خودرو در بازار نیز تغییر خواهد کرد. همچنین افزایش قیمت کارخانه خودرو نیز می‌تواند معاملات خودرو را صعودی کند. در غیر این صورت بازار خودرو احتمالاً تا پایان پاییز به رویه فعلی خود ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :ناشناس

      چه واردات خودرو باشد و چه نباشد قطعا قیمت خودرو صعودی می شود… چون ایران خودرو ضررهای چندین همت به بالا داده و با این حساب قیمت خودرو باید آزاد شود چون واردات خودرو آزاد شده و قیمت کارخانه فعلا همین قیمت های بازار باید شود به عنوان مثال یک 207 پانا یا تارا فرق نمی کنه در بازار قیمت 650 است کارخانه قطعا اگر به 600 نرساند قیمت ها رو دیگه دوام نمی آورد و ضرر انباشته به ورشکستگی منجر می شود پس باید همین قیمت کف بازار را قیمت مبنا کارخانه در نظر بگیریم برای رهایی از بن بست شرکت های داخلی و درپایان عرض کنم همین خودروهای داخلی با توجه به اجباری بودن استاندارد و خدمات پس از فروش باز هم انتخاب مردم خودروهای داخلی خواهند بود یعنی خودروهای وارداتی بر اساس هزینه های گمرکی و نداشتن خدمات پس از فروش و داشتن استانداردهای مشابه استانداردهای خودروهای داخلی و قیمت مناسب خودرو های داخلی قطعا بهترین گزینه خودرو داخلی است به عنوان مثال اگر شما یک خودرو 70 اسب بخار بخای وارد کنی با امکانات بسیار کم قیمتش با یک دنای 150 اسب بخاری وقتی برابری کند و امکاناتش هم کمتر از دنا باشد قطعا گزینه شما همان دنا خواهد بود