جمعه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-14
کد خبر: 118840 |
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی ۲۵ خرداد ۱۴۰۳+ پیش بینی قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ با توجه به اینکه هیچ معامله‌ای در بنگاه‌های خرید و فروش خودرو صورت نمی‌گیرد ثابت است.

اقتصادسنج| قیمت خودرو امروز، جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳، با تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. در هفته‌های اخیر، قیمت خودروهای وارداتی سقوط آزادی را تجربه کرده است، اما این روند ادامه‌دار خواهد بود؟

قیمت خودرو امروز جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ با توجه به اینکه هیچ معامله‌ای در بنگاه‌های خرید و فروش خودرو صورت نمی‌گیرد ثابت است.

در هفته‌های اخیر در پی باثبات بودن مهم‌ترین محرک بازار خودرو، یعنی نرخ ارز، قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی نیز تغییر چندانی پیدا نمی‌کنند؛ اما خودروهای وارداتی جدیدی که اخیراً وارد بازار ایران شده‌اند، روزبه‌روز در حال افت قیمت هستند. با توجه به وضعیت فوق، احتمال ادامه‌دار بودن این روند قیمتی برای خودروهای وارداتی وجود دارد؟

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از صبح امروز، هیچ تغییری نسبت به روز گذشته پیدا نکرد.

کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو که در دو هفته گذشته تنها پنج میلیون تومان گران‌تر شده بود، این هفته هشت میلیون تومان افت قیمت پیدا کرد و سرانجام به نرخ ۴۱۱ میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا که یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات داخلی این روزهای بازار به شمار می‌رود و در هفته گذشته سه میلیون تومان گران‌تر شده بود، این هفته دقیقاً به همان مقدار افت قیمت داشت و با نرخ ۷۱۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای، یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار محسوب می‌شود که در دو هفته پیش ۱۲ میلیون تومان گران‌تر شده بود، از ابتدای هفته جاری ۱۰ میلیون تومان افت قیمت پیدا کرد و به نرخ ۷۳۵ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU5 یکی دیگر از محصولات محبوب بازار داخلی که از ابتدای هفته پیش چهار میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته هیچ تغییری نداشته است و با همان قیمت ۸۳۵ میلیون تومانی معامله می‌شود.

قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی از ابتدای این هفته غالباً تغییری نداشت.

جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای روند معاملات شنبه چهار میلیون تومان ارزان‌تر شده است و با نرخ ۸۱۶ میلیون تومانی به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای، یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X22 به شمار می‌رود که از دو هفته پیش هیچ تغییر قیمتی ندارد و با همان نرخ ۹۵۹ میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور از ابتدای هفته اخیر پنج میلیون تومان ارزان‌تر شد و به یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرایم نیو پنج‌نفره یکی از کراس‌اوورهای پرفروش بهمن موتور محسوب می‌شود. این محصول مونتاژی برخلاف روند کلی بازار ۳۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به نرخ یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان رسیده است.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو، توضیح داد: بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت در رکود سختی فرو رفته بود که به نظر می‌رسد این وضعیت برای هفته آینده نیز ادامه‌دار باشد؛ چراکه خودروهای وارداتی افت قیمت شدیدی دارند. نکته جالب اینکه هفته پیش قیمت سوزوکی سیاز حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شد که در هفته اخیر، قیمت این خودرو به زیر دو میلیارد تومان رسید و همچنان اقبالی برای آن وجود ندارد.

جعفری ادامه داد: این افت قیمت بستگی به برند و کشور سازنده هم ندارد و قیمت تمامی خودروهای وارداتی اعم از چینی، ژاپنی و کره‌ای روزبه روز ارزان‌تر می‌شود. به‌رغم اینکه عرضه زیادی صورت نمی‌گیرد، همین نبود تقاضا دلیل افت قیمت شدید در خودروهای وارداتی است.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید