شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-11-23
کد خبر: 48739 |
تاریخ انتشار : 03 آوریل 2023 - 0:35 |
ارسال به دوستان
پ

نتایج یک نظرسنجی جدید در حوزه خودرو نشان داد که ایمنی خودرو، مهم‌ترین فاکتور از نظر زنان است.

اقتصادسنج | نتایج یک نظرسنجی جدید در حوزه خودرو نشان داد که ایمنی خودرو، مهم‌ترین فاکتور از نظر زنان است. این نظرسنجی بین‌المللی توسط یک شرکت بیمه آفریقای جنوبی و با کمک اعضای هیئت داوران خودروی سال جهانی زنان (WWCOTY) انجام شده است.

پرسشی که در این نظرسنجی مطرح شده است، به انتظارات زنان از خودروها می‌پردازد. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که زنان از خودروهای خود چه می خواهند؟ و مطابق پاسخ‌های زنان به این پرسش، ایمنی خودرو مهم‌ترین خواسته زنان از اتومبیل‌هایشان است.

نماینده صربستان در هیات داوران خودرو سال جهانی زنان، با ۱۴ هزار زن در جریان این نظرسنجی مصاحبه کرده است. اکثر زنان در این نظرسنجی، ایمنی کلی خودرو و ایمنی صندلی‌ها را به عنوان مهم‌ترین خواسته‌های خود از اتومبیل‌های جدید عنوان کردند. مصرف‌کنندگان زن به عواملی همچون چراغ‌های راهنما، چراغ‌های ترمز، برف پاک کن‌ها، آینه‌های عقب، کتابچه راهنمای استفاده و مسیریاب ماهواره‌ای از عوامل تاثیرگذار بر خرید یا نخریدن خودرو هستند.
در رده‌های بعدی، فضای کابین، عملکرد فنی خودرو و نحوه تنظیم صندلی و فرمان قرار داشتند.

زنان به ویژگی های ایمنی مانند دوربین‌های دید عقب، رادار نقاط کور و سایر وسایل کمکی رانندگی توجه می‌کنند. اما در سوی دیگر مواردی همچون جالیوانی و سایر فضاهای درون کابین خودرو یا سیستم تهویه مطبوع نیز از مشخصه‌های تاثیرگذار بر انتخاب یک خودرو از سوی زنان هستند.

ایمنی خودرو تنها فاکتور مهم برای مشتریان زن نیست!

در رده سوم فاکتورهای مدنظر زنان پس از ایمنی خودرو، جنبه‌های ظاهری و محیط زیستی قرار دارند. چهره خودرو و همچنین میزان مصرف سوخت اتومبیل از جمله مشخصه‌های تاثیرگذار بر تصمیمات زنان هستند. قابلیت اطمینان خودرو و همچنین هندلینگ آن‌ها نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

نتایج این گزارش در مورد ایمنی خودرو، اشتباه بودن افسانه‌های قدیمی را ثابت می‌کند. از گذشته‌های دور تا امروز در جوامع مختلف، زنان را قشر احساساتی و عاطفی جامعه می‌دانستند. این اعتقاد غلط بیان می‌کند که زنان براساس احساسات و عواطف خود تصمیم می‌گیرند و سهم منطق در تصمیم‌گیری‌های آن‌ها کمتر است. با این حال نتایج تحقیقات اخیر نشان داد که زنان در حوزه خرید خودرو، تصمیمات منطقی اتخاذ می‌کنند. وقتی زنان منطق را مقدم بر احساسات قرار می‌دهند، ترجیح می‌دهند قبل از تصمیم‌گیری تا حد امکان اطلاعات جمع آوری کنند.

با این حال نتایج نظرسنجی کلی نیست و تفاوت‌های تصمیم‌گیری در طبقه‌بندی‌های اجتماعی مشاهده می‌شود. برای مثال ایمنی خودرو و به خصوص حفاظت از سرنشینان کودک، در صدر مشخصه‌های یک خودرو محبوب از دید مادران است. مادرانی که سرپرست فرزندان کوچک‌تر هستند، به دنبال فضایی برای لوازم خود و سهولت دسترسی به بخش‌های مختلف خودرو هستند. در سوی دیگر زنان ساکن امارات متحده عربی، به قدرت خودرو بیش از هر فاکتور دیگر اهمیت می‌دهند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید