چهارشنبه, ۷ آبان ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | 2025-10-29
کد خبر: 135700 |
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۰ |
ارسال به دوستان
پ

تفاوت ری‌را و هایما S۷ به مسیر هر یک بازمی‌گردد؛ یکی ۷۰ درصد تولید ایران‌خودرو و دیگری ۱۰۰ درصد تولید چین که با چسب ایران‌خودرو بهم وصل شده است. اختلاف قیمت  ری‌را و هایما S7 در بازار خودرو ۵۵۰ میلیون تومان  گزارش شده است.  

اقتصادسنج| تفاوت ری‌را و هایما S۷ به مسیر هر یک بازمی‌گردد؛ یکی ۷۰ درصد تولید ایران‌خودرو و دیگری ۱۰۰ درصد تولید چین که با چسب ایران‌خودرو بهم وصل شده است. اختلاف قیمت  ری‌را و هایما S7 در بازار خودرو ۵۵۰ میلیون تومان  گزارش شده است.

فاصله‌ قیمتی دو شاسی‌بلند مطرح بازار حکایت از  سلیقه جدید خریداران ایرانی دارد. حالا  گرایش خرید به سمت ری‌را (به علت اقتصادی‌تر بودن) رفته،  در حالی که بخش محافظه‌کار بازار همچنان بر انتخاب هایما پافشاری می‌کند. این رقابت تصویری تازه از آینده بازار SUVهای در ایران را رقم زده است؛ بازاری که دیگر نه تنها عرصه رقابت میان برندها بلکه جدالی در دل یک خودروساز واحد است. ری‌را به‌عنوان نخستین شاسی‌بلند بومی این شرکت، محصولی است که حدود ۷۰ درصد قطعاتش در داخل تولید می‌شود، در حالی که هایما S7 همچنان پروژه‌ای مونتاژی با تکیه بر پلتفرم و طراحی چینی است.

مقایسه فنی شاسی‌بلندهای بازار

ری‌را از یک موتور ۱.۷ لیتری توربوشارژ متصل به گیربکس ۶ سرعته خودکار استفاده می‌کند که توان خروجی آن حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این ترکیب با وزن کمتر بدنه ری‌را نسبتا هماهنگ عمل می‌کند.

در مقابل، هایما S7 توربو پلاس یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو دارد که حداکثر قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۲۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند؛ با همان گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک.

در این بخش، هایما دست بالاتر را دارد اما ری‌را در زمینه ثبات نرمی حرکت امتیاز بیشتری دریافت می‌کند. در واقع، سیستم تعلیق ری‌را برای جاده‌های داخلی طراحی شده و در آزمون‌های اولیه، وزن فرمان و کنترل خودرو را طبیعی‌تر نشان داده است.

مقایسه ظاهری ری‌را و هایما

ری‌را با زبان جدید ایران‌خودرو وارد رقابت شده: فرم حجمی بدنه و رگه‌های طراحی آینده‌نگرانه، که آن را متفاوت‌ترین تولید داخلی بدل می‌کند.

در مقابل، هایما S7 با همان زبان نسبتا کلاسیک کراس‌اوورهای چینی دهه‌های گذشته طراحی شده؛ خطوط بدنه هایما نرم و چراغ‌های بزرگی دارد که از حال‌وهوای مدرنیته کاسته است.

بدین ترتیب، ری‌را در نمای جلو جلوه‌ای جسورانه‌تر به نمایش می‌گذارد، درحالیکه S7 در نمای عقب و تناسب ارتفاع کمی رسمی‌تر است.

مقایسه امکانات دو محصول ایران‌خودرو

هر دو خودرو با سطح امکانات مشابهی عرضه می‌شوند؛ سانروف، کنترل پایداری، نمایشگر بزرگ لمسی و سنسورهای پارک.

با این حال، ری‌را به استانداردهای ایمنی تازه‌تری مجهز شده -در نسخه‌های اخیر از سامانه هشدار خروج از خط، مانیتور وضعیت باد تایر و تهویه دیجیتال دوکاناله بهره می‌برد- هایما S7 نیز همچنان در نسخه توربو پلاس با نمایشگر مرکزی اندرویدی، صندلی برقی راننده و سیستم کنترل کشش به فروش می‌رسد.

هرچند هایما در بخش تکنولوژی و رابط کاربری از نسل قدیمی‌تری استفاده می‌کند.

تفاوت قیمت؛ هایما بخریم یا ری‌را؟

قیمت ری‌را مدل ۱۴۰۴ در بازار آزاد حدود یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است، درحالیکه هایما S7 توربو پلاس مدل ۱۴۰۴ با قیمت ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

هرچند ری‌را بخاطر شباهت‌های فنی و سطح امکانات گزینه اقتصادی‌تری به نظر می‌رسد اما هایما همچنان به اعتبار برند چینی‌ برای خریداران گزینه امن‌تری محسوب می‌شود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید