قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا، ۴ آبان ۱۴۰۳ اعلام شد.
اقتصادسنج| در بازار خودرو با توجه به نوسانات نرخ دلار و ورود آن به کانال جدید، اکثر محصولات داخلی با تغییرات قیمتی مواجه شده و نمودار قیمتی آنها نوسانی شده است. افزایش قیمت دلار باعث شد تا بسیاری از خودروها در بازار با افزایش قیمت روبهرو شوند. با این حال، تعدادی از خودروها نیز در مقابل این شوکهای ارزی مقاومت نشان داده و روند نزولی داشته یا نسبت به روزهای گذشته تغییری نکردهاند. در ادامه به بررسی قیمت روز خودروهای داخلی می پردازیم:
قیمت محصولات ایران خودرو ۴ آبان ۱۴۰۳
قیمت آریسان صفر مدل ۱۴۰۳ ارتقا یافته امروز به حوالی ۴۴۰ میلیون تومان رسیده است.
قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲، ۶۴۵ میلیون تومان معامله شده است.
قیمت پژو ۲۰۷ ارتقا یافته دنده ای سال ۱۴۰۳، ۷۴۵ میلیون تومان شده است.
قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک صفر مدل MC سال ۱۴۰۲، ۸۴۵ میلیون تومان شده است.
قیمت تارا اتوماتیک V۲ سال ۱۴۰۳، ۸۹۵ میلیون تومان است. قیمت تارا دنده ای V۱ نیز ۷۵۵ میلیون تومان است.
قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو ساده مدل EF۷ سال ۱۴۰۳ نیز ۹۳۵ میلیون تومان اعلام شده است.
قیمت دنا پلاس صفر EF۷ ۶ دنده توربو مدل ۱۴۰۳ نیز ۹۲۰ میلیون تومان است.
قیمت رانا پلاس ارتقا یافته سال ۱۴۰۳ نیز ۶۴۵ میلیون تومان است.
قیمت سمند سورن پلاس صفر سال ۱۴۰۳ مدل EF۷ دوگانه سوز نیز۷۶۰ میلیون تومان است.
قیمت هایما ۱۴۰۳ مدل ۷X ۱.۶ لیتر توربو نیز ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است.
قیمت محصولات سایپا ۴ آبان ۱۴۰۳
قیمت اطلس G دنده ای ۱۴۰۳ امروز به ۵۲۰ میلیون تومان رسیده است.
قیمت پراید وانت مدل ۱۵۱ SE DA سال ۱۴۰۳ نیز ۳۴۰ میلیون تومان خریدوفروش میشود.
ساینا S دنده ای دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز حوالی ۴۶۰ میلیون تومان ارزشگذاری شده است. قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۲۰ میلیون تومان است.
قیمت سهند S دنده ای بنزینی سال ۱۴۰۳ هم ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.
قیمت روز شاهین G اتومات CVT سال ۱۴۰۳ نیز۸۲۰ میلیون تومان است. همچنین قیمت شاهین دنده ای صفر مدل G سال ۱۴۰۲ نیز ۶۹۵ میلیون تومان ارزشگذاری شده است.
قیمت کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۳۵ میلیون تومان است.
قیمت کوییک آر صفر مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۳۰ میلیون تومان است.
پیش بینی قیمت خودرو آبان ۱۴۰۳
با وجود افزایش سریع نرخ دلار و نوسانات مداوم آن، بازار خودرو همچنان در رکود بهسر میبرد و کمبود تقاضا مانع از تأثیرگذاری مستقیم این افزایشها بر قیمت خودروها شده است. به گفته سعید مؤتمنی، کارشناس حوزه خودرو، کمبود عرضه خودروهای داخلی همچنان عامل اصلی گرانیهاست، زیرا خودروسازان بهدلیل تمایل به افزایش قیمت، از عرضه با نرخهای فعلی خودداری میکنند.
هرچند خودروسازان از افزایش تولید در نیمه دوم سال نسبت به ابتدای آن خبر دادهاند، اما این افزایش تولید به بهبود عرضه در بازار منجر نشده است. این مسئله شکاف قیمتی بزرگی بین قیمت کارخانه و بازار آزاد ایجاد کرده است. برای مثال، قیمت دنا در کارخانه ۶۶۰ میلیون تومان است، درحالیکه در بازار آزاد به ۹۹۰ میلیون تومان معامله میشود. اگر عرضه کافی بود، اختلاف قیمت باید حدود ۱۰۰ میلیون تومان میبود، نه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان.
علاوه بر این، بیثباتی سیاسی اخیر نیز به رکود بازار دامن زده است؛ خریداران شرایط را برای معامله مناسب نمیبینند و از ورود به بازار خودداری میکنند. بنابراین، با وجود افزایش تولید و نوسانات ارزی، مشکلات عرضه و بیثباتی سیاسی همچنان بر بازار خودرو سایه انداخته و رکود را تشدید کردهاند.