به تازگی وبسایت رسمی ایران خودرو مشخصات تارا دنده ای جدید یا همان نسخه V1 پلاس تارا را منتشر کرده است. این یعنی تارا V3 به زودی به بازار می آید.
اقتصادسنج؛ به تازگی وبسایت رسمی ایران خودرو مشخصات تارا دنده ای جدید یا همان نسخه V1 پلاس تارا را منتشر کرده است. این یعنی تارا V3 به زودی به بازار می آید.
سال گذشته بود که نسخه های V3 و V4 از تارا به عنوان نمونه های ارتقا یافته از این سدان ملی معرفی شدند. قبل تر اعلام شده بود که نسخه های V3 و V4 اواخر تابستان به بازار می آیند اما برنامه های شرکت ایران خودرو به تاخیر خورد و حالا به تازگی وبسایت رسمی ایران خودرو مشخصات تارا دنده ای جدید را بصورت رسمی منتشر کرده است. البته برخی از آپشن های V3 در این نسخه دیده نمی شود و احتمالاً نام V1 پلاس برای آن در نظر گرفته می شود. همچنین این نسخه که با کد کلاس ۳۲۲۰۹ عرضه می شود، احتمالاً تیپ پایه تارا دنده ای V3 است و کد کلاس ۳۲۲۰۹ به عنوان نسخه فول آپشن تارا V3 به بازار عرضه می شود. در ادامه به معرفی اجمالی این خودرو می پردازیم.
مشخصات تارا دنده ای جدید
پیشرانه تارا V1 پلاس نسبت به نسخه دنده ای معمولی بی تغییر مانده و این یعنی همچنان همان پیشرانه TU5 پلاس را در این خودرو داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر را دارد. تنها تفاوت فنی در بحث انتقال قدرت دیده می شود که جعبه دنده ۶ سرعته دستی جایگزین نمونه ۵ سرعته قبلی شده است. این همان جعبه دنده ای است که قبل تر در رانا پلاس دیده بودیم و این یعنی عملا مشخصات تارا دنده ای جدید در بحث فنی مشابه با رانا پلاس است.
مشخصات تارا دنده ای جدید در طراحی
در تارا دنده ای جدید با کد کلاس ۳۲۲۰۹، گرافیک چراغ های عقب تغییر کرده و حالا طراحی بهتری دارد. همچنین سانروف اضافه شده و حالا آنتن کوسه ای را در کد کلاس ۳۲۲۱۰ این خودرو خواهیم داشت. در داخل هم جای دکمه های شیشه بالابر تغییر کرده از وسط به روی رودری ها منتقل شده است. دکوراتیو داخلی هم نسبت به قبل تغییراتی داشته و طراحی روکش پارچه ای صندلی ها هم طرح جدیدی دارد. به جز تغییرات ذکر شده در ظاهر این تیپ تغییری با نسخه قبلی دیده نمی شود.
تغییرات اساسی در آپشن ها
اما تفاوت های اصلی را می توان در امکانات دید. در تارا دنده ای جدید امکاناتی نظیر سنسور نور، سنسور باران، زیرآرنجی ردیف عقب و جلو، آینه فتوکرومیک، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه ای و چراغ خوشامدگویی دیده می شود که این موارد در نسخه قبلی دیده نمی شد. از جمله امکاناتی که از آغاز در تارا دنده ای بکار رفته بود هم می توان به فرمان کمکی برقی، آینه های تاشو برقی، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، نمایشگر مالتی مدیا لمسی، سنسور پارک عقب، سیستم کنترل پایداری، دو کیسه هوا، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور پایش میزان فشار باد تایرها و تهویه الکترونیکی دستی اشاره کرد. همچنین در نسخه ۳۰۲۲۱۰ تارا دنده ای V3 امکانات دیگری مانند استارت دکمه ای اضافه می شود.
به تازگی طرح تبدیل برای تاراهای اتوماتیک فروخته شده در طرح های قبلی فروش فعال شده که بر اساس آن مشتریان می توانند تارا V4 را جایگزین کنند. بر همین اساس احتمال آن می رود برای تاراهای دستی هم چنین طرح تبدیلی را شاهد باشیم. البته این تیپ هنوز قیمت گذاری نشده است و باید دید شواری رقابت چه قیمتی را برای آن در نظر می گیرد.
آخرین خودرو/
نظرات و تجربیات شما
-
سلام خوبه اگر این مدل خودروتارا پلاس رو شرکت ایران خودرو بجای مدل قدیمی به مشتریان بده با همان قیمت قبلی وبهانه افزایش قیمت نداشته باشه چون قیمت مدل قدیمی غیره منسفانه بوده
-
غیر منصفانه..
-
کی به دست مشتریان میرسه این مدل تارا پلاس
-
جالیوانی عقب خیلی خوبه .. کاش دسترسی به صندوق عقب هم داشت..
-
همش مسخره بازیه یه ماشین درست حسابی همون اول نمیدن دست مردم یعنی چی اینکارا چی میشه یه ماشیننو میخواین بدین از همون نسخه اول فول باشه ایراد نداشته باشه همه ی آبشن ها رو داشته باشه.الان من و کسایی که نسخه اول رو گرفتیم یا شایدم بعضیا راضی باشن از این ماشین ناراضی میشیم میگم کاش ماشین منم این ابشن هارو داشت خیلی مسخر است
-
لطفاً فرمول محاسبه قیمت خودرو را به ملت شریف ایران ارائه کنید
مگه چه چیزی روی تارا اضافه شده که میخوان قیمتشون ببرن بالا اینا همه دلال بازی است