تیبا صفر کیلومتر حدود 300 میلیون معامله می شود. با این پول در بازار خودرو های دست دوم گزینه هایی مثل ۲۰۶، تندر ۹۰، زانتیا و … وجود دارد.
اقتصادسنج | تیبا صفر کیلومتر حدود 300 میلیون معامله می شود. با این پول در بازار خودرو های دست دوم گزینه هایی مثل ۲۰۶، تندر ۹۰، زانتیا و … وجود دارد.
ارزانترین خودرو صفرکیلومتر را در بازار آزاد حدود ۳۰۰ میلیون میفروشند. درباره تیبا صندوقدار و معدود مدلهای صفرکیلومتر پراید صحبت میکنیم که البته الان کوییک دندهای و ساینا دندهای هم حولوحوش ۳۰۰ میلیون معامله میشوند و جزو ارزانترین خودروهای داخلی بهحساب میآیند.
حالا اگر تمایلی به خرید تیبا و کوییک و سایر مدلهای ارزان قیمت صفرکیلومتر نداشته باشیم، میتوانیم در بازار خودروهای دستدوم سراغ پژو ۲۰۶، تندر ۹۰، سمند و پژو پارس برویم یا بین مدلهای مونتاژی نیمنگاهی به امثال زانتیا، جک جی ۳ یا امویام ۳۱۵ داشته باشیم.
قیمت سمند LX صفرکیلومتر الان در بازار آزاد به مرز ۴۸۰ میلیون رسیده است، اما بین مدلهای دستدوم میشود آن را با کمتر از ۳۰۰ میلیون خرید. مثلا فروشنده سمند LX مدل ۹۵ آن را با قیمت ۲۸۴ میلیون تومان در پلتفرمهای خرید و فروش خودرو آگهی کرده است.
البته تمامرنگ بودن این مدل آن را جزو ارزانترین گزینهها قرار داده و در شش سال قبلی ۱۲۰ هزار کیلومتر راه رفته و شاسی عقب هم ضربه خورده است. پژو ۲۰۶ قرار است به زودی از خط تولید ایرانخودرو خارج شود و همین الان مدلهای صفرکیلومتر آن را حولوحوش ۴۸۰ میلیون دست به دست میکنند. وقتی سراغ بازار خودروهای دستدوم میرویم، بین آگهیها با ۲۰۶ مدل ۸۹ روبرو میشویم که فروشنده آن رقم ۲۵۳ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد داده است. در ۱۲ سال قبلی این ۲۰۶ حدود ۲۴۰ هزار کیلومتر راه رفته و فروشنده آن به دوررنگ بودن بدنه اشاره کرده است.
پژو پارس ساده در آخرین روزهای بهمن امسال با قیمت ۴۸۵ میلیون تومان معامله میشود. یک سال قبل قیمتش حدود ۳۰۰ میلیون تومان بود و الان با این پول میتوانیم سراغ مدلهای دست دوم پژو پارس ساده برویم. مثلا قیمت پژو پارس ساده مدل ۸۷ توسط فروشندهای ۲۹۰ میلیون اعلام شده است. مدلی که کارکردش در این مدت به ۳۱۵ هزار کیلومتر رسیده و دوررنگ بودن بدنه یکی از مهمترین ویژگیهای آن بهحساب میآید. تندر ۹۰ یکی از گرانترین مدلهای صفرکیلومتر فعلی در خیابانهاست و نسخههای پلاس با گیربکس اتوماتیک آن را معادل ۹۳۰ میلیون تومان رد و بدل میکنند.
فروشنده تندر ۹۰ دندهای مدل ۸۶ حاضر آن را با قیمت ۲۵۵ میلیون تومان بفروشد. چندتا خط و خش روی بدنه این تندر وجود دارد، اما آنطور که فروشنده گفته، بدون ایراد فنی فروخته میشود و کارکرد آن ۲۶۰ هزار کیلومتر است.جک جی ۳ یک هاچبک است که بین سالهای ۹۱ تا ۹۳ توسط کرمانموتور مونتاژ شده است. در بازار خودروهای دستدوم یکی از مدلهای سال ۹۱ را ۲۹۷ میلیون تومان آگهی کردهاند. مدلی که در یک دهه قبلی چیزی نزدیک ۱۰۰ هزار کیلومتر راه رفته و آنطور که فروشندهاش مدعی شده، بهجز چندتا خطوخش جزیی روی بدنه، ایراد دیگری ندارد.
در دهه ۸۰ کرمانموتور مونتاژ فولکس گل را به عهده داشت و قبل از سال ۹۰ آن را از خط تولید خارج کرد. الان بین مدلهای دست دوم مونتاژی که کمتر از ۳۰۰ میلیون معامله میشوند، میتوانیم به فولکس گل مدل ۸۶ با قیمت ۲۷۰ میلیون تومان اشاره کنیم. در توضیح این مدل، فروشنده به بدنه و شرایط فنی سالم اشاره کرده است و میزان کارکرد آن را بعد از ۱۵ سال کار کردن ۲۵۰ هزار کیلومتر اعلام کرده است.امویام ۳۱۵ دستدوم را که مدیرانخودرو تا پارسال در خط تولید نگه داشت، میشود با کمتر از ۳۰۰ میلیون در بازار خودروهای دستدوم پیدا کرد.
فروشنده امویام ۳۱۵ مدل ۹۵ در کادر مربوط به قیمت، عدد ۲۸۰ میلیون تومان را درنظر گرفته است. عددی که برای مدل سفید با ۱۵۱ هزار کیلومتر کارکرد اعلام شده و بهاسم تمامرنگ فروخته میشود. یا مثلا زانیا مدل ۸۵ که با قیمت ۲۹۵ میلیون تومان آگهی شده است. با رنگ سرمهای فروخته میشود و کارکرد ۴۰۰ هزار کیلومتری و بدنه تمامرنگ، مهمترین ویژگیهای این زانتیا است.
در همین محدوده قیمت یعنی مدلهای دستدومی که با رقمی کمتر از ۳۰۰ میلیون آگهی شدهاند میتوانیم به مدلهای مونتاژی دیگری مثل امویام ۱۱۰S مدل ۹۱ با کارکرد ۲۰۰ هزار کیلومتر و قیمت ۲۸۵ میلیون یا کیا ریو مدل ۸۶ با کارکرد ۲۹۰ هزار کیلومتر و قیمت ۲۵۵ میلیون تومان اشاره کنیم.