جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 3574 |
تاریخ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۴۱ |
ارسال به دوستان
پ

پاسخ آمریکا به رفع تحریم استارلینک برای ایران

روز گذشته توییتی مبنی بر درخواست رفع تحریم استارلینک برای ایرانیان از سوی ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت اسپیس‌ایکس، منتشر شده بود که نوشته بود: «استارلینک در این زمینه خواستار معافیت از تحریم‌های ایران خواهد شد.»

رفع تحریم استارلینک برای ایران؟

به گزارش «اقتصادسنج»، روز گذشته توییتی مبنی بر درخواست رفع تحریم استارلینک برای ایرانیان از سوی ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت اسپیس‌ایکس، منتشر شد که نوشته بود: «استارلینک در این زمینه خواستار معافیت از تحریم‌های ایران خواهد شد.» شرکت استارلینک وابسته به اسپیس ایکس، پیش‌تر خدمات اینترنت برای مردم جنگ‌زده اوکراین ارائه داده بود.

اینچنین پیش‌بینی می‌شود که ایلان ماسک ممکن است برای ارائه خدمات پهنای باند ماهواره‌ای در ایران به مجوز نیاز نداشته باشد. شرکت اسپِیس اِکس پروژه استقرار منظومه‌ای از ماهواره‌های استارلینک را دنبال می‌کند، هدف آن فراهم کردن دسترسی به اینترنت در سراسر کره زمین است.

وزارت دارایی آمریکا نیز از تقاضا برای صدور مجوز آزادی اینترنت در ایران حمایت کرد. به دنبال آن، یک روز پس از توییت ماسک، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: صادرات برخی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران ممکن است.

لازم به ذکر است یک سخنگوی این وزارت در بیانیه‌ای گفت که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی «او اف ای سی» از قبل مجوزی داشته که «برخی صادرات مربوط به سخت افزار، نرم افزار، و خدمات مرتبط با ارتباطات اینترنتی به ایران را مجاز می‌کند. اینها شامل تجهیزات اتصال به اینترنت برای مصرف‌کنندگان عادی و ترمینال‌های ماهواره‌ای برای خانه ها بر اساس مجوز عمومی دی-۱ می‌شود.»

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1